بیانیه آپ در مورد ارائه خدمات مرتبط با فروش آنلاین بلیط اتوبوس

در روزهای اخیر تصمیماتی در مورد خدمات مرتبط با فروش آنلاین بلیط اتوبوس اتخاذ شده است که آپ خود را ملزم به ارائه توضیحاتی در این باره می‌داند.

آپ همواره تلاش کرده است تا خدمات متنوع آنلاین مبتنی بر پرداخت را، بر پایه اعتماد کاربران و به کمک بستری که در اختیار دارد، به جامعه ارائه دهد. فروش بلیط‌ خدمات حمل و نقل از جمله بلیط اتوبوس نیز از مواردی است که آپ در همین راستا به کاربران ارائه می‌کند. خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین موضوعی است که ضمن بهبود تجربه کاربران و صرفه‌جویی در زمان، امکان برنامه‌ریزی ساده‌تر را برای مردم فراهم کرده و به کمک خدمات پس از فروش ارائه شده، نگرانی‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد. متاسفانه این روزها در شرایطی قرار داریم که همه‌گیری کرونا بیش از پیش شرایط زندگی را برای آحاد جامعه دشوار کرده و لزوم تقویت خدمات آنلاین به منظور کاهش حضور مردم در سطح جامعه به شدت احساس می‌شود.

خرید بلیط اتوبوس به صورت آنلاین و بدون حضور در سطح شهر، جلوگیری از ایجاد ازدحام در ترمینال‌های مسافربری، ایجاد ساز و کاری شفاف برای خرید و فروش بلیط و نیز جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در این حوزه، از جمله نتایج مثبت ارائه این خدمت به صورت آنلاین است.

همه این‌ها در شرایطی است که هزینه های مربوط به راه‌اندازی و ارائه سرویس مربوطه به کاربران شامل هزینه‌های فنی، منابع انسانی و … با توجه به شرایط سخت اقتصادی روز به روز بیشتر شده و حاشیه سود پایین نیز، توجیه اقتصادی ادامه فعالیت در این حوزه را دشوارتر کرده است.

متاسفانه با وجود همه این دشواری‌ها، تصمیماتی که در خصوص کاهش کارمزد دریافتی شرکت‌های آنلاین (در مسیرهای از مبدا تهران) اتخاذ شده و کارمزد کم‌تر از 5 درصدی این شرکت‌ها را بیش از دوسوم کاهش داده است، شرکت‌های فعال در این حوزه را با نگرانی‌ها و ابهاماتی بزرگ در خصوص ادامه فعالیت مواجه کرده است. در این راستا آپ نیز اعلام می‌دارد علی رغم میل باطنی خود و به دلیل هزینه‌های موجود، عملا امکان فروش آنلاین بلیط اتوبوس در مسیرهای از مبدا تهران را نخواهد داشت.

با توجه به توضیحات فوق و نظر به اینکه آپ رسالت خود را در ارائه خدمات متنوع آنلاین به کاربران تعریف کرده است، انتظار می‌رود که مراجع تصمیم‌گیر و نهادهای سیاست‌گزار، با توجه به نگرانی‌های موجود، حمایت بیشتری از کسب و کارهای آنلاین داشته باشند و مانع‌ ایجاد مشکلاتی بیش از پیش در این صنعت شوند. همچنین آپ آمادگی دارد تا در جهت حل این موضوع و نیز برطرف کردن دغدغه‌های نهادهای تصمیم‌گیر همکاری لازم را داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.