مراقب جهش گربه مرده بیت‌کوین باشید!

قیمت بیت‌کوین پس از تجربه بدترین سقوط خود در سال جاری، در حال اجرای الگوی جهش گربه مرده است. الگوی جهش گربه مرده (Dead Cat Bounce) یک بهبود موقتی در قیمت دارایی‌هایی است که مدتی طولانی را در نزول قیمتی به سر برده‌انداین الگو، یک بهبود کوتاه و موقت در قیمت در حال کاهش یک دارایی مانند سهام است.

بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۳۰هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود که بالاتر از پایین‌ترین سطح ۲۵هزار و ۳۰۰ دلاری آن و به‌طور قابل توجهی کمتر از بالاترین قیمت خود یعنی تقریبا ۷۰هزار دلار است بنابراین، آیا این بهبود ادامه خواهد یافت؟

قیمت بیت‌کوین در چند ساعت گذشته افزایش یافته است زیرا سرمایه‌گذاران برای خرید با کاهش قیمت سکه عجله دارند. بسیاری از فعالان بازار معتقدند با توجه به اینکه بیت‌کوین بدترین هفته خود را در سال جاری سپری کرده قیمت این رمزارز بسیار ارزان شده است.

نگاهی دقیق‌تر به بازار نشان می‌دهد که بازیابی بیت‌کوین منعکس‌کننده وضعیت بازار سهام است. در دو روز گذشته، سهام فناوری به دنبال برخی تحولات قابل توجه، اندکی مثبت بوده است. شاخص نزدک ۱۰۰ از پایین‌ترین سطح طی هفته، ۱۱هزار و ۷۰۰ دلار به ۱۲۲۱۳ دلار رسیده است و  شاهد ارتباط نزدیک بین سهام فناوری و ارزهای دیجیتال بوده‌ایم.

علاوه بر این، قیمت بیت‌کوین از زمانی که ارزش تتر به خوبی حفظ شده، ثابت مانده است. در روز پنجشنبه، استیبل کوین برای مدتی ارزش خود را از دست داد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را در مورد آینده آن نگران کرد. این در حالی اتفاق افتاد که استیبل کوین Terra USD همچنان با مشکل مواجه شد.

یکی دیگر از دلایل عملکرد خوب بیت‌کوین این است که به نظر می‌رسد بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ، سهام سکه خود را حفظ کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، بیل میلر، سرمایه‌گذار افسانه‌ای گفت که هنوز دارایی‌های خود در این حوزه را در اختیار دارد. به‌طور مشابه، سرمایه‌گذاران دیگری مانند تسلا و میکرواستراتژی هنوز سهام خود را نمی‌فروشند.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید این رالی را با شک و تردید همراهی کنند. از لحاظ تاریخی، دارایی‌ها پس از یک فروش عمده، برای مدت کوتاهی کاهشی می‌شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاران در زمان افت قیمت، خرید می‌کنند. در بیشتر موارد، رالی امدادی که اغلب به عنوان جهش گربه مرده شناخته می‌شود، تمایل به کاهش دارد.

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در روز پنجشنبه یک الگوی چکشی شکل گرفت. در تحلیل اقدام قیمت، این یکی از قابل اعتمادترین الگوهای کندل معکوس صعودی است. اکنون سکه در میانگین متحرک ۲۵ روزه گیر کرده در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) رو به بالاست.

بنابراین، احتمال ادامه افزایش قیمت بیت‌کوین در آخر هفته وجود دارد، به خصوص اگر شاخص نزدک ۱۰۰ در سبز بسته شود. با این حال، در روزهای آینده، این احتمال نیز وجود دارد که این جفت روند نزولی را از سر بگیرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۲۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۴ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۴.۰۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۷۲ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴.۶۹ میلیارد دلار است که ۹۴.۱۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۱.۶۷ میلیارد دلار است که ۱۰.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۱.۰۸ میلیارد دلار است که ۸۸.۱۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۸:۰۰ بامداد به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۹ هزار و ۵۱۶.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۶۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲هزار و ۰۴۵.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲۳.۴۲ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۹۳.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۱۰ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۰.۹۹۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۶ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۵۱.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۵.۷۸  درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۵۴۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۸۳ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۳۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۲۷.۴۱ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۱۰.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۲۰ درصد کاهش

۹ – یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۹۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۸۵ درصد کاهش

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.