ویژگی‌های امنیتی بانکینو چیست؟

آیا با ویژگی‌های امنیتی بانکینو آشنایی دارید؟ بانک دیجیتالی بانکینو متعلق به بانک خاورمیانه می‌باشد و تحت مجوز این بانک و با رعایت تمامی قوانین و مقررات بانک مرکزی به ارائه خدمات مالی کاملاً غیرحضوری مثل افتتاح حساب، ارائه وام و سرمایه‌گذاری به مشتریان می‌پردازد.

برای همه ما امنیت یکی از فاکتورهای مهم در استفاده از خدمات آنلاین و دیجیتال است. به ویژه در خدمات مالی که با دارایی و سرمایه افراد مرتبط است؛ این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. سرقت یا لو رفتن اطلاعات کارت، کپی کردن کارت‌های بانکی، درگاه‌های پرداخت اینترنتی تقلبی یا فیشینگ و نظایر آن از شیوه‌های کلاهبرداری رایج هستند که دارایی کاربران سیستم بانکی را مورد تهدید قرار می‌دهند و هر از چندگاهی از دوستان یا اطرافیان خبرهایی از کلاهبرداری به این روش‌ها شنیده می‌شود. بانکینو برای کاهش دغدغه کاربران امکانات و ابزارهایی در نظر گرفته‌ تا امنیت پول و سرمایه به بهترین شکل تضمین شود.

ویژگی‌های امنیتی بانکینو

در ادامه با برخی از ویژگی‌ها و امکانات امنیتی بانکینو آشنا می‌شوید:

دستگاه مورد تائید

زمانی که شما بانکینو را نصب و در آن افتتاح حساب انجام می‌دهید، تلفن همراه شما به عنوان یک دستگاه امن و مورد تائید در سامانه‌های بانکینو تعریف شده و هیچ کس به غیر از شما نمی‌تواند به حساب کاربری شما وارد شود. حتی با لو رفتن نام کاربری و رمز عبور نیز، کسی نمی‌تواند با یک تلفن همراه دیگر به حساب کاربری ورود کند، مگر اینکه شخص شما پیش از این چنین اجازه‌ای به وی داده باشید.

رمز عبور بایومتریک

در هنگام نصب بانکینو و افتتاح حساب در آن، این امکان وجود دارد که اپلیکیشن خود را به فرآیندهای امنیتی بایومتریک تلفن هوشمند خود مانند اثر انگشت یا Face ID متصل کنید تا امنیت شما بیش از پیش تضمین شود. انجام این کار علاوه بر اینکه امنیت شما را افزایش می‌دهد، سهولت و تجربه کاربری بسیار دلپذیرتری را نیز برای شما رقم خواهد زد.

رمز تراکنش

حتی در صورتی که تلفن همراه شما نیز در اختیار افراد دیگری باشد و رمز عبور بانکینو شما را هم در اختیار داشته باشند امکان انتقال وجه از طریق بانکینو را نخواهند داشت چون در بانکینو علاوه بر دستگاه امن، برای انتقال وجه ویژگی امنیتی دیگری در نظر گرفته شده است که رمز تراکنش نام دارد و باعث می‌شود نقل و انتقال وجوه با امنیت و اطمینان بالاتری انجام شود. رمز تراکنش در انتقال وجه داخلی، کارت به کارت، پایا و ساتنا استفاده می‌شود. البته اگر شما دوست دارید در عین امنیت، سهولت بالایی در استفاده از اپلیکیشن داشته باشید، به راحتی می‌توانید رمز تراکنش را به اثر انگشت خود متصل کرده و سریعتر تراکنش خود را انجام دهید.

رمز اول یکبار مصرف

همه ما تجربه خرید از فروشندگانی را داریم که به آن‌ها اطمینان نداریم؛ همچنین بعضی از فروشگاه‌ها دستگاه کارتخوان خود را در معرض دید قرار نمی‌دهند و ما مجبوریم رمز کارت بانکی خود را در اختیار آن‏ها قرار دهیم که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد. چنین مواردی باعث می‌شود تا امنیت کارت بانکی شما به خطر بیفتد.

