چقدر نقدینگی از بورس خارج شد

ارزش کل معاملات بازار سرمایه، این هفته ۱۳ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان بوده است.

این هفته شاخص کل بورس روند نزولی را پشت سر گذاشت و از محدوده یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد با اُفت ۵۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید؛ این یعنی اُفت ۳.۹۰ درصدی کرد.

کاهش ۵ درصدی شاخص کل هم وزن در هفته‌ای کاری که به اتمام رسید

مهدی میرزای کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل هم وزن با کاهش ۵ درصدی همراه شد به طوری که از ۳۳۵ هزار و ۶۴۲ واحد به ۳۱۸ هزار و ۷۵۸ رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۳.۴۴ درصدی از ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحد به ۱۷ هزار و ۳۵ واحد رسید.

به گفته میرزای، در هفته گذشته تمام صنایع کاهشی بودند و صنعت فرآرده‌های نفتی بهترین صنعت، با کاهش ۸۲/۰ درصدی همراه بوده است و شاخص لاستیک با ۱۲.۶۱ درصد بیشترین کاهش را داشته است.

صنعت کاشی و سرامیک با بازده ۱.۷ درصدی تنها صنعت مثبت هفته قبل

از ابتدای سال تاکنون، ۵۱ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان خروج پول از بازار سرمایه توسط حقیقی‌ها صورت گرفته است.

میرزای گفت: زمانی که به روزهای انتهای سال نزدیک می‌شویم دولت برای تامین مخارج اوراق بدهی منتشر می‌کند که بر بازار اثر منفی دارد و باید تا آخر سال منتظر این اثر منفی باشیم. علاوه بر این صحبت‌هایی که در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و افزایش هزینه‌های آن به گوش می‌رسید نیز با ایجاد ترس سبب اثرگذاری منفی بر بازار شده، البته باید گفت نقش تصمیم گیران بازار بر روند بازار نیز بر این روند منفی اثر گذار بوده است.

وحید کشمیری پور کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته کاری ارزش کل معاملات ۱۳ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان و به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بوده است.

به گفته کشمیری پور خبر دریافت مالیات از شرکت‌های صادراتی، مشخص نبودن وضعیت تصمیم ۱۰ فرمانی دولت جهت بودجه ۱۴۰۱ و دلسردی بازار از عدم پیگیری این امر، عدم تعیین تکلیف برجام و طولانی شدن مذاکرات، مشخص نبودن برنامه دولت جهت ارز ٤٢٠٠ تومانی و اظهار نظرهای ضد و نقیض که نشان از عدم انسجام در بدنه دولت و مجلس در تصمیم گیری برای این امر دارد، همگی بر بازار این هفته اثر گذار بوده است.

خروج دو هزار و ۶۸۲ میلیارد تومانی نقدینگی در هفته‌ای که گذشت!

طی این هفته هر روز خروج نقدینگی را داشتیم به طوری که در مجموع ۲ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان خروج پول افراد حقیقی را شاهد بودیم و چیزی حدود ۵۳۶ میلیارد تومان میانگین روزانه خروج نقدینگی بوده است.

در هفته گذشته شاهد خروج یک هزار و ۷ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بودیم.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.