توکن‌های جعلی و اختلال در بازار NFT

دو عامل توکن‌های جعلی و سرقت ادبی برخی تراکنش‌های بازار NFT را به طور موقت متوقف کرد.

سنت(Cent)، شرکتی که سال گذشته به جک دورسی کمک کرد تا اولین توئیت خود را به ارزش ۲.۹ میلیون دلار به حراج NFT بپردازد، به طور موقت اکثر تراکنش‌ها را متوقف می‌کند تا به مسئله توکن‌های جعلی و سرقت ادبی بپردازد.

به گزارش engadget، در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد، کامرون حجازی، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت سنت، به رویترز گفت که در تاریخ ۶ فوریه به کاربران اجازه خرید و فروش بیشتر NFT‌ها را نمی‌دهد. حجازی به رویترز گفت: “طیفی از فعالیت‌ها در حال وقوع است که اساساً نباید از نظر قانونی اتفاق می‌افتاد. سنت سعی کرده حساب‌های جعلی را ممنوع کند، اما این تلاش‌ها نتیجه نداده است. هر بار یکی را ممنوع می‌کردیم، یکی دیگر می‌آمد یا سه نفر دیگر مطرح می‌شدند.”

 توکن‌های جعلی و اختلال در بازار NFT

توکن‌های جعلی و سرقت ادبی

ماه گذشته، OpenSea، یکی از بزرگترین بازار‌های NFT در اینترنت گفت که بیش از ۸۰ درصد از توکن‌هایی که اخیراً از طریق ابزار استخراج رایگان آن ایجاد شده، شامل کار‌های سرقت ادبی، مجموعه‌های جعلی و هرزنامه است. این پذیرش پس از آن صورت گرفت که این شرکت تلاش کرد تعداد NFT‌هایی را که کاربران می‌توانند به صورت رایگان برش دهند محدود کند.

پس از تغییر تصمیم، این شرکت گفت که در حال کار روی چندین راه حل برای جلوگیری از بازیگران جعلی است. قبل از ماه ژانویه، هنرمندان و عکاسان برای مدت‌های طولانی از سنت شکایت کرده و گفته بودند که این شرکت به اندازه کافی برای رسیدگی به موضوع سرقت ادبی کار نکرده است. حجازی به رویترز گفت: “من فکر می‌کنم این یک مشکل کاملاً اساسی با Web۳ است. در آینده نزدیک، سنت ممکن است کنترل‌های متمرکزی را برای تسهیل بازگشایی بازار خود معرفی کند.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.