روی موبایل ضربه بزنید! تحول دیجیتالی از پرداخت موبایلی به سمت پذیرش موبایلی

از آنجایی که تراکنش‌های بدون تماس از طریق کارت‌ها و کیف‌پول‌های دیجیتال افزایش یافته است، پذیرش دیجیتال از طریق تلفن همراه یا همان «Tap on Mobile»، پرداخت‌های الکترونیکی را به سمت کسب و کارهای تجاری جدید خواهند کشاند. ما در این مطلب مرحله بعدی تحول دیجیتالی از پرداخت موبایلی به سمت پذیرش موبایلی را بررسی می‌کنیم.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ همه‌گیری کرونا، بعضی از روندهای پرداخت را تسریع کرده است. برای مثال، تغییرات تدریجی پرداخت‌های بدون تماس، بعد از کرونا به یک موج تبدیل شده است. در همین راستا یک تحقیق در نروژ نشان می‌دهد که مشتریان امروزی در اروپای شمالی از هر ده تراکنش، برای هشت تراکنش از پرداخت بدون تماس استفاده می‌کنند، یعنی تقریباً دو برابر رقمی که دو سال پیش مشاهده شده است.

بنابراین تغییرات تدریجی به سمت پرداخت‌های غیرتماسی حالا به یک جهش تبدیل شده است.

در همین مسیر در حالی که استفاده کلی از پول نقد در کل دنیا همچنان رو به کاهش است، داده‌ها نشان می‌دهد که استفاده از پول نقد در سال گذشته در ایالات متحده 20 درصد کاهش یافته است، در حالی که استفاده از کیف پول دیجیتال از پول نقد در نقاط فروش پیشی گرفته است.

روی موبایل ضربه بزنید: پول نقد کمتر، پذیرنده بیشتر

از آنجایی که هر روزه پذیرندگان بیشتری پرداخت‌های الکترونیکی را می‌پذیرند و استفاده از پول نقد کاهش می‌یابد، پذیرندگان به دنبال پذیرش پرداخت‌ها با استفاده از فناوری‌های ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر از دستگاه‌های سنتی مثل POS هستند. راهکار «Tap on Mobile» شامل مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری است که دستگاه‌های تلفن همراه یک فروشنده یا پذیرنده را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از ریدر خارجی،  USB یا «دانگل»، پرداخت‌های بدون تماس را بپذیرد.

در این روند، شبکه پرداخت شاهد افزایش تقاضا برای چنین راه‌حل‌هایی هستند. سه عامل باعث این تغییر می‌شود: کمبود جهانی تراشه‌های مورد نیاز در اکثر کارتخوان‌ها، نگرانی مشتریان در مورد کرونا هنگام استفاده از دستگاه‌های POS، کاهش هزینه‌ها و قابلیت‌های بیشتر راهکار “روی موبایل ضربه بزنید”.

برای خریداران و پذیرندگان، Tap on Mobile به این معنی است که یک فروشگاه می‌تواند در عرض چند لحظه پرداخت‌ها را بپذیرد، نه اینکه روزها یا هفته‌ها منتظر رسیدن کارت‌خوان باشد. بنابراین ما شاهد طیف وسیعی از موارد استفاده از Tap on Mobile، هم در فروشگاه و هم در جاهای دیگر هستیم.

تحول دیجیتالی از پرداخت موبایلی به سمت پذیرش موبایلی

راه‌حل‌های  Tap on Mobile پذیرندگی را گسترش می‌دهد و پذیرش پرداخت‌ها را برای پذیرندگان آسان‌تر می‌کند.

Tap on Mobile همچنین بازارهای جدیدی مثل کنسرت، نمایشگاه، رویداد، فرودگاه و … را برای «پرداخت دیجیتال هنگام تحویل خدمت یا محصول» در هر ساعت و هر مکانی فراهم می‌کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بازار Tap on Mobile تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۷۶ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

از جمله قابلیت‌های دیگر Tap on Mobile می‌توان به  ترکیب سفارش با پرداخت در رستوران‌ها و گزینه‌های تقسیم صورت حساب اشاره کرد.

تحقیقات اختصاصی PCM نشان می‌دهد که POS در اروپا در سال گذشته 8 درصد رشد داشته است و رشد کلی 30 درصدی تا سال 2026 پیش‌بینی می‌شود و  بسیاری از این پذیرندگان جدید که بازیگران کوچک و متوسط ​​بازار هستند Tap on Mobile را به عنوان راهکار مناسبی برای پرداخت‌های بدون تماس می‌پذیرند.

ایجاد علاقه به موبایل

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیز از مزایای Tap on Mobile بهره‌مند می‌شوند. زیرا پذیرندگان از طریق این راهکار می‌توانند راهکار پرداخت خود را از یک فروشگاه اپلیکیشن مانند یک بازی موبایلی دانلود کنند.

و این واقعیت که استاندارهایی مانند EMV به جای یک دستگاه کارتخوان برای یک اپلیکیشن صادر می‌شود، به این معنی است که به روز رسانی‌ها استانداردها سریع تر و آسان تر انجام می‌شوند.

در یک مورد استفاده نوظهور می‌توان از Tap on Mobile به‌عنوان شکلی از احراز هویت برای تجارت الکترونیک بکار گرفته شود که پس از تکمیل تراکنش، کاربر با یک کارت دارای NFC روی دستگاه تلفن همراه پذیرنده ضربه بزند تا تأیید کند که خریدار شخص دریافت‌کننده سفارش است.

در حین تایید این خرید، پذیرنده این فرصت را دارد که یک تراکنش تجارت الکترونیکی بدون حضور کارت را به یک تراکنش با کارت تبدیل کند و خطر آن تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد  و همچنین احراز هویت را سرعت بخشد.

با آغوش باز کسب و کارهای تجاری کاملاً جدید به روی پرداخت الکترونیکی و امکان ترکیب پرداخت با فعالیت‌های دیگر مانند سفارش، تحویل و مسافرت، به نظر می‌رسد Tap on Mobileبازار پذیرش را به همان اندازه متحول کند که دستگاه‌های دیجیتال و کیف پول‌ها روش پرداخت مردم را تغییر داده‌اند.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.