کویت امکان پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند

سازمان بازار سرمایه کویت کمیته‌ای را برای تنظیم فناوری‌های مالی در فعالیت ‌ای اوراق بهادار تشکیل داده است که امکان استفاده بعدی از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی را فراهم می‌کند.

یک روزنامه کویتی فاش کرد که سازمان بازار سرمایه این کشور کمیته‌ای را برای تنظیم فناوری‌های مالی در فعالیت ‌ای اوراق بهادار تشکیل داده است که امکان استفاده بعدی از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی را فراهم می‌کند.

پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال

این روزنامه روز دوشنبه به نقل از منابع نظارتی ناشناس گفت که کمیته جدید گزارش‌های فنی را با هدف دستیابی به چشم‌انداز نهایی ارائه می‌کند که در خدمت دستورالعمل‌های سازمان بازار سرمایه کویت باشد و به شیوه‌ای که با رویه‌های نظارتی دنبال شده مغایرت نداشته باشد.

این منابع خاطرنشان کردند که نقش ارزهای رمزنگاری شده در چارچوب نظارتی مرجع و کمیته جدید محدود به یکی از ابزارهای پرداخت و معاملات مالی موجود در خدمات فناوری مالی است که توسط سازمان بازار سرمایه تنظیم و دارای مجوز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که شرط مجاز بودن این ارزهای دیجیتال توسط مقامات نظارتی مربوطه در کشور است.

همین منابع خاطرنشان کردند که مقررات ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده در حیطه اختیارات بانک مرکزی کویت است، بنابراین باید ارزهایی را که در تراکنش‌های مالی بانک مرکزی لحاظ می‌شود، تایید کند.

وی اظهار داشت که سازمان بازارها با همکاری بانک مرکزی چندی پیش اطلاعیه مشترکی درباره خطرات ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مجازی منتشر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مرجع در حال پیگیری تحولات بازارهای جهانی و سازوکارهای برخورد با این ارزها و سازوکارهای معامله آنها است.

این منابع تایید کردند که ارزهای رمزپایه و دارایی‌های مجازی مورد توجه سازمان بازار قرار گرفته است، اما ثمره چنین پروژه‌ها، ایده‌ها و طرح‌هایی هنوز تکمیل نشده و بنابراین لازم است ضمانت‌های کافی با همکاری بانک مرکزی در این زمینه قبل از درگیر شدن در چنین پروژه‌ای ارائه شود.

کویت و عمان تنها دو کشور خلیج فارس هستند که معامله با ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده را ممنوع کرده‌اند و در سال‌های گذشته نسبت به معامله با این ارزها هشدارهای مداوم داده‌اند.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.