از کفایت سرمایه بالا تا معوقات پایین در بانک مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به کفایت سرمایه 13.4 درصدی و معوقات 0.6 درصدی این بانک، گفت: در 10 ماهه امسال 2 میلیون و 33 هزار فقره وام پرداخت شده که این تعداد تا پایان سال به 2.5 میلیون فقره خواهد رسید.

امروز در نشست خبری، سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک مهر ایران به ارائه گزارشی از عملکرد این بانک پرداخت.

مدیر عامل بانک مهر ایران در این نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به فعالیت دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و قرض‌الحسنه رسالت در کشور، اظهار داشت: با تاسیس این دو بانک فضای جدیدی در حوزه بانکداری به‌وجود آمد که بستر آن بانکداری خرد بود و در ابتدا تصور نمی‌شد که دامنه فعالیت این دو بانک به این میزان توسعه یابد.

وی افزود: 20 میلیون نفر از آحاد جامعه در این دو بانک حساب دارند که از این میزان 13 میلیون نفر مشتری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند. تقریبا در سال 3.5 تا 4 میلیون فقره وام قر‌ض‌الحسنه در سال توسط این دو بانک پرداخت می‌شود و این بیانگر نفوذ بانکداری قرض‌الحسنه و اقبال جامعه به بانکداری قرض‌الحسنه است.

از کفایت سرمایه بالا تا معوقات پایین در بانک مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در حال تدوین یک برنامه سند تحویل بانکداری قرض‌الحسنه هستیم و امیدواریم تا پایان سال برنامه تحولی بانک برای توسعه بیشتر بانکداری قرض‌الحسنه نهایی شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نگاه ویژه‌ای به توسعه بانکداری قرض‌الحسنه دارند، گفت: در این برنامه تحولی، افزایش سقف تسهیلات، تنوع روش‌های جذب سپرده و حذف و اصلاح قوانین دست و پا گیر مدنظر است و قرار است با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این برنامه رو پیش ببریم.

شمسی‌نژاد با اشاره به هدف‌گذاری این بانک برای جذب 40 تا 50 میلیون مشتری اظهارداشت: در 2 سال اخیر 2 میلیون نفر از طرح خرید اقساطی بیمه شخص ثالث استفاده کرده‌اند و به دنبال آن هستیم که بیمه‌های تکمیلی را هم مشمول این تسهیلات کنیم و همچنین در حال مذاکره هستیم که هزینه مدارس را هم به صورت تسهیلات اقساطی پرداخت کنیم که البته این طرح مشمول مدارس گران و شهریه‌های بالا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری منابع بانک 60 درصد رشد داشته است و میزان معوقات بانک به سطح 0.6 درصد رسیده که البته معادل 80 درصد این رقم ذخیره در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 2 میلیون و 33 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش 45 هزار و 800 میلیارد تومان پرداخت شده است.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون 40 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش 3 هزار و 420 میلیارد تومان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 213 درصد و از نظر تعداد 90 درصد افزایش داشته است.

شمسی‌نژاد ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 2 میلیون و 33 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده که پیش‌بینی می‌کنیم این میزان را تا پایان امسال به 2 میلیون و 500 هزار فقره برسد.

وی با اشاره به نرخ کفایت سرمایه 13.4 درصدی این بانک گفت: سرمایه ثبت شده بانک در حال حاضر 2500 میلیارد تومان است و برنامه ما این است که در مجمع عمومی 2500 هزار میلیارد تومان از محل سود عملیاتی بانک و 5 هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه داشته باشیم که در صورت تحقق این امر سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به سامانه ضمان این بانک، افزود: این سامانه متقاضیان تسهیلات را اعتبارسنجی می‌کند و با ارتباطی که این سامانه با شرکت رتبه‌بندی ایرانیان دارد و سایر اطلاعات هویتی، مشتریان را اعتبارسنجی می‌کند.

وی درخصوص بخشنامه اعطای تسهیلات بدون ضامن گفت: بخشنامه به همه شعب ابلاغ شده است و باتوجه به برنامه‌ای که برای توسعه اطلاعات اعتبارسنجی مشتریان داریم، با استفاده از گزارش‌های این سامانه تسهیلات‌دهی انجام خواهد شد و اگر اسنادی مانند چک سفته مورد نیاز باشد به صورت الکترونیکی از مشتری دریافت خواهد شد.

از کفایت سرمایه بالا تا معوقات پایین در بانک مهر ایران

در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و فروشگاه رفاه برای ارائه کالا کارت و استفاده از این ابزار مالی در فروشگاه‌های رفاه به امضاء رسید.

«کالا کارت»؛ تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خرید کالا

در ادامه این نشست، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه امضا کرد. هدف از امضای این تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای تأمین بخشی از بهای کالا و خدمات متقاضیان خرید در قالب طرح حمایت از کالای ایرانی (کالا کارت) است.

بر اساس این تفاهم افراد کارت بانکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و در بازه زمانی ۱۲ ماهه و با نرخ سود صفر درصد دریافت می‌کنند.

افراد می‌توانند با این کارت لوازم خانگی و کالای روزانه خود را خرید کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.