راهنمای توسعه نرم‌افزار بانکداری از ابتدا تا انتها

آیا به دنبال منبعی به عنوان راهنمایی برای توسعه نرم‌افزار بانکداری هستید؟ آیا علاقه‌مند به یادگیری در مورد صنعت نرم‌افزار بانکی هستید که به‌سرعت در حال رشد است و آیا به دنبال سرمایه‌گذاری در راهکارهای نرم‌افزار بانکی هستید؟ بیشتر از این به دنبال آن نباشید، زیرا در این مقاله، توسعه نرم‌افزار بانکی را از ابتدا تا انتها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

توسعه نرم‌افزار بانکداری فرایندی است برای خودکارسازی شیوه‌های مالی و بانکی به طوری که کاربران و کارکنان بتوانند از خدمات مالی مورد نیاز خود در هر مکان و هر زمان از طریق بسترهای بانکی آنلاین استفاده کنند.

DevTeam.Space جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری است که متخصص جدیدترین ابزارها و فناوری‌های توسعه نرم‌افزاری هستند. تیم‌های فنی در DevTeam.Space به شرکت‌های متعددی کمک کرده‌اند تا راه‌حل‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌ای را ایجاد کنند که در حال حاضر در بازار وجود دارد.

راهنمای توسعه نرم‌افزار بانکداری

فهرست

نرم‌افزار بانکی چیست؟

آمارهایی درباره آینده صنعت بانکداری دیجیتال

انواع نرم‌افزارهای بانکی

توسعه نرم‌افزار بانکی – یک راهنما

نتیجه

نرم‌افزار بانکی چیست؟

موسسات بانکی و مالی، در حال رقابت برای معرفی راهکارهای نرم‌افزاری متنوع در فرایندهای تجاری خود هستند. دلایلی زیادی وجود دارد که چرا ایجاد یک زیرساخت کارآمدتر از تجربه کاربری مهم‌تر است. شرکت‌های مالی نیز مانند سایر صنایع به دلیل اتکای فزاینده ما به دستگاه‌های تلفن همراه و فناوری‌های مبتنی بر اینترنت، به‌سرعت در حال دیجیتالی‌ شدن هستند.

این روزها مشتریان، به طور فزاینده‌ای از منتظرماندن در صف بانک‌ها برای پرداخت صورت‌حساب‌ها، برداشت پول از حساب‌های بانکی خود یا انجام تراکنش و انتقال وجه به حساب‌های دیگر فراری هستند. اکثر این رویه‌های مالی اکنون از طریق فناوری‌های نرم‌افزاری غیرحضوری شده‌اند و بنابراین تجربه مشتری نیز ارتقا پیدا کرده است.

توسعه نرم‌افزارهای بانکی فرایندی است برای خودکارسازی شیوه‌های مالی و بانکی، به طوری که کاربران و کارکنان بتوانند از خدمات مالی مورد نیاز خود در هر مکان و هر زمان از طریق بسترهای بانکی آنلاین استفاده کنند.

فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، کلان‌داده و DevOps، ستون فقرات جدیدترین فناوری‌هایی هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند نرم‌افزار بانکی سفارشی با کیفیت بالا بسازند.

همچنین به لطف محبوبیت استفاده از دستگاه تلفن همراه، بانکداری تلفن همراه در حال حاضر از بانکداری اینترنتی محبوب تر شده است.

آمارهای آینده صنعت بانکداری دیجیتال

بر اساس گزارش‌های اخیر، انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی بانکداری دیجیتال در سال 2026 به 12 تریلیون دلار آمریکا برسد. محرک‌های اصلی رشد این بازار شامل تغییر در رفتار مشتری، بازار روبه‌رشد فین‌تک، سیاست‌های مطلوب دولت‌ها و رشد سریع صنعت تجارت الکترونیکی است.

با توجه به ماهیت این بخش، امنیت سایبری یکی از چالش‌های اصلی صنعت بانکداری دیجیتال محسوب می‌شود.

