روش دریافت پیامک تراکنش‌های زیر 30 هزار تومان بانک ملی

آیا می‌دانید بانکی ملی که کمترین نرخ آبونمان ارسال پیامک بانکی را از مشتریان دریافت می‌کند برخلاف بسیاری از بانک‌های دیگر، ارسال اطلاعات تراکنش‌های خُرد زیر 30 هزار تومان را قطع نکرده و با راهکاری نوآورانه توسط اپلیکیشن‌های بام، بله، نشان بانک و سامانه تلفنی ۰۹۶۲۲ این اطلاعات را به مشتریان خود اعلام می‌کند.

چند روزی است که مشتریان بانک ملی پیامکی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه  اطلاعات  تراکنش زیر 30 هزار تومان‌ فقط از طریق اپلیکیشن‌های این بانک و سامانه تلفنی ۰۹۶۲۲ در دسترس خواهد بود، ما در مطلب ادامه دلیل این تغییرات و روش دریافت پیامک تراکنش‌های زیر 30 هزار تومان بانک ملی را بررسی می‌کنیم.

پیامک تراکنش‌های بانکی، سال‌ها است که جزء جدایی ناپذیری از خدمات بانکی شده و همه مشتریان انتظار دارند در هر تراکنش بانکی چه تراکنش خُرد چه تراکنش با ارقام بالا، پیامک مربوطه را دریافت کنند، ولی هر پیامک بانکی برای بانک ارائه دهنده هزینه زیادی دارد.

طبق آمار مقایسه‌ای هزینه آبونمان ارسال پیامک بانک ملی سالانه 6 هزار تومان است که نسبت به همه بانک‌های کشور مبلغ بسیار پایین‌تری است، بطوریکه هزینه ارسال پیامک در بانک‌های دیگر از 10 هزار تومان شروع می‌شود و تا 30 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

شاید باور کردنی نباشد ولی طبق آمار دیگری از بانک ملی، این بانک در ماه 11 میلیارد تومان برای پیامک‌های تراکنش‌های زیر 30 هزار تومان مشتریان هزینه پرداخت می‌کند و برای جبران این هزینه بانک دو راهکار دارد. بانک یا باید از مشتریان آبونمان بیشتری دریافت کند، یا پیامک تراکنش‌های زیر 30 هزار تومان را ارسال نکند.

طبق اعلام بانک مرکزی بعضی از بانک‌ها تراکنش های خُرد را پیامک نمی کنند و بعضی دیگر به صورت مرتب آبونمان ارسال پیامک بانکی را افزایش می‌دهند ولی بانک ملی برای اینکه مبلغ آبونمان پیامک بانکی خود را افزایش ندهد و این سرویس را هم در اختیار مشتریان قرار دهد از راهکار سوم، یعنی ارسال پیامک بانکی در بسترهای دیجیتالی خود استفاده کرده است.

  انتشار عکس و مشخصات امنیتی چک موردی بانک ملی ایران

بر این اساس اعلام تراکنش‌های زیر 30 هزار تومان بانک ملی  قطع نخواهد شد،  بلکه  از تاریخ 2 اسفند ماه 1400 در بسترهای دیجیتالی و اپلیکیشن‌های رسمی این پیامک‌ها ارسال می‌شود.

روش دریافت پیامک تراکنش‌های زیر 30 هزار تومان بانک ملی

طبق این طرح، ارسال پیام تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان، به جای پیامک از طریق اپلیکیشن‌های رسمی بانک ملی ایران، یعنی پیام‌رسان بانکی «بله»، «نشان‌بانک»، «بام» و سامانه تلفنی ۰۹۶۲۲ انجام خواهد شد.

با اجرایی شدن این طرح، بانک ملی ایران نه تنها تمامی تراکنش‌های بانکی را اطلاع رسانی می‌کند بلکه هزینه مضاعفی را نیز به مشتریان خود تحمیل نمی‌کند و کماکان با دریافت تنها ۶٠٠٠ تومان به صورت سالانه، کمترین میزان دریافتی از مشتریان بابت آبونمان پیامک را در شبکه بانکی کشور دارا خواهد بود.

علاوه بر مزایای فوق، مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند از طریق سامانه بام، بله و نشان بانک به خدمات و قابلیت‌های گسترده‌ای دسترسی داشته باشند.

مشتریان از طریق سامانه بله علاوه بر انتقال پول در چند ثانیه، به خرید، پرداخت و ارسال رسید در بستر گفتگو، ارسال درخواست پول در بستر گفتگو، خرید سریع شارژ و پرداخت راحت قبض، دریافت ساده شارژ برای خود، خانواده و دوستان و خدمات گسترده پیام‌رسانی گروهی و خدمات تعاملی دسترسی خواهند داشت.

همچنین مشتریان بانک ملی، از طریق سامانه بام به خدماتی مثل خلاصه حساب، صورت حساب، محاسبه اقساط تسهیلات، محاسبه سود سپرده‌ها، پروفایل مشتری، پرداخت قبض، انتقال پول و مدیریت مالی شخصی دسترسی دارند.

علاوه بر دو بستر بالا، کاربران از طریق نشان بانک به عنوان نخستین شعبه دیجیتال بانک ملی ایران امکان دسترسی به تمامی خدمات بانکی بصورت غیرحضوری را دارند و  می‌توانند با ثبت امضای الکترونیک برای هیچ کاری حتی امضا کردن نیز به شعب مراجعه نکنند.

 

3 نظرات
  1. عبدالواحد خالدی می گوید

    خسته نباشید

  2. حمیدافشار می گوید

    سلام وقت بخیر میخواستم پیامک های بانک ملی تاهزارتومان پیامک بیاداگه درست نشه مجبورم باکارت دیگه کارکنم چون سوادندارم مشکل هست برام
    ممنونم اگه بشه درست کرد09015499308

  3. عضوی از ملت مظلوم ایران می گوید

    خاک برسر بانک ملی که ابتدا پیامکهای زیر سی هزار تومن را لغو کرده وسپس پیامک زده و چگونگی وصل مجدد آن را اعلام میکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.