برگزاری مجمع عمومی آسان پرداخت با حضور حامد منصوری

امروز، 30 تیرماه 1401، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی بطور فوق‌العاده سال مالی 1400 آسان پرداخت با حضور حامد منصوری، بنیان‌گذار و سهامدار عمده آسان پرداخت، مدیران شرکت و اکثریت 86% سهامداران برگزار شد.

در ابتدا دستور کار مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ به شرح زیر قرائت شد: تصویب صورت‌های مالی، انتخاب بازرس قانونی و علی‌البدل انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین سود نقدی و پاداش هیئت‌مدیره و حق حضور اعضاء

مجمع عمومی آسان پرداخت

در این مجمع که با حضور بیش‌از ۸۶ درصد سهام‌داران رسمی اعلام شد، علی اکبر فراهانی، مدیرعامل آسان پرداخت با ارائه گزارش عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ توضیح داد: «شرکت آسان پرداخت در سال ۸۸ بنیان‌گذاری شد و به هیچ نهاد، مجموعه بانکی و دولتی وابسته نبود و توسط بنیان‌گذاران حقیقی تأسیس شد. در سال ۱۳۹۰موفق به کسب مجوز PSP شد و سپس درپی همکاری‌هایی که با مجموعه‌ای از بانک‌ها داشت در سال ۹۳ بخشی از سهام شرکت را به بانک کشاورزی واگذار کرد تا سرعت و قدرت حرکت آسان پرداخت بیشتر شود. همچنین  در سال ۹۵تبدیل به شرکت سهامی عام شد که همه این موارد به نوبه خود تصمیمات درستی بود و باعث رشد و شکوفایی شرکت شدند.»

او افزود: «درحال حاصر با محصولاتی که در مجموعه آسان پرداخت وجود دارد و با تمرکز بر دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی و موارد وابسته به آن‌ها نظیر پین پد، درگاه پرداخت اینترنتی، سامانه‌ دستوری ۷۳۳، اپلیکیشن آپ و اعتبار تالی توانسته‌ایم در صنعت پرداخت جایگاه مناسبی را بدست آوریم و آن را حفظ کنیم. درحال‌حاضر نیز بیشترین سهم بازار پرداخت اینترنتی را به خود اختصاص داده‌ایم، محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن پرداخت را داریم، رتبه چهارم به‌لحاظ تعداد تراکنش را در بین شرکت‌های پرداخت دارا هستیم و دارای رتبه دوم کم‌خطاترین تراکنش‌های پرداخت‌های انجام‌ شده در سال ۱۴۰۰ بنا به گزارش  اقتصادی سالیانه  شاپرک هستیم.»

مجمع عمومی آسان پرداخت

مدیرعامل آسان پرداخت گفت:« طی سال گذشته بیش‌از ۷۰۰ نفر در مجموعه آسان پرداخت به طور مستقیم مشغول به کار بودند و به‌طور غیرمستقیم هم ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شده‌ است. از ۷۰۰ نفر نیروهای شرکت بالغ بر ۳۰۰ نفر از آن‌ها نیروهای متخصصی هستند که در بازار امروز بسیار کمیاب هستند و با توجه به سیر مهاجرتی که وجود دارد نگه‌داشت این نیروها کار بسیار سختی است.

ضمن این‌که آپ پر کاربردترین و پرکاربرترین اپلیکیشن کشور می‌باشد، توانسته‌ایم بزرگ‌ترین کیف پول کشور را نیز به خود اختصاص دهیم.  بنیان‌گذاران شرکت همچنان به‌عنوان سهام‌دار حقیقی شرکت هستند و این یک مزیت برای شرکت محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین مشتری تجاری کارتخوان‌های فروشگاهی هم سهام‌دار عمده حقوقی شرکت هستند. ما بزرگ‌ترین فروشنده‌ی خدمات اپراتوری در کشور هستیم و توانسته‌ایم سهم بازار بسیار مناسبی را به خود اختصاص دهیم و بیشترین سهم بازار پرداخت قبوض کشور را کسب کنیم. همچنین بیشترین سهم  بازار را در پرداخت عوارض و خلافی خودرو در اختیار آسان پرداخت است.