بانکداری موبایلی در سال 2026 دارای یک بازار جهانی به ارزش 1824.7 میلیون دلار خواهد بود که دلیل آن اجرای فرایندهای امن و خدمات‌رسانی به مشتریان از طریق تحولات دیجیتال است. به طور کلی ارزش بانکداری آنلاین تا سال 2027 به 31.81 میلیارد دلار خواهد رسید.

بیایید با جزئیات به انواع نرم‌افزارهای بانکی که می‌توانید برای کاربران ایجاد کنید نگاه کنیم.

انواع نرم‌افزار بانکی

توسعه نرم‌افزار بانکی طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های نرم‌افزاری را شامل می‌شود. ممکن است یکی از راه‌حل‌های نرم‌افزار بانکی زیر را انتخاب کنید:

نرم‌افزار مدیریت عملیات مالی

این راهکارهای بانکی ابزارهای مدیریتی را برای کمک به مدیران و کارکنان بانک در برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، حسابداری و رویه‌های معاملاتی ارائه می‌کنند.

نرم‌افزار مدیریت اسناد بانک‌ها به خودکارسازی کلیه گزارش‌ها از جمله اسناد مالی خروجی و ورودی، یادداشت‌ها، اسناد اداری، اوراق قراردادی و غیره کمک می‌کند. نرم‌افزار مدیریت اسناد به سرعت ‌بخشیدن به اقدامات بانکی کمک می‌کند. این نرم‌افزارها با حفظ امنیت به تصمیم‌گیری و اجرای وظایف کمک می‌کنند.

نرم‌افزار مدیریت اداری

محصولات نرم‌افزار اداری، سیستم‌های مدیریتی مرتبط به وظایف مدیریتی مانند حضورو غیاب کارکنان، زمان‌بندی و غیره هستند.

راه‌حل‌های خدمات مشتری

این راه‌حل‌ها شامل نرم‌افزارهای Core بانکی است که خدمات را به مشتریان از هر مکانی از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا شعب ارائه می‌دهد. تمام شعب بانک‌ها به یک سرور مرکزی متصل می‌شوند تا این فرایندها به صورت خودکار به مشتریان ارائه شود.

خدمات یکپارچه بانکی، تراکنش‌ها را به صورت هم‌زمان و در لحظه پردازش می‌کند. انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی محصولات نرم‌افزاری Core بانکی تا سال 2027 به 16.38 میلیارد دلار برسد.

خدمات Core بانکی عبارت‌اند از:

  • تراکنش‌های آنلاین
  • مدیریت وام
  • مدیریت وام مسکن
  • پرداخت‌های موبایلی
  • صدور کارت اعتباری

یکی دیگر از راه‌حل‌های خدمات مشتری CRM بانکی است. CRM یک برنامه کامل با ماژول‌های مختلف است که به بازاریابی، اتوماسیون فرایندهای مالی و خدمات مشتری کمک می‌کند.

آنها به محققان بازار در جمع‌آوری داده‌های مشتری و به مدیران فروش در ارائه خدمات به مشتریان بر اساس ترجیحات فردی آنها کمک می‌کنند. در این مسیر، جدیدترین فناوری‌ها مانند الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیش‌بینی‌کننده برای کمک به توسعه یک تجربه شخصی برای کاربران استفاده می‌شوند.

اجازه دهید اکنون به راهنمای جامع ما در مورد فرایند توسعه نرم‌افزار بانکی از ابتدا تا انتها برویم. این نقشه راه توسعه کامل یک نرم‌افزار، از ایده نرم‌افزار تا توسعه و اجرای آن را برای هر بنیان‌گذار استارت‌آپ یا صاحب کسب‌وکار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت بانکداری دیجیتال ترسیم می‌کند.

