در فینوهک یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده

امروز شنبه 8 مرداد ماه، رویداد "فینوهک" در جهت سرمایه‌گذاری و با هدف توانمندسازی تیم‌ها و افراد علاقمند به حوزه فین‌تک، با حضور اصحاب رسانه و با توضیحات مدیران تکنوتجارت و فینووا و با همراهی ارتباط فردا، فینوتک و همراه کارت افتتاح شد.

فینوهک با شعار “یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده” رویدادی مبتنی بر سرمایه‌گذاری است. این رویداد فرصتی است که افراد و تیم‌ها با چالش‌هایی در حوزه‌های ولث تک، اینشورتک، رگ‌تک، لندتک و پی‌تک برخورد کنند.

در فینوهک تلاش می‌شود تا افراد در حوزه فین‌تک توانمند شده و بتوانند با این فضا آشنا شوند و کسب‌وکاری را در این حوزه راه اندازی کنند.

در این رویداد، در هر حوزه چندین چالش نمونه قرارداده شده ولی افراد و تیم‌ها می‌توانند چالش‌های شخصی و فین‌تکی خود را نیز دنبال کنند. برای یادگیری مفاهیم روز فین‌تک  نیز بیش‌از ۱۰ کارگاه برنامه‌ریزی‌ شده است که افراد می‌توانند علاوه‌بر شرکت در کارگاه، با مدرس کارگاه نیز وارد گفتگو شوند. تیم‌سازی  نیز در ۲ فضای آنلاین و حضوری صورت می‌گیرد. همچنین افراد می‌توانند برای شناخت چالش و بررسی راهکار با منتورهای با سابقه ارتباط برقرار و از آنها راهنمایی دریافت کنند. این رویداد در ۳ روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در رابطه با پیاده‌سازی کسب‌وکار  از منتورها کمک گرفته  و آن را به سرمایه‌گذاران ارائه کنند و اگر جزء منتخبین باشند در پروسه دریافت سرمایه از فینووا قرار گیرند.

در همین رابطه سروش اکبرزاده،‌ مدیراجرایی فینوهک و مدیر شتابدهنده فینووا در ابتدای رویداد درباره جزئیات این رویداد گفت:«در اسفندماه سال گذشته بخشی از اکوسیستم بانک آینده اتاق فکری را تشکیل داد و سپس بخش نوآوری و فناوری بانک تجارت  نیز  با آن همراه شدند و دسته‌بندی‌هایی برای مسائل فین‌تکی در نظر گرفته شد.

نکته قابل اهمیت این است که افراد حتماً نباید بر روی چالش‌های قرار داده ‌شده در سایت تمرکز کنند و ما فرایند نوآوری باز را خواهیم داشت. این چالش‌ها نمونه‌هایی هستند که در هرکدام از سازمان‌های این اکوسیستم بر روی آن‌ها R&D صورت‌گرفته است و منتورها بهتر می‌توانند در آن زمینه کمک کنند.»

وی افزود:« به‌طور خلاصه در فینوهک امسال فرآیند توان‌افزایی و آموزش، بلافاصله پس از  این  رویداد آغاز و در حدود ۱۰ کارگاه وبیناری برگزار خواهد شد. همچنین  یک کارگاه تیم‌سازی حضوری نیز برگزار می‌شود وکسانی که در حال حاضر تیم ندارند می‌توانند در آن شرکت کنند.

فرایند منتوری در ۳ هفته‌ برگزار خواهد شد و تیم‌ها می‌توانند به صورت هماهنگ شده با آن‌ها در تماس باشند.

فضای شبکه‌سازی که درنظر گرفته‌شده برای تعامل و  استفاده از تجربیات منتورها است و پس‌از آن بلافاصله وارد  غربالگری اولیه خواهیم شد و افراد به مدت یک هفته فرصت دارند که نمونه‌های اولیه‌ای که فرایند رسیدن به راه‌حل است را در اختیار سایت فینوهک قرار دهند و پس‌از غربالگری اولیه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را برای رویداد نهایی پذیرش خواهیم کرد. در رویداد نهایی به مدت ۳ روز منتورینگ حضوری خواهیم داشت و در روز سوم اختتامیه رویداد با رونمایی از راه‌حل‌هایی که افراد برای مسئله‌ها داشته‌اند همراه خواهد بود.»

