در مجمع عمومی عادی سالیانه توسن چه گذشت؟

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین (سهامی عام) امروز، شنبه در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش با حضور اکثریت بیش از ۹۰% سهام‌داران برگزار شد و ۴۳۰ ریال سود تقسیمی به ازای هر سهم مورد تایید قرار گرفت.

روح‌الله فاطمی، مدیرعامل توسن در ابتدای این مجمع با اشاره به اینکه توسن یک شرکت دانش بنیان تولیدی نوع ۱ است که از سال ۱۳۷۸آغاز به کار کرده‌ است، گفت:«در سال مالی گذشته ضمن افزایش ۳۳ درصدی درآمد فروش نسبت ‌به دوره قبل توانستیم درآمدزایی از محل صادرات محصولات نوآورانه را تداوم بخشیده و موفق به کسب تندیس صادرکننده نمونه ملی در بخش فناوری شدیم.»

در مجمع عمومی عادی سالیانه توسن چه گذشت

او افزود:« توسن امروز علاوه ‌بر توجه به رشد کارکنان و تعهد و وفاداری نسبت‌به ارتقای کیفیت سرویس مشتریان با اعتماد بیش‌از ۵۰ بانک و سازمان مالی و اعتباری مسیر تحقق بانک‌داری دیجیتال را پرقدرت‌تر از همیشه می‌پیماید. افزون بر رشد درآمد در حوزه‌های فروش و پشتیبانی محصولات در سال مالی گذشته، پروژه باز مهندسی فرآیندها و ابزارهای سازمانی به‌عنوان بازوی اصلی و مهم عملیاتی در راستای تقویت مقیاس پذیری کسب‌وکار توسن به ثمر نشسته ‌است.»

فاطمی خاطر نشان کرد: « توسن به‌عنوان پرچم‌دار ارائه راهکارها و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در اغلب بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با تکیه ‌بر کامل‌ترین سبد محصول در بازار پاسخ‌گوی نیازهای متغیر و روزافزون ذهن مشتریان این حوزه است. امروز توسن در بازار ارائه خدمات نوآوری مالی دارای مزیت‌های رقابتی فراوانی بوده و سهم مناسبی از بازار را در اختیار دارد. به همین دلیل پاسخ‌گویی نیازهای مشتریان و حفظ رضایت آن‌ها همواره کانون توجه توسن بوده‌ است.

همچنین توسعه منابع انسانی جزء اولویت‌های اصلی شرکت در سال ۱۴۰۰ بوده تا جایگاه توسن به‌عنوان یکی از ۳ انتخاب برتر متخصصین فناوری اطلاعات در ایران تثبیت و تحکیم شود.»

در مجمع عمومی عادی سالیانه توسن چه گذشت

وی همچنین افزود: «توسن در بیش‌از ۶ کشور حضور بین‌المللی دارد، همچنین در بیش‌ از ۵۰ بانک و نهاد مالی و دولتی مستقر است و بیش‌ از ۲۷ میلیون ایرانی از محصولات و خدمات توسن بهره‌مند می‌شوند.»

او گفت:« چشم‌انداز توسن این است که در افق زمانی پنج‌ساله در جمع ۱۴ شرکت برتر ارائه‌کننده سرویس‌های بانک‌داری در جهان و به‌عنوان برترین ارائه‌دهنده راهکارهای بانک‌داری اسلامی در ایران و در دنیا قرار بگیرید. تعداد سهام‌داران حقیقی توسن در حال حاضر ۶۲۳ هزار نفر هستند . بیش‌از ۲۸۰۰ نفر از متخصصان فناوری اطلاعات ایران تلاش کرده‌اند تا توسن را به‌عنوان یک برند ملی تولید نرم‌افزار بانکی تبدیل کنند و در آن برای اشتغال‌زایی پایدار تلاش شده‌ است.»

فاطمی ادامه داد:« توسن در سال ۱۴۰۰ صادرکننده نمونه بخش فناوری شد و توانست گواهی‌نامه صلاحیت پیمانکاری با رتبه اول را از سازمان برنامه و بودجه را کسب کند.

در این مسیر روند رشد توسن از ۸۱ میلیارد در سال ۹۵ به ۴۲۷ میلیارد فروش در سال ۱۴۰۰ رسیده‌ است. در تاریخ ۳۰دی ۱۴۰۰ ارزش شرکت در بازار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد و قیمت سهم ۱۸۶۹ بوده ‌است. همچنین در شرایط منفی شاخص بازار، رشد ۲۳۷ درصدی سهام را در ۱۳۵ روز گذشته برای سهام‌داران و شرکت به ارمغان آورده ‌است.»

دستاوردهای توسن در سال مالی ۱۴۰۰

او با اشاره به ۳۳ درصد افزایش درآمد در زمینه مالی و ۳۰ درصد افزایش فروش محصولات جدید افزود:« ۴ مشتری جدید توسن شامل شرکت توانیر، بانک مسکن، بانک آینده و سازمان اسناد و قوه قضاییه جزء هستند.»

وی خاطرنشان کرد:«محورهای استراتژیکی که برای توسعه توسن در نظر گرفته ‌شده است شامل ۲ محور اصلی و فرعی است. محور اصلی در بحث بازار و محصول است و محورهای فرعی شامل سرویس و فرایند است که سعی شده فرآیندهایی که برای تولید نرم‌افزار وجود دارد را رعایت کرده و استانداردهایی که برای فرآیندهای داخلی نیاز است را کسب کنیم .

برنامه‌های توسعه‌ای برای سال آینده شامل: نفوذ به بازارهای جهانی ، قابلیت اتصال به تراکنش‌های بین‌المللی، تمرکز و جذب مشتریان جدید و بهبود رضایت مشتریان، فروش بالای ۵۵۰ میلیارد و رساندن سهم فروش خارجی به ده‌ درصد است.»

در ادامه طوسی، منشی مجمع گفت:«درآمدهای عملیاتی توسن در سال مالی اخیر ۳۳ درصد نسبت‌به سال گذشته رشد داشته ‌است که این درآمد به ۲ بخش تقسیم می‌شود که بخش فروش نرم‌افزارها با ۳۷ درصد رشد و بخش پشتیبانی با ۳۲ درصد رشد مواجه بوده است.

در مجمع عمومی عادی سالیانه توسن چه گذشت

در پایان این مجمع، حسابرس اصلی و بازرس انتخاب شدند و روزنامه ابرار اقتصادی به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار پیشنهاد و توسط سهام‌داران تایید شد.

همچنین علاوه بر انتخاب اعضای هیئت ‌مدیره و میزان حق حضور در جلسه هیئت‌مدیره و پاداش آنها ، مبلغ ۴۳۰ ریال سود تقسیمی به ازای هر سهم مورد تایید سهامداران قرار گرفت.

1 نظر
  1. پوریا می گوید

    توسن کارش درسته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.