توسعه نرم‌افزار بانکی – یک راهنما

ایده نرم‌افزار بانکی

ایده، اولین قدم تصمیم‌گیری در مورد خدمات بانکی است که می‌خواهید از طریق محصول نرم‌افزاری ارائه دهید. یک رویکرد خوب، پیروی از یک روش مبتنی بر نیاز است. این بدان معناست که شما نیازهای مشتریان بالقوه خود را بررسی می‌کنید و به این فکر می‌کنید که چه چیزی زندگی آنها را آسان‌تر می‌کند.

هدف شما ارائه راه حلی برای رفع مشکل مشتری از طریق توسعه یک نرم‌افزار سفارشی است. با نرم‌افزارهای بانکی متعددی که در حال حاضر به صورت آنلاین موجود است، باید یک راه‌حل نرم‌افزار بانکی منحصربه‌فرد ارائه دهید.

این مثال را در نظر بگیرید. اکثر بانک‌ها از دادن وام به افرادی با سابقه اعتباری پایین امتناع می‌ورزند. بنابراین می‌توانید یک محصول نرم‌افزاری ایجاد کنید که به این افراد وام ‌دهد و واجد شرایط‌ بودن آنها را از روی اطلاعات مالی آنها تعیین ‌کند. از هوش مصنوعی برای کمک به تعیین اینکه آیا واقعاً آنها توانایی بازپرداخت آن را دارند یا خیر، استفاده کنید.

تکنیک‌هایی مانند طوفان فکری و تجزیه و تحلیل SWOT، واقعاً به تصمیم‌گیری برای بهترین ایده محصول تجاری کمک می‌کند.

تحقیقات بازار و تحلیل امکان سنجی

پس از تصمیم‌گیری در مورد ایده نرم‌افزار بانکی خود، باید تحقیقات بازار را به طور کامل انجام دهید. به محصولات نرم‌افزاری مشابه، پایگاه کاربری و ویژگی‌های آنها نگاه و سعی کنید مشخص کنید چه چیزی از دست رفته است.

همچنین، انواع مشتریانی که از نرم‌افزار استفاده می‌کنند را با جزئیات بررسی کنید. الگوهای استفاده آنها چیست، این کاربران در این بخش خاص از نرم‌افزار بانکی چه چیزهایی را می‌پسندند و با توجه به گرایش کاربران و… چه ویژگی‌هایی ارزش سرمایه‌گذاری روی آنها را ندارند؟

راهنمای توسعه نرم‌افزار بانکداری از ابتدا تا انتها

تحلیل امکان‌سنجی به چهار روش انجام می‌شود

اقتصادی: برای کمک به شما در تشریح تحلیل هزینه/ فایده. این تحلیل به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا ساخت این محصول بانکی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است یا خیر.

فنی: این تحلیل به شما کمک می‌کند تا منابع فنی خود را که برای تکمیل محصول نرم‌افزار بانکی خود به آن نیاز دارید، تجزیه‌وتحلیل کنید.

جدول زمانی: برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد مدت زمان فرایند توسعه نرم‌افزار بانکی. نقاط عطف اصلی توسعه، تکمیل جدول زمانی است. همچنین می‌توانید در مورد برنامه توسعه محصول با شریک توسعه نرم‌افزار خود صحبت کنید.

عملیاتی: این تحلیل به شما کمک می‌کند منابع انسانی مورد نیاز، قابلیت استفاده محصول، نگهداری و پشتیبانی را تحلیل کنید.

ابزارهای آنلاین، مانند SoGoSurvey وLiving facts، می‌توانند به شما در انجام نظرسنجی‌ها و به‌دست‌آوردن تحقیقات بازار از کاربران واقعی با استفاده از داده‌های آماری کمک کنند.

انجام یک تحلیل امکان‌سنجی کامل به شما در مرحله بعدی برای انتخاب یک شریک توسعه نرم‌افزاری مناسب کمک می‌کند.

