بهینه سازی فرآیندهای شرکت عالیس با راهکارهای سازمانی ایرانسل

گروه تولیدی عالیس یکی از شرکت‌های فعال در صنعت تولید و پخش مواد غذایی و انواع نوشیدنی در ایران است. این گروه سال‌ها پیش با هدف تولید فرآورده‌های لبنی پاستوریزه، در شهرک صنعتی چناران آغاز به کار کرد و فعالیت خود را در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های خود ادامه داد. عالیس امروز دارای چندین زیرمجموعه است که در حوزه تولید محصولات گوناگونی از جمله لبنیات، نوشابه و ماء‌الشعیر فعال هستند.

مجموعه‌ای بزرگ را تصور کنید که در آن روزانه حجم بالایی از محصولات تولید می‌شود، تعداد زیادی پرسنل در آن فعال‌اند و چندین خودرو وظیفه حمل‌ونقل و توزیع این تولیدات به مناطق دور و نزدیک  را دارند. حالا خود را جای مدیران این مجموعه بگذارید.

هماهنگ کردن پرسنل فعال در بخش‌های مختلف، نظارت بر تعداد بی‌شمار خودروهایی که مدام در حال جابه‌جایی‌اند در کنار مسائل ریز و درشت دیگر، می‌تواند مدیریت و نظارت بر این مجموعه را به کاری بسیار دشوار تبدیل کند.

در عین حال تکنولوژی همیشه در تلاش است که راهکاری مناسب برای حل مسائل مختلف در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد و تا امروز توانسته دو راهکار کاربردی و مفید را برای مدیریت بهینه فرآیندها، در اختیار مجموعه‌های بزرگ قرار دهد: سامانه هوشمند مدیریت ناوگان (FMS) و سرویس موبایل سازمانی (MVPN). مجموعه‌های بزرگی چون گروه تولیدی عالیس نیز از این تکنولوژی‌ها بهره‌مند شده‌ و به نتایج مطلوبی دست یافته‌اند. در ادامه تجربه این شرکت را می‌خوانید.

معرفی شرکت عالیس

گروه تولیدی عالیس یکی از شرکت‌های فعال در صنعت تولید و پخش مواد غذایی و انواع نوشیدنی در ایران است. این گروه سال‌ها پیش با هدف تولید فرآورده‌های لبنی پاستوریزه، در شهرک صنعتی چناران آغاز به کار کرد و فعالیت خود را در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های خود ادامه داد. عالیس امروز دارای چندین زیرمجموعه است که در حوزه تولید محصولات گوناگونی از جمله لبنیات، نوشابه و ماء‌الشعیر فعال هستند.

گستردگی حوزه فعالیت‌های عالیس این شرکت را با چالش‌های متفاوتی مواجه کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدیریت ناوگان حمل‌ونقل و  ایجاد ارتباطات یکپارچه میان کارمندان سازمان اشاره کرد.  در ادامه به راهکارهای به‌کار گرفته شده توسط عالیس برای رفع این چالش‌ها می‌پردازیم.

چالش‌های شرکت عالیس در حوزه ناوگان حمل و نقل

حجم بالای توزیع و پخش محصولات گروه تولیدی عالیس، این شرکت را بر آن داشت که از طریق یک سامانه هوشمند، خودروها را به طور دقیق و در لحظه ردیابی کرده، اطلاعات و داده‌های مربوط به آن‌ها را در بستری امن بایگانی نماید.

از جمله مهم‌ترین نیازهای گروه تولیدی عالیس در زمینه مدیریت ناوگان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهینه‌سازی مصرف سوخت
  • جلوگیری از سرقت سوخت خودروها
  • ردیابی خودروها
  • نیاز به یک سیستم هشداردهنده برای یادآوری مواردی چون: زمان انقضای بیمه‌نامه، تعمیر و نگهداری خودرو
  • دسترسی آسان به اطلاعات به‌روز مربوط به خودروها

 سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل از نگاه عالیس

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گروه تولیدی عالیس در این‌باره می‌گوید:

«قدم برداشتن در مسیر رسیدن به استانداردهای جهانی، بالا بردن رضایت مشتریان و کیفیت محصولات در اولویت ما است. در عین حال همواره در تلاشیم تا بر مسئله بهره‌وری که یکی از دغدغه‌های اصلی‌مان است، تمرکز بیشتری کنیم. این نیازها، ما را به استفاده از  راهکارهای سازمانی ایرانسل و بهره‌گیری از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل ‌و نقل ترغیب کرد. تاکنون بیش از ۴۵۰ خودرو به این سامانه مجهز شده‌ است.

