روش استفاده از سامانه پل از طریق اینترنت بانک ایران زمین

آیا با روش استفاده از سامانه پل از طریق اینترنت بانک ایران زمین آشنایی دارید؟ با استفاده از سامانه پل مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان را با استفاده از شماره حساب بانک ایران زمین به شماره حساب بانک دیگر از طریق شماره شبای مقصد به صورت آنی انتقال دهند.

سامانه پل با امکان پرداخت لحظه‌ای بین‌بانکی از طریق سپرده در «اینترنت بانک» ایران زمین راه‌اندازی شد.

سامانه پل یا همان سامانه پرداخت لحظه‌ای، سامانه ای جدید بانک مرکزی برای انتقال وجه است که از طریق آن می‌توان مبالغ خرد را از حساب یک بانک به حساب بانک دیگر بصورت آنی از طریق شماره شبای مقصد واریز کرد.

پرداخت لحظه‌ای از طریق سامانه پل، از نظر کارکردی شبیه به انتقال وجه از طریق کارت به کارت است با این تفاوت که مبدأ و مقصد تراکنش‌ها در این سامانه، به جای شماره کارت، شماره حساب افراد است. ازآنجایی‌که شماره‌ کارت جزو اقلام اطلاعاتی حساس است برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، شماره حساب جایگزین شماره کارت در این سامانه شده است.

با توجه به انتقال آنی وجوه در این سامانه، امکان لغو تراکنش وجود ندارد بنابراین ضروری است که کاربران اینترنت بانک ابتدا نسبت به استعلام شماره شبای مقصد اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به انجام انتقال وجه اقدام کنند.

روش استفاده از سامانه پل از طریق اینترنت بانک ایران زمین

با استفاده از سامانه پل مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان را با استفاده از شماره حساب بانک ایران زمین به شماره حساب بانک دیگر از طریق شماره شبای مقصد به صورت آنی انتقال دهند.

برای استفاده از سامانه پل، مشتریانی که اینترنت بانک ایران زمین خود را فعال کرده‌اند باید به سایت بانک ایران زمین به آدرس https://www.izbank.ir/ مراجعه کرده و از طریق نام کاربری و رمز عبور وارد قسمت اینترنت بانک شوند.

سپس در قسمت انتقال وجه آنی بین بانکی سامانه پل، با انتخاب شماره حساب مبدا، انتخاب شماره شبای مقصد، درج مبلغ مدنظر تا سقف 10 میلیون تومان و دریافت رمز دوم پیامکی که به تلفن همراه‌شان ارسال می‌شود، انتقال وجه خود را در هر ساعت از شبانه روز بصورت آنی انجام دهند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.