شریک توسعه نرم‌افزاری خود را انتخاب کنید

این یک گام مهم در این فرایند است، زیرا موفقیت محصول نرم‌افزار بانکی شما به یک شرکت توسعه نرم‌افزاری آگاه، با تجربه و قابل اعتماد بستگی دارد.

برای یک محصول نرم‌افزاری پیچیده مانند نرم‌افزار بانکی، از استخدام توسعه‌دهندگان فریلنسر صرف نظر کنید، زیرا دانش و مهارت‌های فنی ضعیف در این صنعت منجر به شکست محصول می‌شود. در عوض، از خدمات یک شرکت ترکیبی که خدمات توسعه نرم‌افزار را از طریق توسعه‌دهندگان و تیم‌های توسعه دهنده ارائه می‌دهد، استفاده کنید.

شرکت‌های نرم‌افزاری باید تجربه زیادی در توسعه طیف وسیعی از راه‌حل‌های نرم‌افزاری در سطح سازمانی داشته باشند.

یک شرکت خوب، رویه‌های ارتباطی و توسعه محصول عالی خواهد داشت. مهم‌تر از همه، آنها به شرکت شما دسترسی به طیف وسیعی از توسعه‌دهندگان ماهر را ارائه می‌دهند که هر کدام در یک حوزه برنامه نویسی خاص متخصص هستند.

ساخت یک تیم داخلی از توسعه‌دهندگان به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد زیرا شما باید فرایندهای طولانی استخدام و آموزش برای هر توسعه‌دهنده را طی کنید. اما با برون‌سپاری پروژه بانکی به یک شرکت توسعه نرم‌افزاری، فقط باید یک فرایند بررسی مختصر را طی کنید زیرا شرکت قبلاً کار استخدام و آموزش را برای شما انجام داده است.

برای اطمینان از اینکه توسعه‌دهنده مدنظر مناسب پروژه شماست، تحقیقات خود را بر بررسی پروژه‌های گذشته شرکت (به‌ ویژه پروژه‌های مرتبط با بانک)، مطالعات موردی، بررسی مشتریان، تخصص فنی، شیوه‌های توسعه و غیره متمرکز کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که با شرکت‌های توسعه نرم‌افزار مناسب تماس بگیرید، جزئیات پروژه را با آنها در میان بگذارید، توسعه‌دهندگان آنها را بررسی کنید و با شرکای توسعه نرم‌افزاری جدید خود شروع به کار کنید.

در مرحله بعد، مهارت‌های فنی را که باید در توسعه‌دهندگان خود جست‌وجو کنید، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهارت‌های مورد نیاز در توسعه نرم‌افزار بانکی

نرم‌افزار بانکی با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و ابزارها ساخته شده تا خدمات بانکی یکپارچه و بهترین تجربه مشتری را ارائه دهد.

توسعه وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن‌ها شامل دو فرایند توسعه هستند: فرایند «فرانت اند» و «بک اند».

توسعه فرانت اند

توسعه‌دهندگان فرانت اند مسئول پیاده‌سازی رابط کاربری طراحی شده توسط طراحان UI/UX با نوشتن کد هستند. توسعه‌دهندگان فرانت اند باید در CSS،HTML  و جاوا اسکریپت ماهر باشند.

آنها باید دانش کافی در مورد  JS مانند jquery و  React  برای ساخت وب‌سایت‌های پویا و تعاملی داشته باشند.  جاوا اسکریپت، Angular، امروزه برای ساخت وب اپلیکیشن‌های ایمن و قوی نیز محبوب است.

توسعه بک اند

توسعه‌دهندگان Back-end با وظایفی مانند عملکرد، یکپارچه‌سازی داده‌ها، امنیت برنامه‌ها و غیره سروکار دارند. جاوا و پایتون به طور گسترده برای ساخت محصولات مالی استفاده می‌شوند.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی ساده برای استفاده با دستور زبان انگلیسی است. این زبان به ساخت برنامه‌های کاربردی وب قوی کمک می‌کند در حالی که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد رویکردی چابک را اتخاذ کنند. همچنین دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است مانند اینکه توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا ماژول کد را دوباره کار و در صورت نیاز کد جدید اضافه کنند.

