خداحافظی پرداخت با رمز عبور از طریق Big Tech !

دانیال خدابخش، مدیرمسئول عصربانک/ گوگل، مایکروسافت و اپل اخیراً تلاش جدیدی را برای ایجاد استانداردی  آغاز کردند که هدف آن بهبود تجربه احراز هویت دیجیتال از طریق پرداخت بدون رمز عبور است.

شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده، یعنی گوگل، اپل و مایکروسافت در تلاش هستند تا امسال را تبدیل به سالی کنند که استانداردهای جدیدی برای پرداخت بدون رمز عبور ایجاد شود.

این شرکت‌ها استدلال می کنند که این استاندارد جدید نه تنها از دردسرهای کاربر برای به یادآوری رمزهای عبور بی‌شمار جلوگیری می‌کند، بلکه رویکرد ایمن‌تری برای تجارت الکترونیک و محافظت بهتری در برابر تقلب و حملات فیشینگ ارائه می‌دهد.

کریستین برند، مدیر محصول هویت و امنیت گوگل، هفته گذشته در فینیکس اعلام کرد: “اگر رمز عبور وجود نداشته باشد، چیزی برای به روز رسانی وجود نخواهد داشت.”

گوگل از سال 2013 با  FIDO Alliance، مخفف Fast Identity Online Alliance، همکاری می‌کند تا مانند سایر شرکت‌های فناوری، عصر جدیدی برای دنیای بدون رمز عبور ایجاد کند. این شراکت در سال 2012 ایجاد شد، زمانی که PayPal پیشگام پرداخت‌های دیجیتال و سایر شرکت‌ها شروع به طوفان فکری یک پروتکل احراز هویت بدون رمز عبور کردند که توسط بیومتریک و رمزنگاری کلید عمومی هدایت می‌شد.

گوگل، اپل و مایکروسافت در اوایل سال جاری در یک بیانیه عمومی با حمایت از اتحادیه FIDO و کنسرسیوم وب جهانی در 5 می، به طور عمومی حمایت خود را از این استاندارد جدید اعلام کردند.

این شرکت‌های فناوری در بیانیه‌ای اعلام کردند: «قابلیت جدید به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا ورودهای بدون رمز عبور ثابت، ایمن و آسان را به کاربران در سراسر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها ارائه دهند.»

طبق استاندارد جدید، کاربران هویت خود را با اثر انگشت یا چهره خود یا با استفاده از پین دستگاه تأیید می‌کنند.

شرکت‌های فناوری گفتند که انتظار دارند قابلیت‌های جدید در محصولات و خدمات اپل، گوگل و مایکروسافت در سال آینده در دسترس قرار گیرند.

یکی از جنبه‌های قدرتمند استاندارد جدید و فناوری توسعه‌یافته پیرامون آن، این است که کاربران می‌توانند اعتبار ورود خود را که رمز عبور نامیده می‌شود، به دستگاه جدیدی که قبلاً استفاده نکرده‌اند، منتقل کنند.

برند، یکی  از متخصصین این حوزه گفت: “این یک فناوری است که فقط از یک اپلیکیشن کاربردی در یک تلفن منفرد فراتر می رود، با همان اعتبار مورد استفاده در وب و اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های مختلف؛

جن مارتین، رئیس جرایم کلاهبرداری سازمانی در بانک، در سخنرانی در پانل انجمن پرداخت گفت که KeyBank  استفاده از این استاندارد جدید بدون رمز عبور را آزمایش و امکان سنجی آن را بررسی می‌کند.

با این حال، برخی از مشاوران امنیت سایبری تردید دارند که استفاده از رمزهای عبور به زودی منقضی شود. مریت ماکسیم، متخصص امنیت و ریسک به عنوان مدیر تحقیقات Forrester Research، به وال استریت ژورنال گفت که معتقد نیست رمزهای عبور به این زودی ناپدید ‌شوند.

ماکسیم گفت گذرواژه‌ها «سوسک‌های اینترنت» هستند. آنها آزاردهنده هستند و کشتن آنها سخت است، اما خلاص شدن از شر آنها ارزشمند است.

 

منبع paymentsdive
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.