افزایش مبلغ وام بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین‌‌اجتماعی از آغاز فرآیند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران تامین‌‌اجتماعی و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد.

احمد اسفندیاری با بیان اینکه این سازمان قریب به چهار میلیون نفر مستمری‌‌ بگیر دارد، افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران از سال۱۳۹۹ تغییراتی داشته و امضای تفاهم‌نامه‌‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.

افزایش مبلغ وام بازنشستگان

او با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته قریب به ۶۰۰هزار فقره تسهیلات به مستمری‌‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰هزار تسهیلات قرض‌‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران به مبلغ ۵میلیون تومان پرداخت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۳۰۰هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۷میلیون تومانی پرداخت شده است. اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۱۶هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از این تسهیلات بهره‌‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات۱۲میلیون تومان با اقساط ۲۴ماهه و با کارمزد ۴درصد خواهد بود. سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌‌ها، تعیین و اعلام شده و اولین مرحله تسهیلات قرض‌‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌‌نام‌شده توسط کانون‌‌های بازنشستگان پرداخت می‌‌شود.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.