جاوا یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربرد است. سبک و انعطاف‌پذیر است، در عین حال به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند حجم زیادی از داده‌ها را مدیریت کند. جاوا یک زبان برنامه‌نویسی ساختاریافته شی‌گراست که ایمن و قابل اعتماد است.

توسعه اپلیکیشن موبایل

مهارت‌هایی که در توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل خود نیاز دارید به نوع اپلیکیشن بانکداری تلفن همراهی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید بستگی دارد. هر سیستم عامل دستگاه تلفن همراه نیاز به یک مجموعه مهارت جداگانه دارد.

توسعه اپلیکیشن  iOS

مهارت‌های توسعه اپلیکیشن‌های IO  برای دستگاه‌هایی که روی سیستم عامل iOS کار می‌کنند مانند  iPhone، iPad  و غیره مورد نیاز است. توسعه‌دهندگان iOS باید به زبان برنامه‌نویسی Swift  یا Objective مهارت داشته باشند.

توسعه‌دهندگان باید تجربه استفاده از محیط توسعه یکپارچه اپل (IDE) و Xcode را داشته باشند تا اپلیکیشن‌ها را به طور کارآمد بسازند.

تیم توسعه شما همچنین باید با دستورالعمل‌های رابط اپل که برای طراحی یک محصول نرم‌افزار استاندارد اپل لازم است آشنا باشد. توسعه‌دهندگان همچنین باید مهارت کار با نرم‌افزار آزمایشی مانند XCTest را برای ساخت اپلیکیشن‌های بدون اشکال داشته باشند.

توسعه اپلیکیشن اندروید

برای اپلیکیشن‌هایی که روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند، مهارت‌های توسعه برنامه اندروید بومی مورد نیاز است. زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا و کاتلین برای ساخت برنامه‌های ایمن و کارآمد برای دستگاه‌های اندرویدی رایج هستند.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندروید باید با Android IDE مانند Android Studio و Android Software Development Toolkit (SDK) ، آشنا باشند تا اپلیکیشن‌های کارآمد را با حداکثر پشتیبانی توسعه دهند.

توسعه‌د‌هندگان برنامه اندروید باید در استفاده از ابزارهای تست مانند اسپرسو مهارت داشته باشند. آنها باید الزامات طراحی رابط کاربری را با استفاده از راهنمای طراحی متریال Google بدانند.

توسعه نرم‌افزار ایمن

از آنجایی که نرم‌افزار بانکی با داده‌های خصوصی و مالی کاربران سروکار دارد، امنیت از اهمیت اولیه برخوردار است. توسعه‌دهندگان شما باید در اجرای جدیدترین شیوه‌های امنیت سایبری متخصص باشند.

آنها باید از آخرین تهدیدات امنیتی مانند انکار سرویس، تزریق SQL، حملات اسکریپت آگاه باشند. آنها همچنین باید راه‌ حل‌هایی را برای جلوگیری از آنها بدانند. به عنوان مثال، الگوریتم‌های رمزگذاری داده‌ها، احراز هویت چند عاملی (MFA) و تغییر رمزهای عبور برخی از استانداردهای اساسی برای اطمینان از امنیت در سطح اپلیکیشن هستند که برنامه شما باید شامل آنها باشد.

توسعه‌دهندگان باید با Compliance-As-Code آشنا باشند تا مطمئن شوند که برنامه شما با استانداردهای امنیتی صحیح مطابقت دارد.

پردازش ابری

خدمات رایانش ابری به دلیل انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری که ارائه می‌دهند در توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شوند. خدمات رایانش ابری به شکل زیرساخت و ابزارهای نرم‌افزاری مانند نرم‌افزار توسعه،  APIها و… است. مزیت آن این است که کسب‌وکارها دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فیزیکی فناوری اطلاعات فراتر از چند لپ‌تاپ و اتصال وای فای ندارند.

زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) مانند خدمات وب آمازون و مایکروسافت آزور به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به صورت مجازی روی زیرساخت ارائه‌دهنده ابری خود کار کنند. توسعه‌دهندگان فقط مسئولیت ساخت اپلیکیشن را بر عهده دارند و نیازی به زحمت نگهداری سخت‌افزار ندارند.

پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) مانند AWS Elastic Beanstalk و Google App Engine خدمات سیستم عاملی را ارائه می‌دهد که امکان مدیریت IDE های توسعه برنامه و همچنین ذخیره داده‌ها را در فضای ابری فراهم می‌کند.

پلتفرم نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) بسته‌های نرم‌افزاری از قبل پیکربندی‌شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان مجبور نیستند اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری را خودشان نصب یا مدیریت کنند. Microsoft Office365 یکی از این نمونه‌های SaaS است. ابزارهای توسعه نرم‌افزار زیادی وجود دارند که امکان دسترسی به ابزارهای از پیش توسعه‌یافته مانند سیستم‌های هوش مصنوعی و غیره را نیز فراهم می‌کنند.

آخرین فناوری‌ها

استفاده از جدیدترین فناوری‌ها به ساخت اپلیکیشنی با قابلیت‌های زیاد برای ارائه بهترین تجربه مشتری کمک می‌کند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، به طور گسترده در نرم‌افزارهای مالی و بانکی برای ارائه تجربه شخصی مشتری استفاده می‌شود. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیش‌بینی‌کننده از روند داده‌های کاربر یاد می‌گیرند و به شناسایی بهترین سرویس‌ها برای تک تک کاربران کمک می‌کنند.

چت بات‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار محبوب برای کمک به مشتریان هستند. ربات‌های چت می‌توانند به طور همزمان، 24 ساعته و بدون خستگی به چندین کاربر خدمات دهند. علاوه بر این، الگوریتم‌های هوش مصنوعی به بهبود تعامل چت و کاربر از طریق تکنیک‌هایی مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) کمک می‌کنند که ارتباطات را به طور فزاینده‌ای دقیق و شبیه انسان می‌سازد.

برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در نرم‌افزار بانکی، توسعه‌دهندگان باید در یادگیری ماشین و مخازن یادگیری عمیق، APIها و چارچوب‌هایی مانند PyTorch،TensorFlow  و Keras مهارت داشته باشند.

بلاکچین

فناوری بلاکچین امروزه تقاضای زیادی دارد، به ویژه برای اجرای ویژگی‌های امنیتی. امروزه توسعه‌دهندگان می‌توانند از فناوری بلاکچین در نرم‌افزارهای بانکی برای ایمن‌سازی روش‌های پرداخت، سوابق اطلاعات کاربر، تأیید حساب کاربری و غیره استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان باید در ابزارهای بلاکچین مانند Geth،  Remix و زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Solidity  ، برای پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند بلاکچین و غیره مهارت داشته باشند.

برنامه‌ریزی ایجاد استراتژی توسعه نرم‌افزار

پس از یافتن تیم توسعه‌دهندگان خود، نوبت به پیاده‌سازی استراتژی توسعه نرم‌افزار مالی و گردش کار می‌رسد. در صنعت نرم‌افزار، روش‌ها و چارچوب‌های توسعه نرم‌افزار زیادی وجود دارد.

پرکاربردترین روش، روش چابک است. این همان چیزی است که ما توصیه می‌کنیم. ایحاد استراتژی به کمک شرکت‌هایی که به دنبال فرایند توسعه سریع و قابل مدیریت نر‌م‌افزار هستند، به‌خوبی پیش می‌رود.

