استارت‌آپ‌ها، از حباب تا اثربخشی اقتصادی

به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ با رویدادها و بخش‌های جانبی از امروز سه‌شنبه 20 اردیبهشت شروع به کار کرد که تا 23 اردیبهشت ماه جاری در فضایی باز واقع در پارک فناوری پردیس ادامه خواهد داشت.

در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، بیش از 400 استارت‌آپ، شرکت فناور و دانش‌بنیان، شتابدهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری، و… به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود پرداختند.

استارت‌آپ‌ها، از حباب تا اثربخشی اقتصادی

در بخش استیج اینوتکس 2022، پنلی با موضوع «استارت‌آپ‌ها: از حباب تا اثربخشی اقتصادی» با حضور دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل مجموعه فناپ و دیگر فعالان اکوسیستم برگزار شد.

جوانمردی ضمن اشاره به اینکه اکوسیستم فناوری کشور در این سال‌ها مسیر رشد بالندگی را طی کرده است، گفت: «اقتصاد نوآور سعی دارد تا در کنار اقتصاد سنتی جایی برای خود باز کند و سهم بازار جدی‌تری داشته باشد».

مدیرعامل فناپ در ادامه افزود: «در جوامع پیشرو اتفاقات را با ورود محصولات و فناوری‌های جدید می‌بینیم، اما در جوامعی که به هر حال از این حیث جامعه‌ای پیشرو نیستند بلکه دنبال‌کننده‌اند، متأسفانه برخی اوقات سوتفاهمی وجود دارد و ما سعی می‌کنیم بر پایه فناوری‌ها، آینده تغییر و تحولات را رقم بزنیم. ابتدا باید مشخص کرد جامعه ما در افق ده‌ساله چه نیازمندی‌هایی دارد، چه مسائل و بحران‌هایی دارد و چه قدرت‌های چانه‌زنی برای آینده دارد یا چه مزایایی در کدام حوزه‌ها دارد. این جایی است که بخش خصوصی و دولتی با هم به تفاهم می‌رسند. وقتی بحران‌های آب، غذا، سلامتی و موضوعات دیگر را، که امیدوارم روزی به اولویت‌های آنها برسیم و مفاهمه‌ای داشته باشیم، در یک سمت قرار دهیم، نشان می‌دهد که آینده اقتصاد نوآور ما کجاست. سمت دیگر ماجرا درباره پتانسیل‌ها بحث می‌شود، برای مثال، در حوزه‌های سرمایه انسانی، انرژی، یا جغرافیایی چه مزیت‌هایی داریم و چطور می‌توانیم قدرت چانه‌زنی کشور در منطقه را به‌دست آوریم. اگر بخش‌های نوآور کشور به این موارد توجه کنند، به نظرم نقاطی است که می‌توان هم با حاکمیت به تفاهم رسید و هم به سود اقتصادی مناسبی دست یافت».

جوانمردی در پایان گفت: «امیدوارم به نسل‌های جدید و سرمایه‌های انسانی بیش از پیش توجه کنیم، و این نکته حائز اهمیتی است».

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری، سرمایه‌گذاران و مخترعان به معرفی جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود به مشتریان و جامعه نوآوری کشور پرداختند. همچنین، در رویداد اینوتکس امسال مخاطبانی از کشورهای روسیه، هند، مالزی، قرقیزستان، و اندونزی حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.