عدم استفاده از ارز دیجیتال چین در فروشگاه‌های اپ آمریکا

سناتورهای جمهوری‌خواه می‌خواهند فروشگاه‌های اپ آمریکایی از جمله اپل و گوگل را از میزبانی اپ‌هایی که اجازه پرداخت با ارز دیجیتال چین را می‌دهند، منع کنند.
این درحالی است که بیم آن می‌رود سیستم‌های پرداخت به دولت چین اجازه دهد از مردم آمریکا جاسوسی کنند. این لایحه روز گذشته توسط تام کاتن، مارک روبیو و مایک بران، سناتورهای آمریکایی رونمایی شد و طبق آن شرکت‌های مالک یا کنترل‌کننده فروشگاه‌های اپ نباید حاوی هیچ اپلیکیشنی در منطقه آمریکا باشند که از تراکنش‌های یوآن الکترونیک پشتیبانی می‌کند.

عدم استفاده از ارز دیجیتال چین در فروشگاه‌های اپ آمریکا

به گفته دفتر کاتن، یوآن دیجیتال چشم‌اندازی واقعی به تمام تراکنش‌های شبکه فراهم می‌کند و نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی برای شهروندان آمریکایی فراهم می‌کند که به آن می‌پیوندند. یک مرکز مشاوره در واشنگتن دی‌سی در ژانویه ۲۰۲۱ طی گزارشی اعلام کرد ارز دیجیتال چین و سیستم‌های پرداخت الکترونیک احتمالا راهی برای نظارت حزب کمونیست چین در اقتصاد و دخالت دولت در زندگی شهروندان فراهم می‌کند. در این گزارش اشاره شده بود تراکنش‌ها حاوی داده‌هایی دقیق درباره کاربران و فعالیت‌های مالی آنها است. اپل، گوگل، آنت گروپ و تنسنت هیچ‌کدام در این باره اظهارنظری نکرده است. این در حالی است که وی‌چت یک اپلیکیشن پرداخت و پیام‌رسان متعلق به تنسنت بیش از ۲/ ۱میلیارد کاربر دارد. این اپ اعلام کرده بود از اوایل سال جاری پشتیبانی از ارز دیجیتال چین را آغاز می‌کند.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.