سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری بانک المشرق روی خدمات BNPL

بانک المشرق مستقر در دبی، با ادامه روند رو به رشد بانک‌های سنتی که در زمینه فناوری‌های مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند، یک سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری را روی Cashew، یکی از ارائه‌دهندگان پیشرو خدمات اکنون بخر، بعدا پرداخت کن (BNPL) به مصرف‌کنندگان در امارات و عربستان سعودی اعلام کرد.
این شرکت فین‌تک، بستری را ایجاد کرده که موسسات مالی و بازرگانان را به هم متصل می‌کند تا به مصرف‌کنندگان کمک کند امور مالی مهم زندگی خود را تامین کنند. این پلتفرم برای کسانی که به دنبال خرید کوچک یا بزرگ هستند، اما نمی‌خواهند پول نقد خود را به طور کامل هزینه کنند، جایگزینی برای کارت‌های اعتباری یا وام‌های معمولی به عنوان یک گزینه پرداخت ارائه می‌کند.

سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری بانک المشرق روی خدمات BNPL

 عمار عفیف، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Cashew Payments، در گفت‌وگو با عرب نیوز اظهار کرد:  این اولین سرمایه‌گذاری از سوی یک بانک سنتی در یک شرکت فین‌تک در منطقه است و یک سرمایه‌گذاری بسیار استراتژیک است که فقط در مورد پول نیست. به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری استراتژیک، بانک المشرق، Cashew Payments را به عنوان یک گزینه در NEOPAY، زیرمجموعه روش‌های پرداخت خود، ادغام می‌کند و از راه‌اندازی Cashew در مصر نیز پشتیبانی می‌کند. ویبهور موندهادا مدیر عامل NEOPAY به عرب نیوز گفت: ما Cashew BNPL را به عنوان یک گزینه پرداخت برای تراکنش‌های نئوپی ارائه خواهیم کرد. این اتفاق به بخش تراکنش‌های ما کمک می‌کند تا انتخاب بیشتری از گزینه‌های پرداخت را به مشتریان ارائه دهیم و در نتیجه آنها کسب‌وکارشان را توسعه دهند. وی خاطرنشان کرد: ما یک تجربه پرداخت یکپارچه برای تراکنش‌های آنلاین و آفلاین خود ایجاد خواهیم کرد تا Cashew را به عنوان یک گزینه پرداخت بپذیرند. ما همچنین روی ایجاد گزینه‌های اکنون بخر، بعدا پرداخت کن با مهلت پرداخت طولانی‌تر کار خواهیم کرد.

محصولات جدید

این قرارداد با بانک المشرق در فضای فین‌تک منطقه منحصر به فرد است، زیرا فراتر از یک رابطه پردازشی بین دو موسسه مالی است. شرکت Cashew و المشرق همچنین همکاری‌های بیشتری در زمینه‌های دیگر خواهند کرد و محصولات جدیدی را به بازار ارائه خواهند کرد، که از جمله می‌توان به مهلت بازپرداخت طولانی‌تر و گزینه‌های BNPL با میزان پرداخت بالاتر برای مصرف‌کنندگان و ارائه گزینه‌های دریافت وام که اولین در نوع خود در منطقه است، اشاره کرد. علاوه بر این، المشرق خدمات و محصولات Cashew را به بازرگانان و مشتریان بانکداری تجاری خود نیز ارائه می‌دهد. شرکت فناوری مالی Cashew که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، بیش از ۲۰۰ خرده‌فروش روی پلتفرم دارد و در حال حاضر یک میلیون دلار در ماه تراکنش انجام می‌دهد. عفیف می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود در نتیجه مشارکت با بانک المشرق، این میزان تا پایان سال ۱۰ برابر شود. او افزود: ما تنها پلتفرم BNPL در منطقه هستیم که داده‌هایی مانند شناسه‌های اماراتی را جمع‌آوری و بررسی کرده و آنها را به بانک‌ها متصل می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در خصوص آنها کسب کنیم و مصرف‌کنندگانی را که احتمالا نکول دارند شناسایی کرده و رد کنیم.

