بانک‌های چینی هم به روس‌ها رحم نکردند

گزارشها حاکی از آن است که دو بانک بزرگ چین اعطای وام برای تأمین مالی خرید کالاهای روسی را محدود کرده اند.

به نقل از بلومبرگ، براساس آخرین گزارشات دو بانک و مؤسسه مالی بزرگ چین با تحریم‌های آمریکا و متحدانش به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تأمین مالی برای خرید مواد خام از روسیه را محدود می‌کنند.

با این حال این اقدام ممکن است موقتی باشد ولی هر چه باشد بانک‌های آی سی بی سی و بانک چین که هر دو تحت لوای دولت چین هستند تصمیم گرفته اند برای جلوگیری از خطرات احتمالی تحریم‌های آمریکا این تصمیم را اتخاذ کنند.

آی سی بی سی، بزرگترین بانک جهان از نظر دارایی، و بانک چین، بزرگترین بانک تجاری کشور چین برای تجارت ارز، به طور بالقوه ممکن است دسترسی به دلار را از دست بدهند، زیرا تأمین مالی خرید کالاهای روسیه ممکن است به عنوان حمایت از مسکو در نظر گرفته شود.

این خبر در بحبوحه آشفتگی ژئوپولتیکی و در زمان به رسمیت شناختن خودمختاری لوهانسک و دونتسک توسط روسیه و دفاع این کشور از این دو جمهور خود مختار در برابر اوکراین منتشر شد.

از زمان شروع درگیری، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای هم پیمان به تحریم بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه، قرار دادن مقامات در لیست سیاه و توقف خدمات هوایی از کشورهای دیگر به روسیه و از روسیه به دیگر کشورها روی آورده اند.

در سال‌های اخیر، چین خرید کالاهای روسیه را افزایش داده است، به طوری که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد نفت و گاز روسیه توسط دومین اقتصاد بزرگ جهان مصرف می‌شود.

به طوری که در سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پکن برای بازی‌های المپیک زمستانی، دو کشور توافق کردند که همکاری در بخش مالی و تأمین گاز را تقویت کنند.

روز جمعه، چین از پذیرش قطعنامه سازمان ملل در محکومیت «تجاوز» روسیه به اوکراین، خودداری کرد.

منبع مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.