اگر شما از آن دسته افرادی باشید که این موضوع برایتان مهم است، احتمالا به سراغ این راهکار رفته‌اید که یک کارت بانکی به جز کارت اصلی خود تهیه کنید تا ریسک خود را به کمترین حد برسانید. اما بانکینو راهکاری امن‌تر و ساده‌تر برای این مشکل در نظر گرفته است: قابلیت دریافت رمز اول یکبار مصرف. رمز اول یکبار مصرف تنها یک بار و در بازه زمانی 2 دقیقه‌ای فعال خواهد بود و پس از آن امکان استفاده از آن وجود ندارد، پس با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

بازنشانی رمز اول

اگر شما از رمز اول پویا استفاده نمی‌کنید، ممکن است به هر دلیلی در شرایطی قرار بگیرید که احساس کنید رمز اول شما لو رفته است، و یا از فروشگاهی خرید کردید که به آن اطمینان نداشته‌اید. در چنین شرایطی برای حفظ امنیت خود، به راحتی می‌توانید تنها در چند ثانیه رمز اول کارت را تغییر داده و آن را بازنشانی کنید، بدون اینکه لازم باشد به دستگاه خودپرداز و یا شعبه بانکی مراجعه نمایید.

ویژگی‌های امنیتی بانکینو چیست؟

مسدود کردن کارت

در صورتی که فیزیک کارت بانکی شما گم شده باشد، تنها راهی که برای حفظ امنیت شما وجود دارد مسدود سازی کارت بانکی است. در بانکینو به راحتی می‌توانید کارت خود را موقتاً تا پیدا شدن کارت، مسدود کنید و پس از پیدا شدن کارت آن را مجدداً فعال کنید. اگر کارت شما گم شد می‌توانید ضمن اعلام مفقودی و مسدود کردن کارت خود، درخواست صدور کارت جدید بدهید. تمام این فرآیند کاملا آنلاین بوده و برای مسدود کردن یا صدور مجدد کارت نیازی به مراجعه به شعبه وجود ندارد.

ویژگی‌های امنیتی بانکینو چیست؟

غیر فعال کردن برداشت وجه از دستگاه خود پرداز (ATM)

در صورتی که شما هیچ گاه از کارت بانکی خود برای دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز استفاده نمی‌کنید، می‌توانید در اپلیکیشن بانکینو برداشت نقدی را غیر فعال کنید تا امکان برداشت نقد از کارت بانکی شما غیر ممکن شود.

غیرفعال کردن تراکنش‌های فروشگاه‌های اینترنتی (IPG)

درصورتی که نمی‌خواهید از کارت خود برای خریدهای اینترنتی استفاده کنید، به راحتی می‌توانید در اپلیکیشن بانکینو، گزینه غیرفعال کردن خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را انتخاب کنید، تا کارت شما در درگاه‌های پرداخت اینترنتی غیرفعال شود. با این قابلیت عملاً امکان سوءاستفاده از کارت شما از طریق درگاه‌های فیشنگ نیز از بین خواهد رفت.

غیرفعالسازی خرید از کارتخوان‌های فروشگاهی (POS)

این گزینه این امکان را به شما می‌دهد که بصورت آنلاین و در لحظه قابلیت خرید کارت خود را بر روی کارتخوان‌های فروشگاهی غیرفعال کنید. در این حالت کسی نمی‌تواند از کارت بانکینو شما برای انجام خرید حضوری استفاده کند و صرفاً تراکنش‌های اینترنتی و غیرحضوری قابل انجام خواهند بود.

ویژگی‌های امنیتی بانکینو چیست؟

اگر تاکنون اپلیکیشن بانکینو را نصب نکرده‌اید، همین حالا از طریق لینک زیر اقدام کنید:

منبع بانکینو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.