نگاهی به آمار گزارش سالانه دیجی‌پی در سرویس‌های پرداخت و کیف پول

گزارش سالانه دیجی‌پی فعالیت سرویس‌های پرداخت این شرکت را در سال ۱۴۰۰ را با ارائه آماری شفاف به تصویر درآورده است.

بر اساس متریک‌های بانک جهانی، دسترسی به سرویس‌های آنلاین پرداخت و انتقال وجه از جمله شاخص‌های نشان‌دهنده توسعه فراگیری مالی در جامعه است.

سابقه صنعت پرداخت الکترونیک در ایران به دهه ۱۳۵۰ خورشیدی می‌رسد. زمانی‌که چند سال پس از راه‌اندازی این صنعت در جهان، ایران با خرید تعدادی دستگاه ATM و نصب و راه‌اندازی آن‌ها وارد صنعت پرداخت الکترونیک شد. این صنعت در سال‌های گذشته با تحول و پیشرفت‌های زیادی روبه‌رو بوده و همه‌گیری کوید نیز به توسعه و پیشرفت آن در کشور سرعت بیشتری بخشیده است. امروز پرداخت الکترونیک آن‌چنان در بین کاربران جایگاه خود را بازیافته که کم‌تر کسی را می‌توان یافت که استفاده از سرویس‌های آنلاین پرداخت را تجربه نکرده باشد. مهم‌ترین ویژگی این درگاه‌ها فراهم کردن امکان پرداختی امن با درصد موفقیت بالا، سریع و در دسترس است. علاوه بر کاربران، کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک هم توقعاتی از یک درگاه پرداخت ایده‌آل دارند که شاید مهم‌ترین آن، خدمات تکمیلی همچون بازگرداندن وجه کالاهای مرجوعی به کاربران باشد.

گزارش سالانه دیجی‌پی فعالیت سرویس‌های پرداخت این شرکت را در سال ۱۴۰۰ را با ارائه آماری شفاف به تصویر درآورده است.

درگاه پرداخت الکترونیکی هوشمند دیجی‌پی

درگاه پرداخت الکترونیکی هوشمند (Smart IPC) دیجی‌پی ‌سرویسی است که می تواند عملکرد درگاه‌های پرداخت مختلف را مورد سنجش قرار دهد و از میان آنها بهترین درگاه را انتخاب کند. درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی‌ بر اساس معیارهای نرم‌افزاری مختلف به درگاه‌های مختلف امتیاز می‌دهد و کیفیت عملکرد آنها را به صورت لحظه‌ای پایش می‌کند. به این ترتیب متناسب با امتیاز کسب شده، حجم تراکنش‌ها بین درگاه‌های مختلف تقسیم می‌شود و احتمال پرداخت موفق را افزایش می‌دهد. این محصول با هدف افزایش شانس پرداخت موفق فروشگاه‌های اینترنتی طراحی شده است. نحوه عملکرد این محصول به این ترتیب است که به صورت لحظه‌ای آمار چندین درگاه پرداخت اینترنتی را مورد پایش قرار می‌دهد و با کنترل حجم تراکنش های هر یک از آنها، کاربران را به تناسب امتیاز به سمت درگاه هدایت می‌کند امتیاز هر درگاه با پایش لحظه‌ای براساس زمان دریافت توکن، زمان تایید پرداخت، میزان Anomaly در نرخ درخواست‌های منقضی ناموفق، میانگین زمان پرداخت کاربران در درگاه و چندین سنجه دیگر محاسبه می‌شود.

درگاه پرداخت دیجی‌پی در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۱ درصد از پرداخت‌های انجام شده در درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی، با موفقیت انجام شده است:

نگاهی به آمار گزارش سالانه دیجی‌پی در سرویس‌های پرداخت و کیف پول

سرویس بازگشت وجه (Refund)

درگاه پرداخت دیجی‌پی‌ قابلیت بازگرداندن مبلغ به حساب مشتریان را نیز داراست. اگر مشتری به هر دلیل از خرید خود منصرف شود و کالا یا خدمات را به فروشنده، بازگرداند، سرویس پرداخت هوشمند دیجی‌پی می‌تواند مبلغ بازگشت را به شماره حساب با کیف پول کاربر منتقل کند. دیجی‌پی‌ در این جابه‌جایی هم برای بالاتر بردن درصد موفقیت بازپرداخت، از الگوریتم‌های پرداخت هوشمند کمک می‌گیرد. استفاده از درگاه پرداخت هوشمند به کسب‌و‌کارهای آنلاین امکان می‌دهد در لحظه از تجربه یکی از سریع‌ترین و کم‌خطا‌ترین درگاه‌های پرداخت بهره‌مند شوند.

