افزایش سرمایه بانک مسکن به ۳۳۴ هزار میلیارد ریال

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در سال جاری با افزایش ۲۰۴ هزار میلیارد ریالی، سرمایه بانک مسکن از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به ۳۳۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

نشست بررسی عملکرد بانک مسکن با حضور محمود شایان مدیر عامل بانک و سید عباس حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی و جمعی از مدیران و روسای بانک مسکن و وزارت اقتصاد برگزار شد.

افزایش سرمایه بانک مسکن

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در نشست گزارش عملکرد بانک که در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، ضمن تبریک روز جانباز و میلاد امام حسین(ع)، اظهار داشت: خوشبختانه به عنوان یک بانک تخصصی در بخش مسکن همه تکالیف ابلاغ شده در بودجه ۱۴۰۰ را اجرایی کرده‌ایم. همچنین در سال ۱۴۰۱ حدودا ۲۰ درصد به سهم بخش مسکن افزوده شد. بودجه امسال نیز رقم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بود که این رقم بین ۲۷ بانک و موسسه از سوی بانک مرکزی تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: دولت به مردم متعهد شده است که سالانه یک میلیون واحد در بخش مسکن تولید کند و از این میان ۲۱۰ هزار واحد به بانک مسکن ابلاغ شده است و در این ایام بیش از ۳۳۰ هزار نفر طی طرح نهضت ملی نزد بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند و مبلغ قابل توجهی یعنی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به حساب بانک مسکن واریز کردند که از این مبلغ بیش از 7 هزار و 200 میلیارد تومان در پروژه‌ها تزریق شده است. همچنین ۲۲۰۰ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی بانک به پروژه‌ها تزریق شده است.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه کارکنان این بانک تلاش زیادی کردند تا تسهیلات زیادی طی نهضت ملی مسکن بتواند پرداخت شود، گفت: خوشبختانه مقام عالی وزارت در خصوص افزایش سرمایه به ما کمک کردند و این مساله توان ما برای پرداخت تسهیلات را افزایش خواهد داد. از این رو در سال جاری با افزایش ۲۰۴ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک مسکن از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به ۳۳۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

شایان خاطرنشان کرد: در سطح شعب کارکنان متخصص و متعهدی داریم که تفاهم‌نامه‌های خوبی برای جذب منابع امضا کرده‌اند. ما اعتقاد داریم هر رییس شعبه یک مدیرعامل است. خوشبختانه سطح رضایتمندی از شعب ما بالا است و عملکرد بانک نشان می‌دهد در این امور موفق بوده‌ایم. از آنجا که رییس‌جمهوری نیز بارها بر لزوم تخصیص تسهیلات بدون ضامن به مردم و توجه به بخش مسکن تاکید داشتند، همه تلاش خود را خواهیم کرد.

 

منبع هیبنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.