مشارکت جدید محصول جدیدی را با ویژگی‌های کلیدی به بازار خواهد آورد. عفیف توضیح داد: بانک المشرق با ارتقای خدمات خود، مزایای زیادی برای مشتریان ما به ارمغان خواهد آورد. این مشارکت به مصرف‌کنندگان بزرگ‌ترین شبکه تجاری برای خرید، قدرت خرید بالاتر و توانایی باز‌پرداخت در مدت طولانی‌تر را می‌دهد. ما تنها با مشارکت با موسسات مالی معتبری مانند المشرق که می‌دانند و می‌خواهند بخشی از بخش رو به رشد BNPL باشند، می‌توانیم این اهداف را برای مشتریان خود تحقق بخشیم.

خدمات ارزش افزوده

همچنین نئوپی می‌خواهد روی افزودن گزینه‌های پرداخت بیشتر و خدمات ارزش افزوده برای مشتریان خود تمرکز کند و سرمایه‌گذاری در Cashew به خوبی با استراتژی رشد آن مطابقت دارد. موندهادا می‌گوید: راه‌حل‌های مدیریت منابع سازمانی ما در زمینه پرداخت، شامل تمرکز بر استفاده از داده‌های پرداخت و تراکنش‌های شرکت‌ها برای هدایت نتایج کسب‌وکار آنها، افزودن گزینه‌های پرداخت بیشتر از سراسر جهان، تقویت روش‌های پرداخت‌های کانال همه‌کاره و ارائه بسته‌های VAS است.   عفیف ضمن بیان اینکه طی چند ماه آینده این سرویس را در این کشور ارائه خواهند کرد، خاطرنشان کرد: بدیهی است که عربستان سعودی بازار کاملا مناسبی برای راه‌اندازی سیستم مالی POS است که به روشی مطابق با شریعت انجام می‌شود. عفیف در مورد برنامه‌های خود برای بازار سعودی گفت: فرصت بزرگی در این کشور وجود دارد، زیرا بسیاری از مردم امروز کارت اعتباری ندارند و معتقدند کارت‌های اعتباری ممکن است مطابق با شریعت نباشند. با ماموریت ارائه راه‌حل‌های تامین مالی فوری به مصرف‌کنندگان از طریق یک تجربه پرداخت بصری و بدون اصطکاک، Cahew قصد دارد از ظرفیت بخش‌هایی مانند آموزش، مسافرت و مراقبت‌های بهداشتی استفاده کند.

عفیف در ادامه افزود که او همچنین جوانان هزاره را هدف قرار می‌دهد که اساسا در حالی که آنها از مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند، هنوز کارت اعتباری ندارند. آنها زمانی که سعی می‌کنند اعتبار خود را ایجاد کنند، بانک‌ها برای خرید، بیش از ۱۲ ماه یا بیشتر به آنها وام نمی‌دهند. این جایی است که Cahew به پر کردن این خلأ کمک می‌کند. از این رو، باز هم رابطه نهایی بین مصرف‌کننده، Cahew و بانک خواهد بود. بنابراین آنها پرداخت مد نظر خود را انجام می‌دهند، سپس شروع به ایجاد اعتبار می‌کنند. بنابراین، خرید ماشین یا خانه برای آنها بسیار آسان‌تر خواهد شد. بانک المشرق شرکت خدمات مالی و بانکداری اماراتی است که در زمینه ارائه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری، بانکداری شرکتی، بانکداری خرد، مدیریت دارایی و کارت‌های اعتباری فعالیت می‌کند. این بانک در سال ۱۹۶۷ توسط عبدالله الغریر راه‌اندازی شد و در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۶۵ شعبه در کشورهای مختلف است.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.