سرویس بازگشت وجه دیجی‌پی در سال ۱۴۰۰

سرویس Refund دیجی‌پی در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷ میلیون و دویست هزار درخواست انصراف از خرید در فروشگاه دیجی‌کالا، خدمات بازگشت وجه ارائه کرده است. در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال از مبالغ کالاهای مرجوعی به شماره حساب یا کیف پول کاربران برگردانده شده است.

نگاهی به آمار گزارش سالانه دیجی‌پی در سرویس‌های پرداخت و کیف پول

هزینه‌ی کالاهای مرجوع شده در ۹۰ درصد از موارد در کم‌تر از ۲۴ ساعت به حساب یا کیف پول کاربر بازگشته است. جالب است بدانید که زمان مورد نیاز برای بازگرداندن وجه به کیف پول کاربران بسیار سریع‌تر است و در چنین مواردی هزینه کالای مرجوعی در کم‌تر از  ۱۵ دقیقه به کیف پول کاربر برمی‌گردد. مبالغ بازگردانده شده به کیف پول هم به سادگی قابل انتقال به حساب بانکی کاربر است.

نگاهی به آمار گزارش سالانه دیجی‌پی در سرویس‌های پرداخت و کیف پول

ﮐﯿﻒ ﭘﻮﻝ

ﮐﯿﻒ ﭘﻮﻝ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻝ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭﯼ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺑﺮﺍﯼ صرﻓﻪﺟﻮﯾﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺩﺭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ از محل موجودی ﮐﯿﻒ ﭘﻮﻝ الکترونیک به طور متوسط ۶۰ ثانیه از پرداخت از محل کارت بانکی سریع‌تر است و به دلیل نیازمند نبودن به رمز دوم پویا، با فرآیندی ساده‌تر انجام می‌شود. ﻣﺰﯾﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﯿﻒ ﭘﻮﻝ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻝ، ﺍﯾﺠﺎﺩ شرﺍﯾﻄﯽﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﮐﺎﺭﺕ، ﺑﺎ ﮐﻢﺗﺮﯾﻦ ﮐﻠﯿﮏﻫﺎ ﻭ ﺩﺭ سرﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ.

صرفه‌جویی در زمان کاربران در فرآیند استفاده از کیف پول

نگاهی به آمار گزارش سالانه دیجی‌پی در سرویس‌های پرداخت و کیف پول

کیف پول دیجی‌پی در سال ۱۴۰۰

قابلیت شارژ خودکار کیف پول (Direct Debit) و ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ سرﻭﯾﺲﻫﺎﯼ ﺍﺷﱰﺍﮐﯽ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎﯾﯽﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۴۰۰ به کیف پول دیجی‌پی افزوده شد. با استفاده از این قابلیت ﺍﮔﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﮐﯿﻒ ﭘﻮﻝ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﮐﻢﺗﺮ ﺷﻮﺩ، ﺗﺎ ﺳﻘﻒ ﻣﺠﺎﺯ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ ﮐﯿﻒ ﭘﻮﻝ (ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻣﺠﻮﺯﻫﺎﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ)، ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﮐﯿﻒ ﭘﻮﻝ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺷﺎﺭﮊ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺣﺬﻑ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻭﺭﻭﺩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﮐﺎﺭﺕ ﻭ … ﺍﻣﻨﯿﺖ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖﻫﺎﯼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯽﺩﻫﺪ. درگاه پرداخت سرویس‌های اشتراکی هم با اتصال به کیف پول و برداشت مستقیم از آن ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖﻫﺎﯼ ﺗﮏ ﮐﻠﯿﮑﯽ ﯾﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﮐﻠﯿﮏ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭبران فراهم می‌کند.

نگاهی به آمار گزارش سالانه دیجی‌پی در سرویس‌های پرداخت و کیف پول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.