کاهش چشمگیر هزینه‌های عملیاتی بانک سامان با توسعه خدمات غیرحضوری

بانک سامان از بانک‌های خصوصی و دوست داشتنی ایران است که در چند سال اخیر با توسعه خدمات نوین بانکداری خود توانسته نظر مشتریان خود را جلب کند. این بانک از سال ۹۸ با اجرای پروژه مهاجرت خود در زمینه توسعه خدمات نوین، به آمارهای جالبی در افزایش استفاده مشتریان از خدمات غیرحضوری و بدون نیاز به شعبه دست پیدا کرده است.

مشتریان بانک سامان مسیرها و کانال‌های متنوع زیادی دارند که بدون حضور در شعب، به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و بدون تعطیلی به خدمات بانکی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. از خدمات غیرحضوری بانک سامان می‌توان به نت بانک یا همان اینترت بانک سامان، موبایلت یا همان موبایل بانک سامان، بلوبانک یا همان بانکداری دیجیتال بانک سامان، رمزینه، یا همان اپلیکیشن رمزیکبار مصرف، تل بانک، جهت انجام امور بانکی بدون حضور در شعبه و تلفن بانک اشاره کرد.

کاهش چشمگیر هزینه‌های عملیاتی بانک سامان با توسعه خدمات غیرحضوری

همچنین شما با کمک دستگاه‌های غیر نقد (CashLess)، به جز عملیات برداشت وجه، به تمامی قابلیت‌ها مشابه دستگاه‌های خودپرداز دسترسی دارید و انتقال وجه کارت به کارت شتابی و کارت به‌حساب سامان با استفاده از کارت ملی هوشمند یکی از خدمات جذاب این دستگاه است.

علاوه بر دستگاه‌های کش‌لس، از طریق دستگاه خودگردان (CRS) این بانک، امکان واریز وجه نقد با تمامی کارت‌های عضو شتاب برای مشتریان فراهم شده است.

باشگاه مشتریان بانک یا همان سامانیوم، سامانه تسهیلات و فروش سهام عدالت و صورتحساب کارت هدیه و بن کارت نیز خدمات الکترونیک مکمل بانک سامان هستند.

ما در ادامه آمارهای جالب بانک سامان در کانال‌های مختلف ارائه خدمات را  از سال ۹۸ و شروع پروژه مهاجرت بررسی می‌کنیم:

قابل ذکر است بانک سامان ۱۳۶ شعبه دارد که تعداد CRS های داخل شعبه تا پایان اسفند ۱۴۰۰،  ۱۰۵ دستگاه و تعداد کش‌لس‌ها ۹۴ دستگاه بوده‌ است.

انتقال وجه از طریق کش‌لس

در اسفند سال ۹۸ میزان انتقال وجه از طریق پایانه‌های کش‌لس بانک سامان، ۴۸ % بوده‌ که در اسفند ۱۴۰۰ به ۹۶% رسیده‌ که این نشان دهنده حدود ۵۰ درصد رشد است.

در شهریور ۹۸، ۱۵%  انتقال وجه داخل شعب بانک نیز از طریق دستگاه کش لس بوده‌ که در اسفند ۱۴۰۰، این عدد به ۸۶% رسیده است.

واریز وجه از طریق خودگردان (CRS)

از آمار جالب دیگر می‌توان به ۹۶% واریزهای وجه بانک از طریق دستگاه‌های خودگردان یا همان CRS اشاره کرد که البته ۴ % باقی‌مانده مربوط به شعبی است که دسترسی به CRS ندارند.

همچنین تعداد تراکنش‌های انجام ‌شده دستگاه خودگردان از مهر ۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰، ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تراکنش واریز وجه بوده‌ است.

۸۵۰ هزار برداشت وجه نیز از طریق دستگاه CRS و ATM انجام‌ شده است. درصد انتقال وجه از طریق کل دستگاه‌های الکترونیک بانک سامان نیز از مهر ۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ حدود ۷۷۰ هزار تراکنش بوده‌ است .

علاوه بر آمار فوق در نظرسنجی که درباره ارتقای کیفیت ارتباطات تلفنی بانک با مشتریان انجام‌ شده، میزان رضایت در حوزه پاسخگویی تلفنی از ۵۸ درصد به ۸۴ درصد در اسفند 1400 رسیده و  همچنین کیفیت رسیدگی به شکایات از ۴۴ درصد به۹۳ درصد رسیده‌ است.

همچنین در بانک، پروژه فروش غیرحضوری نیز وجود دارد که برای آن اداره‌ای تشکیل‌ شده که در زمان راه‌اندازی این اداره کیفیت مکالمات و میزان رضایتمندی ۸۸ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰به ۹۶درصد رسیده ‌است.

بازدید ماهانه سایت بانک سامان نیز در حدود یک میلیون و ۴۰۰هزار بوده‌ که با تغییراتی که در آن ایجاد شد این بازدید به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار در اسنفد ماه ۱۴۰۰ رسیده‌ است.

در انتها باید تاکید کرد بانک سامان به واسطه توسعه خدمات غیرحضوری، موفق به افزایش جذب مشتریان  جدید و البته افزایش رضایت مشتریان فعلی خود شده است که این از ارتقای تجربه مشتری نشات می‌گیرد.

علاوه بر این، با افزایش استفاده از خدمات غیرحضوری، هزینه‌های جاری شعب کاهش چشم‌گیری پیدا کرده که این باعث بهبود تراز مالی بانک شده است. در همین رابطه بررسی صورت‌های مالی سال‌های اخیر بانک نشان‌دهنده این است که بانک سامان به یک بانک سودده و قابل اطمینان هم برای مشتریان و هم برای سهامداران تبدیل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.