چند دستگاه‌ خودپرداز بیت‌کوین در جهان نصب شد؟

همانطور که استفاده از ارزهای دیجیتال به جریان اصلی تبدیل می‌شود، این بخش زیرساخت‌هایی را برای تسهیل انتقال مانند دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین ایجاد می‌کند.

علیرغم این واقعیت که بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر تحت فشار نزولی قرار دارد اما این امر مانع از نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان نشده و تعداد این دستگاه‌ها همچنان در حال گسترش است.

بر اساس داده‌های این سایت، تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین نصب شده در سراسر جهان در تاریخ اول ژانویه ۳۴هزار و ۳۴۰ عدد بود. با این حال، این تعداد از آن تاریخ تقریبا ۳۰۰۰ عدد افزایش یافته است و در حال حاضر به ۳۷هزار و ۳۳۸ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین رسیده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ در مجموع ۲۹۹۸ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین نصب شده است که به‌طور متوسط ‌روزانه ۲۳ دستگاه نصب می‌شود. با توجه به اینکه رادار Coin ATM همه دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان را ردیابی نمی‌کند، ممکن است تعداد واقعی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر باشد.

در مقایسه با نتایج تحقیق دیگری در این حوزه حدود ۲۰هزار دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است که هر روز بیش از ۵۰ دستگاه جدید فعال می‌شود.

با افزایش تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در حال کار، واضح است که این دستگاه‌ها با استقبال گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال در سراسر جهان قابل توجه‌تر می‌شوند، به ویژه ایالات‌متحده بیشترین تعداد نصب خودپرداز بیت‌کوین را به خود دیده است.

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوب هستند، آنانی که می‌خواهند بدون نیاز به گذراندن مراحل زمان‌بر مشتری خود را بشناسید (KYC) که در اکثر پلت‌فرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال مورد نیاز است از این دارایی بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، دستگاه‌های خودپرداز به‌طور فزاینده‌ای برای کمک به تسهیل پرداخت‌های بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند، به ویژه اینکه کسب و کارهای بیشتری در موقعیتی قرار می‌گیرند که از طریق امکان پرداخت مشتریان با بیت‌کوین، از ارزهای دیجیتال سود ببرند. این ویژگی با تعیین بیت‌کوین به عنوان پول نقد قانونی در السالوادور و اخیرا جمهوری آفریقای مرکزی بیشتر تقویت شده است.

شرکت‌ها دستگاه‌های خودپرداز دوطرفه را تبلیغ می‌کنند که مجهز به ویژگی عملکردی دوگانه هستند که به مشتریان امکان می‌دهد هم ارزهای دیجیتال خریداری کنند و هم بفروشند. تقاضا برای دستگاه‌های خودپرداز دو طرفه در نتیجه قابلیت‌های چند منظوره موجود در این دستگاه‌ها در حال افزایش است.

مانند بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، محیط خودپرداز بیت‌کوین در حال تغییر است زیرا سازندگان به دنبال سرمایه‌گذاری بر کاربرپسند بودن دستگاه در تلاش برای افزایش سود خود هستند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.