یک استراتژی توسعه محصول چابک به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که در تیم‌های کوچک و چند منظوره کار کنند تا نرم‌افزار را به سرعت توسعه دهند. چارچوب‌هایی مانند Scrum و Kanban به پیاده‌سازی شیوه‌های چابک در فرایند توسعه نرم‌افزار کمک می‌کنند.

طراحی و توسعه

توسعه راه حل‌های نرم‌افزاری سفارشی باید با ایجاد حداقل محصول قابل دوام یا MVP شروع شود. تیم توسعه شما یک MVP با ویژگی‌های اساسی برای استفاده کاربران ارائه می‌کند. به تدریج، شما محصول نرم‌افزاری خود را با ویژگی‌های جدیدی که بر اساس پیشرفت‌های توصیه شده توسط کاربر است، اصلاح و ارتقا خواهید داد.

تست و استقرار

مطمئن شوید که نرم‌افزار بانکی را بدون اشکال راه‌اندازی می‌کنید زیرا ریسک‌های مرتبط با محصولات بانکی بسیار زیاد است. آزمایش کامل محصول را انجام دهید.

از ابزارهای تست QA استفاده کنید تا مطمئن شوید که محصول نرم‌افزاری طبق برنامه کار می‌کند. از ابزارهای نرم‌افزاری مانند TestRail و RainForest برای تست محصول نرم‌افزاری استفاده کنید.

محصول نرم‌افزاری را بازاریابی کنید

بازاریابی نرم‌افزار بانکی شما ضروری است. در عصر دیجیتال، یک محصول نرم‌افزاری را می‌توان از طریق چندین کانال، تجاری‌سازی کرد. برخی از این موارد عبارتند از:

تبلیغات در حال اجرا

تبلیغات محصول نرم‌افزاری خود را با استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، گوگل و غیره اجرا کنید.

تبلیغات رسانه‌ای و مطبوعاتی

با وب‌سایت‌های خبری تماس بگیرید و مقالاتی را ارسال کنید که محصول بانکی شما را با جزئیات معرفی کنند. تبلیغات رسانه‌ای و مطبوعاتی، محصول شما را به مخاطبان جدید بیشتری نشان می‌دهد.

حضور آنلاین

با ساختن وب سایت خود و پیوند دادن آن به صفحات رسانه‌های اجتماعی خود، روی حضور آنلاین سرمایه‌گذاری کنید. اگر بودجه دارید، آنها را در پلتفرم‌های آنلاین مانند گوگل و رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

نتیجه‌گیری

توسعه نرم‌افزار بانکی نیازمند برنامه‌ریزی گسترده و تخصص فنی است. اگر می‌خواهید رویای خود را برای ایجاد یک راه‌حل نرم‌افزار بانکی محقق کنید، همکاری با تیم توسعه نرم‌افزار مالی مناسب از اهمیت اساسی برخوردار است.

آخرین روندها در صنعت بانکداری دیجیتال چیست؟

برخی از جدیدترین روندهایی که در بانکداری دیجیتال محبوبیت پیدا کرده‌اند عبارتند از: پرداخت‌های همتا به همتا  (P2P)، مشاوران رباتیک برای ارائه مشاوره مالی به جای انسان، بیمه دیجیتال شخصی و غیره.

صنعت توسعه نرم‌افزار بانکی بیشتر از کدام فناوری‌ها استفاده می‌کند؟

صنعت نرم‌افزار بانکی به شدت به دات‌نت، پایتون، روبی و جاوا متکی است. اوراکل نیز پراستفاده‌ترین فناوری پایگاه داده توسط بخش بانکی است.

چرا توسعه نرم‌افزار بانکی برای موسسات مالی ضروری است؟

در عصر دیجیتال امروزی، تسهیلات امور بانکی و مالی و پردازش تراکنش‌های در لحظه برای جلب رضایت مشتری و در نهایت ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار بسیار مهم است.

شما می‌توانید فایل این مقاله را اینجا دانلود کنید.

منبع devteam
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.