حل چالش‌های ارتباطی افق کوروش توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل

«فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش» یکی از مجموعه‌های شناخته‌شده در صنعت خرده‌فروشی و تأمین کالاهای اساسی در کشور است که با بیش از ۱۵۰۰۰ پرسنل و ۲۱۰۰ شعبه، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در ایران به حساب می‌آید.

امروزه، کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری از تکنولوژی‌های روز دنیا،‌ برای حل چالش‌های خود در حوزه ارتباطات و اطلاعات استفاده می‌کنند. اهمیت این موضوع برای کسب‌وکارهایی با افزایش تعداد پرسنل و همچنین پراکندگی بالای شعب یا دفاتر در نقاط مختلف، دوچندان می‌شود. در سال‌های اخیر بسیاری از کسب‌وکارهای داخلی با آگاهی از اهمیت این موضوع، در تلاش بوده‌اند تا با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها، چالش‌های ارتباطی خود را به حداقل برسانند.

«فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش» یکی از مجموعه‌های شناخته‌شده در صنعت خرده‌فروشی و تأمین کالاهای اساسی در کشور است که با بیش از ۱۵۰۰۰ پرسنل و ۲۱۰۰ شعبه، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در ایران به حساب می‌آید. مدیران این مجموعه تصمیم گرفتند با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای ارتباطی و تبادل امن اطلاعات میان شعب و دفاتر مرکزی از راهکارهای سازمانی ایرانسل استفاده کنند.

نقش موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) در مجموعه افق کوروش

در فروشگاه‌های افق کوروش یکی از نیازمندی‌های پرسنل، برقراری تماس مداوم با تأمین‌کنندگان و دفاتر مرکزی است؛ بنابراین عدم وجود تلفن ثابت در برخی از شعب، پرسنل را  برای پیشبرد امور خود ناچار به استفاده از موبایل‌های شخصی کرده‌بود که این موضوع برای آن‌ها از لحاظ پرداخت هزینه‌ تماس‌ها، چالش‌هایی را به وجود آورده بود.

حل چالش های ارتباطی مجموعه افق کوروش توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل

به همین منظور، مدیران مجموعه تصمیم گرفتند از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) استفاده کنند. پس از به کارگیری سرویس MVPN این شرکت موفق شد با پرداخت آبونمان ماهانه، مکالماتی رایگان و نامحدود را برای پرسنل خود فراهم کند. این سرویس با برخورداری از امکان یکپارچه‌سازی با تلفن‌های رومیزی، پرسنل را قادر ساخت تا تنها با شماره‌گیری ۴ رقم، از خط داخلی خود با موبایل همکاران‌ خود و یا برعکس تماس بگیرند. همچنین یکی دیگر از مزایای این راهکار، امکان اضافه کردن سیم‌کارت‌های شخصی به شبکه بود. به‌دنبال استفاده از سرویس موبایل سازمانی در این مجموعه، برقراری ارتباط با تأمین‌کنندگان و دفاتر مرکزی به طرز قابل‌توجهی بهبود یافت.

حل چالش های ارتباطی مجموعه افق کوروش توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل

نقش راهکار شبکه امن VPN+ ایرانسل در مجموعه افق کوروش

این مجموعه تا پیش از آشنایی با سرویس شبکه امن همراه VPN+ ایرانسل از بستر اینترنت عمومی برای انتقال اطلاعات درون سازمانی استفاده می‌کرد، اما این کار علاوه‌بر بالا بردن فاش شدن اطلاعات و هک شدن شبکه، هزینه‌های زیادی را بابت خرید بسته‌های اینترنتی به مجموعه افق کوروش تحمیل می‌کرد. این در حالی است که راهکار شبکه امن همراه ایرانسل، این فرصت را برای این مجموعه فراهم کرد که از یک بستر اختصاصی امن و مستقل از اینترنت عمومی، برای انتقال اطلاعات مهم‌ استفاده کنند. برخورداری از پهنای باند بالا، پوشش جغرافیایی گسترده و امکان بهره‌مندی از خدمات سامانه نظارت و پشتیبانی EMP از دیگر مزایایی است که استفاده از راهکار شبکه امن VPN+ برای مجموعه افق کورورش به همراه داشته است.

طبق نظر کارشناسان شرکت افق کوروش، مجموعه راهکارهای سازمانی ایرانسل با فراهم کردن امکان دسترسی آسان پرسنل به یکدیگر و همچنین ایجاد یک بستر امن برای انتقال اطلاعات، نقش تاثیرگذاری در رفع موانع ارتباطی و پیشبرد بهتر امور در این شرکت داشته است. به همین دلیل افق کوروش قصد دارد همکاری خود را با  راهکارهای سازمانی ایرانسل گسترش دهد و از سایر سرویس‌های این مجموعه در راستای ارتقای عملکرد و کیفیت ارائه خدمت به مشتریانش بهره‌مند شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.