اقدامات بانک ملی در زمینه ارائه تسهیلات بدون ضامن

در پی دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان معتبر که شرایط لازم را داشته باشند، همه شعب بانک ملی ایران موظف شدند تا نسبت به اجرای صحیح این طرح اقدام کنند.

بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک‎های دولتی  ایران همیشه جزء بانک‌های پیشقدم در زمینه ارائه تسهیلات تکلیفی دولت بوده و همواره اولین گام را در ارائه این گونه خدمات به مردم بر داشته است.

نیمه بهمن ماه سال گذاشته در پی دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان معتبر که شرایط لازم را نیز داشته باشند، بانک ملی ایران این موضوع را به همه شعب خود ابلاغ کرد.

بر این اساس مدیر عامل بانک ملی ایران با ابلاغ دستور پرداخت تسهیلات بدون ضامن به شعب، تاکید کرد که این بانک خود را به پرداخت تسهیلات خرد ابلاغی تا سقف یک میلیارد ریال مطابق شرایط جدید متعهد می داند.

همچنین در همین راستا عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به ابلاغ دستور پرداخت تسهیلات بدون ضامن به شعب بانک ملی ایران گفت: امیدواریم با ارائه این تسهیلات بتوانیم گامی در گره گشایی از مشکلات مردم در شرایط فعلی اقتصادی کشور برداریم.

بر این اساس، پرداخت تسهیلات خرد متناسب با رتبه اعتباری مشتریان و مطابق با دستورالعمل صادره در بانک ملی آغاز شد و متقاضیان دریافت تسهیلات خرد بدون ضامن ظرف 24 ساعت از تشکیل پرونده با احراز شرایط لازم و با اعتبارسنجی های لازم، تسهیلات را دریافت می کنند.

این تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان، بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و اعتبار سنجی مشتریان پرداخت می شود که شاغلان، بازنشستگان، مستمری بگیران، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و شرکت های خصوصی که حقوق خود را از بانک ملی ایران دریافت می کنند، جامعه هدف را تشکیل می دهند.

قابل ذکر است با گذشت حدود دو ماه از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات بدون ضامن تا آخر فروردین ماه، میزان تسهیلات بدون ضامن پرداختی توسط بانک ملی ایران از مرز 10 هزار میلیارد ریال عبور کرد و در قالب بیش از 18 هزار و 200 فقره پرونده به متقاضیان پرداخت شده است.

در همین رابطه به تعدادی از شعب بانک ملی سرزدیم تا با شرایط ارائه تهسیلات بدون ضامن بیشتر آشنا شویم.

در یکی از شعب بانک ملی، مشتری میان سالی که در یک شرکت دولتی مشغول به فعالیت بود با اشاره به در اختیار داشتن نامه کسر از حقوق برای دریافت وام بدون ضامن گفت: « مطمئناً یکی از مهمترین مشکلات نظام بانکی برای ارائه وام به مشتریان، نیاز به ضامن بود که با شرایط جدید امکان دریافت تسهیلات، بدون نیاز به ضامن، ساده‌تر و سریع‌تر شده است. علاوه بر اینکه اعتبار سنجی مشتریان کمک می‌کند تا مشتریانی که امتیاز اعتباری مناسبی دارند بدون دغدغه امکان دریافت این وام را داشته باشند.»

در شعب دیگر بانک ملی یک خانم بازنشسته در حال ارائه مدارک لازم برای دریافت تسهیلات بدون ضامن بود. او به خبرنگار عصربانک گفت:« در شرایط فعلی اقتصادی که تورم و گرانی معضل بسیاری از مردم شده است، ارائه این نوع از وام‌ها کمک می‌کند تا مردم با داشتن شرایط لازم سریع‌تر امکان دریافت وام را داشته باشند و بتوانند از مشکلات اقتصادی گذر کنند.»

در همان شعبه یک مرد جوان با اعلام رضایت از برخورد همکاران شعبه بانک ملی گفت:« در چند سال اخیر با غیرحضوری شدن بسیاری از خدمات بانک ملی، شعب این بانک خلوت تر شده و نیازی به منتظر ماندن طولانی در صف برای انجام امور روزمره بانکی نیست. علاوه بر این با ارائه خدمات تسهیلات بدون ضامن یکی از مشکلات اساسی وام در ایران حل شده است و مشتریان با آسودگی خاطر بیشتر و موانع کمتری می‌توانند اعتبار مورد نیاز خود را تامین کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.