راه اندازی راهکار پرداخت از طریق بیومتریک توسط مسترکارت

در این راهکار مسترکارت، مشتریان می‌توانند صورتحساب خود را بررسی کنند و به دوربین لبخند بزنند یا دست خود را روی اسکنر تکان دهند تا پرداخت انجام شود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ به پیروی از دیگر شرکت‌های فین‌تکی و خرده‌فروشان که از احراز هویت بیومتریک استفاده می‌کنند، مسترکارت اعلام کرده که یک راهکار پرداخت از طریق بیومتریک را به زودی معرفی می‌کند.

پرداخت از طریق بیومتریک توسط مسترکارت

در این راهکار مسترکارت، مشتریان می‌توانند صورتحساب خود را بررسی کنند و به دوربین لبخند بزنند یا دست خود را روی اسکنر تکان دهند تا پرداخت انجام شود. طبق اعلامیه، مسترکارت ابتدا این راهکار را به صورت آزمایشی در برزیل اجرا می‌کند و بعداً قصد دارد این ویژگی را در خاورمیانه و آسیا آزمایش کند.

برای این روش پرداخت از نوعی پایگاه داده مدیریت شده مرکزی استفاده می‌شود که به طور کلی ایده بدی برای داده‌های بیومتریک است. مسترکارت می‌گوید این راهکار ممکن است برای پرداخت‌ها در متاورس کارآمد باشد، اما هیچ کس از چهره واقعی خود در متاورس استفاده نمی‌کند و کاربران چهره خود را به عنوان NFT می‌خرند.

در این روش پرداخت، اسکن صورت یا اثر انگشت شما با یک «توکن» جایگزین می‌شود و سپس به کارت پرداخت شما پیوند داده می‌شود.

آیا این راهکار ایمن است؟

استفاده از اطلاعات بیومتریک برای پرداخت‌ نگرانی‌های زیادی را در مورد حفظ حریم خصوصی و نحوه جمع آوری داده‌ها ایجاد می‌کند.

مسترکارت می‌گوید تمام داده‌هایی که مشتریان وارد سیستم می‌کنند به گونه‌ای رمزگذاری شده‌اند که اطمینان حاصل شود که حریم خصوصی آنها به خطر نمی‌افتد.

مسترکارت همچنین گفت که مجموعه‌ای از استانداردها را برای اطمینان از محافظت داده‌های کاربران ایجاد کرده است. این شرکت با چندین شرکت دیگر مثل فوجیتسو، NEC، Payface، Aurus، PaybyFace و PopID  برای این قابلیت مشارکت دارد.

 

منبع paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.