افزایش 1400 درصدی ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت

بررسی روند ورود پول به «صندوق‌های با درآمد» ثابت نشان می‌دهد، در زمانی که شاخص کل بورس منفی می‌شود، پول حقیقی‌ها وارد این صندوق‌ها شده و روند معاملات خرد کاهش می‌یابد.

یکی از جدی‌ترین رقبای بورس که در دو سال گذشته این بازار را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است، معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه است، ارزش این معاملات هر چقدر در ارزش معاملات بازار سرمایه بیشتر شود، میزان پول ورودی به بازار سهام کاهش می‌یابد، صندوق ها با درآمد ثابت نیز یکی دیگر از رقبای بازار سهام بوده و این صندوق‌ها هم در ماه های گذشته روند ورود پول قابل توجهی را به ثبت رسانده اند.

ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت

طبق بررسی ها، در هفته سوم بهمن ماه، سهم اوراق بدهی از ارزش معاملات بازار سهام بیشتر شد و میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق افزایش یافت.

در هفته گذشته، به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 45 درصد بود که نسبت به هفته پیشین افزایش چشمگیری داشته است. بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 157 هزار میلیارد تومان بود و ارزش کل معاملات در این روز به بیش از 162 هزار میلیارد تومان رسیده بود.

ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه بر خلاف شاخص‌های بورس، رشد داشته است و میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته دوم بهمن ماه، حدود 31 هزار و 551 میلیارد تومان بود که در هفته اخیر به 34 هزار و 502 میلیارد تومان رسید که رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.

روند هفته معاملات بازار ثانویه

روز شنبه 55 درصد از معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت و در روز یکشنبه این رقم به 26 درصد کاهش یافت؛ روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس 157 هزار و 972 میلیارد تومان بود که 97 درصد معاملات بازار را تشکیل می‌ داد.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.