روابط عمومی‌ها در خط مقدم تصویرسازی صحیح برای جامعه باشند

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آستانه روز روابط عمومی و در گردهمایی مدیران ارتباطی وزارت اقتصاد مهمترین کارکرد روابط عمومی ها را تصویر سازی درست برای جامعه دانست .

 خاندوزی در این همایش که با حضور معاونان این وزارتخانه، مدیران روابط عمومی های بانک ها، بیمه ها، سازمان های تابعه، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها و همکاران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد در محل ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزاری شد، ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به مدیران و کارکنان روابط عمومی، گفت: ما غیر از خصومت خارجی و دشمنان و بدخواهان بیرونی و بیش از آن‌ها، در یک کشاکش با جریان‌هایی از ذی‌نفعان اقتصادی قرار داریم که با تحول و تغییر در نظام منافع اقتصادی مخالف هستند.

روابط عمومی‌ها در خط مقدم تصویرسازی صحیح برای جامعه

وزیرامور اقتصادی و دارایی افزود: به عبارت دیگر وضع موجود و سهم بری‌های معوج و غلط فعلی که موجب فربه شدن برخی جریان‌های اقتصادی شده، مهمترین مطمح نظر آنان است و هر سیاست، نگرش و نظارتی که در پی این باشد که نظام سهم‌بری غلط موجود را تغییر دهد و آن را به نفع اکثریت و منفعت عمومی تغییر دهد با سیلی از فشارها و برچسب‌ها مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصادیق این برخورد منفعت‌طلبانه علیه تحولات اقتصادی زیاد است، گفت: در حوزه مالیاتی اقلیتی هستند که باری از نظام اقتصادی کشور بر نمی‌دارند و اگر عادلانه پیش برویم باید بیش از این در نظام مالیاتی نقش داشته باشند و درنظام بانکی، حوزه مناسبات گمرکی و … این موارد وجود دارد.

خاندوزی با بیان اینکه مدیران ارتباطی هستند که می‌توانند در وضعیت فشار رسانه‌ای، شرایط را برای افکارعمومی به درستی تبیین کنند، افزود: مدیران ارتباطی و روابط عمومی در این شرایط کمک کار اصلی مدیران عالی رتبه اقتصادی هستند و مدیران مذکور بدون بکار گرفتن ظرفیت‌ها و هنر همکاران ارتباطی و روابط عمومی درعرصه نبرد اقتصادی موفقیت چندانی کسب نخواهند کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: درخواست من این است که مدیران ارتباطی و روابط عمومی و همکاران‌مان در این بخش جایگاه خود را بازخوانی کنند. باید توانمندترین، باهوش‎ترین نیروهای سازمان‌ها برای روابط عمومی‌ها انتخاب شوند زیرا روابط عمومی‌ها و جایگاه‌های ارتباطی هستند که در صف اول تبیین درست سیاست‌ها و چشم‌اندازهای آن برای مردم قرار دارند.

خاندوزی تاکید کرد: اگر بتوانیم این تصویرسازی را به خوبی در ذهن مردم ترسیم کنیم بدون شک جامعه فهیم و منصف ایرانی همراهی بیشتری با سیاست‌هایی که در جهت منافع ملی و بلند مدت اجرا می‌شود، خواهد داشت. اصلاحات یارانه‌ای کشور از جمله همین موارد است که این روزها این سیاستگذاری در حال اجراست.
وی با بیان اینکه نباید در حوزه ارتباطی و بخصوص اجرای سیاست‌های اقتصادی جای اصل و فرع تغییر کند، اظهار کرد: هر تحول اقتصادی با مشکلات و چالش‌هایی روبروست اما باید مسیر را برای افکارعمومی به خوبی ترسیم کنیم و به مردم نشان دهیم که سیاست‌ها در مسیر درست در حال اجراست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید شبکه‌ای از کارشناسان برای تبیین درست سیاست‌های اقتصادی ایجاد کنیم، گفت: باید کارشناسان زبان گویا و پل ارتباطی میان مدیران و مردم باشند که از زبان آن‌ها سیاست‌ها تبیین شود و سراغ قالب‌های گیراتر و پرنفوذتر برویم.

خاندوزی ارزیابی و افکارسنجی را یکی از وظایف مهم مراکز روابط عمومی‌ دانست و گفت: انتظار این است که روابط‌عمومی‌ها افکار را به خوبی سنجش و اطلاعات آن را در اختیار مدیران قرار دهند و برای هر تصمیمی باید عقبه افکارسنجی وجود داشته باشد و باید در هر مرحله چرخه بازخوردگیری را روابط عمومی‌ها بوجود بیاورند و تکمیل کنند و بدون هیچ سانسوری این اطلاعات را در اختیار مدیران قرار دهند تا مدیران تصمیمات آگاهانه تری را با توجه با این بازخوردها اتخاذ کنند.

 

منبع هیبنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.