همچنین بیشترین سهم بازار خدمات کارت به کارت را در میان شرکت‌های پرداخت کشور  داریم و توانسته‌ایم دو سوم از این بازار را به خود اختصاص دهیم. همچنین در تهران و با همکاری شهرداری تهران خدماتی را برای حمل‌ونقل عمومی ارائه می‌دهیم و در این حوزه هم توانسته‌ایم بیش‌از ۸۰ درصد بازار را در میان پرداخت سازها  به خود اختصاص دهیم.

در فضای لندتک نیز با مجموعه گروه توسن همکاری را آغاز کرده‌ایم که با حداکثر شتاب، پرسرعت‌ترین رشد را در میان ارائه‌دهندگان BNPL دارد و درحال‌حاضر ۲۰۰ هزار کاربر از این سرویس استفاده می‌کنند.

در حوزه اپلیکیشن و توسعه سرویس‌های جدید در سال ۱۴۰۰نیز  مهم‌ترین آن‌ها اتصال به هاب فناوران شاپرک بوده و پردازش بیش‌از ۹۵ درصد تراکنش‌های کارت به کارت از این طریق انجام‌ شده و در حال حاضر در راه‌اندازی پرداخت مستقیم و دایرکت دبیت بزرگ‌ترین بازیگر این عرصه هستیم. همچنین امکان تخصیص اعتبار چندگانه و پشتیبانی از بن کارت را در سرویس اعتبار تالی به وجود آورده‌ایم و خدمت چک صیادی را راه‌اندازی کرده که توانسته است یکی از پرکاربردترین سرویس‌های اپلیکیشن شود. همچنین سرویس صندوق درآمد ثابت را راه اندازی کرده‌ایم و وارد فضای سرمایه‌گذاری شده‌ایم و برای انجام برخی از تکالیف اجتماعی خود فروش بسته‌های آموزش بورس را هم  راه‌اندازی کرده‌ایم.»

فراهانی همچنین در ادامه گزارشی از وضعیت آسان پرداخت و تعداد تراکنش‌ها و سهم بازار را ارائه کرد:« آسان پرداخت در بخش کارتخوان ۸.۰۲ درصد بازار، در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی ۳۲ درصد تراکنش‌ها و در حوزه پرداخت موبایلی هم ۱۶ درصد تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده است.

همچنین به‌لحاظ سهم بازار تعداد تراکنش هم نزدیک به ۱۰ درصد سهم بازار تراکنش را به خود اختصاص داده‌ایم و اگر جایگاه آپ بین متخصصین و عموم مردم را هم بررسی کنیم در اینستاگرام بیش‌از ۱ میلیون فالوور داریم و در بین متخصصین هم رتبه سوم را در بین شرکت‌های مشابه بعد از اسنپ و بلو بانک در لینکدین دارا هستیم. در حوزه عملیاتی هم در دستگاه‌های POS رتبه هشتم به‌لحاظ تعداد POS نصب شده فعال در کشور، به‌لحاظ تراکنش  رتبه ۶ و کسب رتبه چهارم به لحاظ اثربخشی داشته‌ایم.»

در پایان این مجمع سامع امیری، به عنوان ریاست مجمع فرایند رای گیری را انجام  داد که در آن تعیین سود نقدی سهام به پیشنهاد هیئت‌رئیسه برای جلوگیری از خروج نقدینگی طبق سنوات عادی توزیع مینیمم سود یعنی ۲۲ ریال اعلام شد .

همچنین روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. پاداش هیئت‌مدیره طبق ۲ سال گذشته صفر ریال تعیین شد.  حق حضور اعضای غیرموظف اعضای هیئت‌مدیره به‌ازای حداقل ۲ جلسه در ماه در سال ۹۹و ۱۴۰۰ معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ناخالص بود که به پیشنهاد هیئت رئیسه مبلغ ۳ میلیون تومان بابت حداقل ۲ جلسه در ماه به‌صورت ناخالص تصویب شد. علاوه بر این، کمک‌های بلاعوض در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۰ معادل ۶ میلیارد تومان بوده که برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸ میلیارد تومان تصویب شد و در خصوص ماده ۱۴۱ معاملات با اشخاص و ماده ۱۲۹ تفویض اختیار به هیئت‌مدیره مجمع تصویب شد. همچنین قرار شد تا حداکثر 2 هفته آتی، در یک محمع عمومی عادی بطور فوق العاده بازرس اصلی و علی البدل تعیین شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.