دنیای بانکداری با ورود فین‌تک‌ها متحول شده است

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در نشست هم اندیشی معاونان فناوری اطلاعات بانک های کشور که به میزبانی این بانک برگزار شد، گفت: با آمدن پدیده‌هایی همانند متاورس، بانکداری کشور متحول خواهد شد و ورود فین تک ها به شبکه بانکی، بانکداری تمام دیجیتال و بانکداری فین تکی را در آینده رقم می زند.

علیرضا ماهیار در این نشست با اشاره بر چالش های بخش فناوری اطلاعات در نظام بانکی کشور و بحث های تکلیفی بانک ها در این حوزه اظهار کرد: با تمام این مسایل، نمی توان از بحث نوآوری غافل شد و بانک ها باید خود را با روند جهانی پیش رو تطبیق دهند.

وی با اشاره بر شرایط دوران پسا کرونا در کشور افزود: کرونا سبب شد شبکه بانکی رشد چشمگیری به ویژه در بانکداری الکترونیک داشته باشد و بسیاری از فرآیندها همانند احراز هویت دیجیتال در این بازه با سرعت بیشتری محقق شوند.

ماهیار بیان کرد: اکنون در حوزه تجهیزات و زیرساخت ها از جمله اپلیکیشن های بانکی یا نرم افزارها نسبت به کشورهای منطقه و بسیاری از دیگر کشورها پیش هستیم اما باید در حوزه هوش مصنوعی بیشتر تلاش کنیم.

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در ادامه به برخی چالش های نظام بانکی از جمله اجرای کارمزد محوری اشاره و خاطر نشان کرد: اکنون تراکنش های بانکی در بسیاری از کشورها نه از طریق پیامک بلکه سایر ابزارها همانند اپلیکیشن ها اطلاع رسانی می شوند و بانک های داخلی نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

در ادامه، معاونان فناوری اطلاعات سایر بانک ها نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

لزوم افزایش تنوع محصولات دیجیتالی در حوزه بانکداری، حرکت به سوی بانکداری پلت فرمی و چالش های آن برای بانکداری دیجیتال، داده محور نبودن شبکه بانکی، چالش های جذب و نگه داشت نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات و… از جمله مباحث‌ مهم طرح شده در این نشست بود.

منبع بانک ملی ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.