با ظرفیت‌های بانک مسکن می‌توان به ساخت ۴ میلیون مسکن دست یافت؟

سید محمد حسینی در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بانک مسکن گفت: مسئله پشتیبانی از ساخت ۴ میلیون مسکن یک رکورد در تاریخ این کشور است و پیش از این تابحال چنین موضوعی سابقه نداشته است.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهوری با حضور در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بانک مسکن، از خدمات دکتر شایان به عنوان یکی از جهادگران حوزه مدیریت بانکی و اقتصادی تقدیر کرد و گفت: انقلاب در دنیا کم نداشتیم اما در اکثر انقلاب های دنیا شاهد بودیم که پس از گذشت مدتی یا به فراموشی سپرده شدند یا از بین رفتند اما انقلاب مردم ایران در سال 57 توانسته 43 سال در مقابل تندبادهای مختلف، جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی، طوفان حوادث و کودتاها راست قامت ایستاده و به یک درخت تنومند تبدیل شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئله پشتیبانی از ساخت 4 میلیون مسکن یک رکورد در تاریخ این کشور است و پیش از این تابحال چنین موضوعی سابقه نداشته است. حتی در دوران ساخت مسکن مهر نیز این میزان ساخت مسکن در کشور برنامه ریزی و اقدام در جهت تحقق آن صورت نگرفته بود. امروز اما با حضور یک وزیر با کفایت در راس وزارت راه و شهرسازی و با کمک و بهره مندی از ظرفیت هایی مانند بانک مسکن، می توانیم به این مهم دست یابیم.

حسینی با بیان اینکه دولت اهتمام جدی در ساخت 4 میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم را دارد، عنوان کرد: از خارج از کشور نیز برخی سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده اند که در زمینه ساخت سالانه یک میلیون مسکن دولت را یاری کنند.

وی همچنین ضمن امیدواری در اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن، گفت: باید بدانیم که اجرای طرح نهضت ملی مسکن می تواند منجر به رونق اقتصادی در کشور شود چراکه صنعت مسکن پیشران صنایع بسیار دیگر است.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان به افسران و رزمندگان نبرد اقتصادی اشاره کردند که بی شک مدیران و کارکنان بانک مسکن نیز در زمره این رزمندگان جنگ اقتصادی جای دارند. بعد از این جلسه نیز بلافاصله دولت تشکیل جلسه داده و نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل طراحی و برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ شد. بنابراین این عزم و اراده برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در دولت سیزدهم با جدیت وجود دارد.

وی با اشاره به دستور اخیر رییس جمهور مبنی بر تخلیه هرچه سریعتر نوار ساحلی دریای خزر توسط دستگاه های دولتی، گفت: در فاصله اندکی از این دستور ریاست جمهوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در استان گیلان و شهرهای شمالی حاضر شده و در حال رسیدگی به نحوه اجرای این دستور است. این نشان از عزم و اراده دولت برای پیشبرد فعالیت ها است.

حسینی با بیان اینکه تلاش می کنیم در این دولت تعارض منافع وجود نداشته باشد، عنوان کرد: امروز در کشور انسجام کامل وجود دارد و هر 3 قوه بر اساس قانون اساسی خود را موظف می دانند که فرامین رهبر معظم انقلاب را در سریع ترین زمان ممکن اجرایی کنند.

وی در ادامه به روند فعالیت دستگاه دیپلماسی کشور به خصوص در زمینه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در همین مدت کوتاهی که از عمر دولت می گذرد، شاهد افزایش صادرات بودیم. امروز هم نفت بیش از گذشته به فروش می رسد و هم درآمد آن به کشور بازمی گردد. در حوزه محصولات غیر نفتی هم صادرات روند خوبی گرفته و در کنار این اقدامات اقتصادی هم مذاکرات را پیش می بریم و هم لغو تحریم ها را با جدیت دنبال می کنیم. اما کشور را معطل مذاکرات نمی گذاریم.

حسینی افزود: شرطی شدن اقتصاد به واسطه این بود که در سال های گذشته همه امور کشور را به مسئله مذاکرات گره زده بودند.

وی با بیان اینکه عده ای می خواهند مردم را مایوس کنند، گفت: برخی نمی توانند ببینند که رییس جمهور شبانه روز در حال فعالیت و پیگیر منافع مردم است. همانطور که دولت در بحث سلامت همت والایی از خود به نمایش گذاشت در زمینه اقتصادی هم در تلاش است تا بتواند فاصله طبقاتی را کاهش داده و مشکلات معیشتی مردم تا حد امکان رفع شود.

معاون امور مجلس رییس جمهوری درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه بانکی و مسکن در بودجه سال آینده، گفت: تلاش برای جلوگیری از تحمیل هزینه های دولت به نظام بانکی از جمله زمینه هایی است که در بودجه به آن توجه ویژه شده است. افزایش سرمایه بانک های دولتی و تسویه بخشی از مطالبات نظام بانکی نیز از دیگر برنامه هایی است که دولت برای آنها برنامه دارد.

حسینی در بخش پایانی اظهارات خود به برنامه های دولت در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن به استعداد 4 میلیون واحد مسکونی تا پایان سال 1401، تقویت اعتبارات صندوق ملی مسکن، برنامه ریزی برای اجرایی شدن 2 میلیون مسکن تا پایان سال 1401، اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای راه اندازی صندوق مسکن محرومین و استفاده از ظرفیت دارایی های غیرمنقول وزارت راه و شهرسازی برای تقویت صندوق ملی مسکن از جمله برنامه های ویژه دولت در بودجه سال آینده در بخش مسکن است.

منبع هیبنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.