حمله روسیه به اوکراین ارزش بیت‌کوین را صعودی خواهد کرد؟

اوکراینی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری بیت‌کوین خریداری می‌کنند تا از دارایی‌های خود در مقابل حمله روسیه محافظت کنند.

گزارشی توسط شرکت تحقیقاتی آرکین ریسرچ منتشر شد که نشان داد اوکراینی‌ها در حال خرید استیبل‌کوین تتر و بیت‌کوین از بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان هستند.

داده‌های آرکین نشان می‌دهد که حجم معاملات ۲۴ ساعته تتر-گریونا (واحد پول اوکراین) از کمی بیش از ۶ میلیون دلار درست قبل از حمله به حدود ۸.۵ میلیون دلار افزایش یافته است.

در طول ۶ هفته گذشته، حجم معاملات به ندرت از ۳ میلیون دلار فراتر رفته بود. علاوه‌براین، معاملات ۲۴ ساعته بیت‌کوین-گریونا تقریبا از یک میلیون دلار به ۳ میلیون دلار رسید.

در این گزارش ذکر شده است که اوکراینی‌ها نیز مانند روس‌ها، کریپتو را بی‌سابقه می‌خرند. بسیاری از اوکراینی‌ها نگران هستند که سیستم بانکی در این کشور ممکن است سقوط کند و به دنبال رمزنگاری به‌عنوان یک پناهگاه امن هستند.

چون اوکراینی‌هایی که از کشور خود متواری شدند در نتیجه می‌توانند مقداری از ثروت خود را همراه داشته باشند و از این رو حجم معاملات افزایش یافته است.

دولت اوکراین اعلام کرد: پولکادات، یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار را پس از اهدای بیش از ۲۰ میلیون دلاری بیت‌کوین، اتریوم و USDT برای کمک به ارتش دریافت خواهد کرد.

با سقوط روبل، فعالیت ارزهای دیجیتال در روسیه نیز افزایش یافت و بیشتر این فعالیت‌ها مربوط به بیت‌کوین و بایننس بود.

در همین حال، صرافی‌ها نیز با فشار فزاینده‌ای برای اعمال ممنوعیت‌های کلی برای تراکنش‌های مربوط به آدرس‌های روسی مواجه شده‌اند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.