از تراشه مخصوص بیت‌کوین اینتل رونمایی شد

تراشه جدید اینتل که برای استخراج بیت کوین تولید شده، مصرف انرژی را تا حد ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

اینتل در حال آماده شدن برای ارائه اولین تراشه مخصوص استخراج بیت کوین خود در ISSCC ۲۰۲۲ بود و با برگزاری رویداد در ۲۰ فوریه، اینتل جزئیات بیشتری از تراشه Bonanza Mine و همچنین Bonanza Mine System خود را فاش کرد.

بر اساس گزارش gadgets۳۶۰، یک کامپیوتر مستقل، که دارای ۳۰۰ تراشه Bonanza Mine ASIC باشد برای ارائه عملکرد ۴۰ تراهش در ثانیه (THash/s) از ۳۶۰۰ وات انرژی مصرف می کند. شرکت اینتل در حال حاضر قرار است یک محصول نسل دوم را برای مشتریان ارسال کند که جزئیات آن هنوز فاش نشده است.

سیستم Bonanza Mine System دارای چهار برد هش، یک واحد کنترل FPGA اینتل، چهار فن و یک منبع تغذیه قابل برنامه ریزی است. کنترل واحد FPGA یک مدار مجتمع قابل برنامه‌ ریزی میدانی است که به مشتریان امکان می‌دهد تا سخت‌افزار را مجدداً پیکربندی کنند تا نیاز‌های مورد استفاده خاص (در این مورد، استخراج بیت‌کوین) را پس از فرآیند تولید برآورده کنند.

از تراشه مخصوص بیت کوین اینتل رونمایی شد

پتنت اینتل برای استخراج بیت کوین با کارایی بالا در نوامبر ۲۰۱۸ ثبت شد و کاهش ۱۵ درصدی در مصرف انرژی را ارائه کرد. در آن زمان، مدیران اینتل نسبت به رقابت با شرکت‌های معتبری مانند Bitmain، MicroBT و Nvidia ابراز اطمینان کردند. تراشه‌های جدید اینتل، اواخر سال جاری با شرکت برق آمریکا GRIID Infrastructure، شرکت استخراج ارز‌های دیجیتال Argo Blockchain و بلاک به رهبری جک دورسی همکاری خواهند کرد و این شرکت‌ها اولین دسته از تراشه‌های استخراج بیت کوین را دریافت می‌کنند.

اکنون، با توجه به اطلاعاتی که تاکنون توسط اینتل فاش شده، نسل دوم ماینر BTC قادر خواهد بود با مصرف برق ۲۲۹۳ وات، عملکرد متعادل ۴۰.۴ THash/s را ارائه دهد. همچنین باید اشاره کرد که قرارداد عرضه شرکت استخراج بیت کوین GRIID با اینتل دارای مجموعه‌ای از اصلاحات برای محافظت از اطلاعات حساس است.

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.