جنگ روسیه و اوکراین چه بر سر بازار رمزارز می‌آورد؟

بازارهای مالی نفت، طلا و رمزارز این روزها در هیجانی‌ترین حالت ممکن قرار گرفته اند چراکه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین هر لحظه در حال تشدید شدن است. سوالی که وجود دارد این است که جنگ روسیه و اوکراین چه بر سر بازار رمزارز می‌آورد؟

در حال حاضر روسیه در برابر اروپا و ایالات متحده آمریکا در موضع قدرت قرار گرفته است و علاوه بر اینکه مقوله انرژی و گاز در جنگ روسیه و اوکراین خیلی مسئله حائز اهمیتی است هر بیماری، تنش و جنگی در دنیا منجر به ریسک گریزی مردم خواهد شد و عموما مردم را به سمت پناهگاه های امن برای سرمایه گذاری مانند رمزارز حرکت می دهد و در این بین بازار رمز ارز نیز وضعیت مشابهی خواهد داشت.

اگر جنگی اتفاق بیافتد بازار رمزارز در ابتدا دچار نوسانات هیجانی خواهد شد و مقداری رو به پایین حرکت خواهد کرد و در صورتی که جنگ ادامه پیدا کند که احتمالا آن پایین است به طور یقین قیمت رمزارزها صعودی خواهد شد چراکه نگاه مردم به رمزارزها مانند نگاه آنها به طلا است یعنی دارایی امنی که غیرمتمرکز است و می‌توان در بلند مدت بر روی آن حساب باز کرد.

در حال حاضر نشانه های امیدبخشی در بازار دیده نمی شود و حتی نهنگ های بیت کوین که بالای ۱۰ هزار عدد بیت کوین دارند کماکان در حال فروش هستند و این افراد که بالای ۱۰ هزار عدد بیت کوین دارند حتما افراد معمولی نیستند و با رانت های اطلاعاتی که دارند اقدام به فروش می کنند. در صورتی که روند بیت کوین نزولی شود با توجه به اینکه بازار بسیار هیجانی است و دامنه نوسان خاصی نیز ندارد احتمال اینکه مجددا تا مرز ۳۰ هزار دلاری پایین بیاید بالا است و در صورتی که حمله هوایی و دریایی باشد و تنش ها بالا برود ممکن است به طور ناگهانی این ریزش قیمت ها اتفاق بیافتد.

از طرف دیگر روسیه نیز بیت کوین را پذیرفته است که بسیار به نفع بازار رمزارز است؛ به طور کلی اخبار مبتنی بر پذیرش رمزارزها توسط کشورهای قدرتمند و قانونی شدن آنها همواره به نفع بازار است چراکه نشان دهنده افزایش مقبولیت رمزارزها است و با ایجاد یک سری قوانین خیال مردم در خصوص تحت نظر بودن این بازار نیز راحت خواهد شد.

روسیه از آنجا که از لحاظ نظامی در جهان قدرتمند است هرگونه قانون گذاری آن حائز اهمیت است. از طرف دیگر برنامه نویسان این کشور همواره بسیار حرفه ای بوده و هستند و فعالان حرفه ای رمزارز نیز در این کشور بسیار است و در نتیجه قانونی شدن بیت کوین توسط این کشور بر بازار رمزارز بی تاثیر نخواهد بود.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.