تهدید Square با قابلیت جدید پرداخت آیفون

با قابلیت جدید پرداخت آیفون، پذیرندگان از طریق NFC بدون نیاز به هیچ سخت افزاری می‌توانند پرداخت مشتریان را پذیرش کنند، در صورتی که در راهکار Square نیاز به یک سخت افزار است.

قابلیت جدید پرداخت آیفون

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی قابلیت‌های پرداخت جدید در آیفون است اما تحلیلگران تردید دارند که این قابلیت‌ها برای محصولات شرکت Square خطر زیادی داشته باشد.

سهام شرکت اسکوئر روز پنجشنبه به دلیل ترس از تهدید جدید از سوی شرکت اپل تحت تاثیر قرار گرفته است، اما حداقل یک تحلیلگر می‌گوید این نگرانی‌ها “بیش از حد” به نظر می‌رسد.

قابلیت جدید پرداخت آیفون

Square که اخیراً نام خود را به Block SQ تغییر داده است، شروع کار خود را با تسهیل پذیرش پرداخت‌های کارتی برای مشاغل کوچک با یک سخت افزار ساده که می‌تواند به آیفون یا آی پد وصل شود، آغاز کرد. اما حالاApple در حال برنامه‌ریزی برای برداشتن یک گام فراتر از Squre، با اجازه دادن به مشاغل برای پرداخت حضوری بدون تماس و بدون نیاز به هیچ سخت افزار خاصی از طریق آیفون است.

قابلیت جدید پرداخت آیفون

بر اساس این گزارش، احتمالاً این ویژگی جدید اپل از NFC تعبیه شده در آیفون استفاده می‌کند و این شرکت می‌تواند آن را با یک به روز رسانی نرم افزاری در ماه‌های آینده معرفی کند.

مشخص نیست که اپل در نهایت چنین سرویس را چگونه عرضه خواهد کرد. این شرکت می‌تواند از کسانی که از این سرویس استفاده می‌کنند بخواهد از طریق Apple Pay پرداخت‌ها را انجام دهند یا می‌تواند به سایر بازیکنان پرداخت مانند Square اجازه دهد از فناوری NFC آیفون استفاده کنند.

مسلماً گزینه اول بیشتر با سبک اپل مطابقت دارد و این گزینه «رویکرد رقابتی‌تر» خواهد بود. البته نگرانی‌ها در مورد برنامه‌های احتمالی اپل “بیش از حد” به نظر می‌رسد و مشخص نیست که آیا اپل موفقیت زیادی خواهد داشت یا خیر.

البته پذیرندگان می‌توانند دانگل‌های پذیرش پرداخت ارزان و حتی سخت افزارهای شیک‌تر را با قیمتی کمتر از آیفون دریافت کنند. بنابراین پذیرش پرداخت از طریق اپل در مورد پذیرندگان بسیار کوچک محدود می‌شود.

در همین مورد، سامسونگ نیز در سال 2019 ویژگی مشابهی را در تلفن‌های خود عرضه کرد ولی از آن زمان تاکنون چیز زیادی نشنیده‌ایم.

علاوه بر این، NFC فقط در مورد تراکنش‌های بدون تماس کاربرد دارد. در حالی که پذیرش پرداخت‌های بدون تماس در ایالات متحده در حال رشد است، اما هنوز سهم کمی از تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که شرکت Square از زمان راه‌اندازی کارت‌خوان‌هایش، مسیر طولانی را طی کرده است و به تدریج ارزش پیشنهادی خود را برای فروشندگان از ابزارهای پذیرش سخت افزاری به اکوسیستم گسترده‌تر خود تغییر داده است.

Square انجام پرداخت‌های حضوری را برای مشاغل کوچک آسان‌تر کرد و اکنون اپل ممکن است بخواهد این اقدام را انجام دهد.

 

منبع marketwatch
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.