تداوم شاخص اثربخشی بالای یک پرداخت الکترونیک سداد
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد، هشتادمین گزارش اقتصادی شاپرک منتشر شد. برمبنای این گزارش، شاخص اثربخشی شرکت پرداخت الکترونیک سداد بالای عدد یک شده است. شاخص اثربخشی این شرکت، از تیرماه سال جاری تاکنون بالاتر از عدد یک بوده و اینبار در بهمنماه نیز برای هشتمین ماه پیاپی این رکورد به ثبت رسید.
رشد تعداد تراکنشها از یک سو و جمعآوری پایانههای فروش (POS) ناکارآمد از سوی دیگر، جزو مهمترین عواملی است که باعث ارتقای شاخص اثربخشی شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت میشود. دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی به این معناست که جذب تراکنشهای شرکت روی دستگاههای کارتخوان بیشتر از سهم تعداد کارتخوانهای یک شرکت از کل POSهای کشور بوده است.
به عبارت دیگر، نحوه توزیع کارتخوانهای فروشگاهی در شرکت پرداخت الکترونیک سداد بهگونهای بوده که باعث شده است این شرکت در جذب بیشتر تراکنشها در مقایسه با سایر شرکتهای PSP موفقتر عمل کند.
بر مبنای گزارش شاپرک، شرکت پرداخت الکترونیک سداد از لحاظ تعداد تراکنشها در بازار PSPها روی پله پنجم ایستاده است. سهم بازار این شرکت در بهمنماه امسال 8.20 درصد گزارش شده است. همچنین سهم بازار پرداخت الکترونیک سداد در میان تمام شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداخت از لحاظ مبلغ تراکنشها نیز 10.60 درصد بوده که باعث شده این شرکت در این بخش نیز رتبه پنجم را به دست بیاورد.
پس از شرکت تجارت الکترونیک سامان و بهپرداخت ملت، بیشترین رشد سهم بازار در 10 ماه ابتدایی سال 1400 متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد بوده است. همین رشد سهم بازار در کنار کاهش رشد شرکت کارت اعتباری ایرانکیش، منجر به صعود یک پلهای رتبه شرکت از لحاظ سهم بازار شده است؛ بهطوریکه از شهریورماه سال جاری تاکنون رتبه پرداخت الکترونیک سداد از رتبه ششم به جایگاه پنجم ارتقا یافته است.
لازم به یادآوری است، بر اساس گزارش شاپرک در بهمنماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۲۲۴ میلیون تراکنش با ارزش ۶۳۶۱ هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به دیماه رشد ۴.۱۶ درصدی در تعداد و ۱.۵۰ درصدی در ارزش ریالی داشته است.