از جمله امکانات و مزایای این سیستم یکپارچه برای ما چنین مواردی بوده است:

  • دریافت موقعیت مکانی لحظه‌ای خودروها
  • تعیین مسیر حرکت
  • کنترل میزان مصرف سوخت و جلوگیری از سرقت آن
  • دسترسی به اطلاعات خودروها در کمترین زمان و به‌صورت آنلاین
  • اطلاع از سابقه بیمه ماشین‌ها و تعمیرات آن‌ها
  • امکان ثبت تیکت آنلاین در تمام ساعات شبانه روز

همچنین، ما توانستیم در چند مورد سرقت، خودروها را از طریق سیستم ردیابی در کمتر از ۳ ساعت بیابیم.

یکی از دستاوردهای استفاده از این سامانه هوشمند، سرعت بالای انتقال و پیاده‌سازی سطح وسیعی از اطلاعات بوده است. فرآیند انتقال اطلاعات خودروها به سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، در تمامی استان‌های ایران، در کمتر از ۴۰ روز کاری صورت گرفت.

صرفه‌جویی در زمان و سرعت بالای فرآیند انتقال داده‌ها، یکی از دلایل اصلی رضایت گروه ما از سامانه حمل‌ونقل هوشمند ایرانسل بوده است. امیدواریم در آینده بتوانیم از امکانات دیگر این سامانه مانند کنترل دمای محفظه‌ حمل محصولات نیز بهره‌مند شویم.»

بهینه سازی فرآیندهای شرکت عالیس با راهکارهای سازمانی ایرانسل

راهکار موبایل سازمانی ایرانسل، پاسخی به چالش‌های ارتباطی عالیس

مدیر فروش استان تهران عالیس در این زمینه می‌گوید:

«نیاز به یک شبکه ارتباطاتی یکپارچه در سیستم توزیع و فروش میان پرسنل، کارشناسان فروش و مدیران، از دیگر موارد مشکل‌آفرین برای شرکت بود؛ چرا که کارکنان از تلفن شخصی خود برای برقراری ارتباطات استفاده می‌کردند. هزینه بالای تلفن ثابت و همراه و همچنین عدم دسترسی همکاران ما به یکدیگر، ما را بر آن داشت تا با تهیه سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل از امکانات سرویس موبایل سازمانی ایرانسل استفاده  کنیم.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سرویس می‌توان به مواردی مانند صرفه‌جویی در هزینه‌های پرسنل و سازمان و ایجاد ارتباطات یکپارچه و دائم میان پرسنل تیم‌های مختلف با یکدیگر اشاره کرد.»

سخن آخر

تجربه شرکت عالیس در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل نشان دهنده این است که هوشمندسازی ناوگان حمل‌و‌نقل و استفاده از سرویس موبایل سازمانی، توانسته به میزان زیادی چالش‌های موجود را برطرف کرده و این شرکت را به سمت افزایش بهره‌وری، یکپارچه شدن فرآیندها، کاهش خطاهای نیروی انسانی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها هدایت کند.اگر شما هم به بهینه‌سازی فرآیند حمل‌ونقل و یا یکپارچه‌سازی شبکه ارتباطی کسب‌وکار خود نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از منوی فروشگاه، به بخش سرویس پایه هوشمند ناوگان و یا خرید سیم‌کارت مراجعه کنید و با ویژگی‌های این راهکار بیشتر آشنا شوید و خرید آسان‌تری داشته باشید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.