هشدار صندوق بین المللی پول به السالوادور

صندوق بین‌المللی پول سیاست السالوادور در قانونی اعلام کردن بیت‌کوین را بسیار مخاطره‌آمیز توصیف کرد و آن را مانع دریافت وام از این صندوق اعلام کرده است.

صندوق بین‌المللی پول از السالوادور خواسته در سیاست خود برای قبول بیت‌کوین به عنوان یک ارز مجازی قانونی به‏‌خاطر مخاطرات بالای آن تجدیدنظر کند و این سیاست را مانع بزرگی برای دریافت وام این کشور از این صندوق اعلام کرده است. السالوادور سال گذشته درخواست ۳ میلیارد دلار وام از صندوق بین‌المللی پول را داده بود، اما نگرانی‏‌های این صندوق در مورد بیت‌کوین مانع تایید پرداخت وام به این کشور شده است. هیات‏‌مدیره صندوق بین‌المللی پول که نماینده ۱۹۰ عضو آن هستند، بیت‌کوین را یک خطر جدی برای ثبات و یکپارچگی مالی و حفاظت از مصرف‏‌کنندگان می‏‌دانند.

برخی اعضای هیات‌مدیره صندوق بین‌المللی پول همچنین نگرانی خود را درمورد مخاطرات انتشار اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین اعلام کرده‏‌اند. السالوادور در سپتامبر سال گذشته میلادی بیت‌کوین را در کنار دلار ارز قانونی کشور اعلام کرد. این کشور تنها کشوری است که بیت‌کوین را ارز قانونی می‏‌داند. السالوادور در سال گذشته میلادی ۱۸۰۱ بیت‌کوین زمانی ‏‌که قیمت آن حدود ۵۰ هزار دلار بود خریداری کرد. ارزش بیت‌کوین ۴۵ درصد نسبت ‏‌به اوج ۶۸ دلاری که در اوایل نوامبر به دست آورده بود، کاهش ‏‌یافته است. این بدان معناست که این کشور احتمالا حدود ۲۰ میلیون دلار از دست داده است.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.