در ادامه مریم نجفی، مدیرعامل فینووا درباره فینوهک و جایگاه آن در فضای فین‌تک گفت:« نگرانی‌هایی از طرف علاقه مندان در رابطه با سختی‌های اکوسیستم فین‌تک وجود دارد که به واسطه ارتباط با بانک‌ها  و رگولاتورها این کار سخت به‌نظر می‌رسد، اما در این فضا ما در کنار آنها خواهیم بود.»

در فینوهک یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده

 وی ادامه داد:«فینووا مرکز نوآوری است که بازوی سرمایه‌گذاری در هلدینگ ارتباطات فردا  و نقطه‌ی تماس و تعامل ارتباط فردا و بانک آینده با فین‌تک‌ها است و برای‌ اینکه بتواند مأموریت خود را محقق کند چند دپارتمان، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی دارد. همچنین یکسری رویدادها را برای تحقق این هدف و مأموریت طراحی کرده‌ایم که امروز دور هم گرد آمده‌ایم تا درمورد یکی از این رویدادها به اسم فینوهک صحبت کنیم.»

حمید علی‌محمدی، مدیرعامل تکنو تجارت نیز در ادامه در مورد فعالیت‌های تکنو تجارت گفت:« تقریباً حدود ۲ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و یک CVC کامل هستیم و تمام فعالیت‌هایی که در این  دو سال انجام‌ شده در قالب  طراحی یک نقشه راه بوده‌ است و در دوره‌ای که گذشت ما فراخوانی برای سرمایه‌گذاری نداشتیم بلکه نقشه راه طی این دو سال تکمیل شده و استارتاپ‌ها نیز در حوزه زنجیره ارزش مشتریان بانک تجارت بوده‌اند.

در فینوهک یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده

درحال‌حاضر نیز مشغول ایجاد شتاب‌دهنده تکنو تجارت هستیم و احتمالاً در هفته‌های آینده خبر بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و در رویداد فینوهک نیز مشارکت خوبی را شکل داده‌ایم، چراکه بازار بانک تجارت بازار بزرگی است و بانک آینده نیز مشتریان خود را دارد و این دو می‌توانند  هم‌افزایی خوبی را شکل دهند. در این رویداد چهار چالش‌ خواهیم داشت که چالش اول حول معادلات الگوریتمی خواهد بود، چالش دوم  اعتبارسنجی دیجیتال مشتریان حقوقی، چالش سوم در ارتباط با متاورس و چالش چهارم هم برای مباحث مربوط به مدل‌سازی رفتار مشتریان بانکی است.»

در ادامه کاوه رعدی، مدیرعامل همراه کارت افزود:« همراه کارت از لحاظ تعداد کاربری دومین اپلیکیشن محبوب کشور است که فرزند گروه ارتباط فردا  و یکی از محصولاتی است که با کمک فینووا پرورش پیدا کرده است. در حال حاضر بیشتر متمرکز بر صنعت پرداخت هستیم و نگاه ما به آینده و نقشه راه این است که تبدیل به یک سوپرمارکت مالی شویم.»

در فینوهک یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده

 قدوسی نژاد، مدیرعامل فینوتک نیز در ارتباط با فینوتک گفت:« فینوتک بستر ارائه API با تمرکز بر روی API های بانکی است ولی API غیربانکی هم دارد و هدف این است که افراد در صورت راه‌اندازی یک کسب و کار همه‌چیز را از صفر شروع نکنند و از خدمات فینوتک بهره‌مند شوند.»

فرشید اردوانی، معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا نیز در ارتباط با این سوال که ارتباط فردا چیست و چه کاری انجام می‌دهد گفت:« شرکت ارتباط فردا بیش‌از ۱۰ سال قدمت دارد و بازوی فناوری و نوآوری بانک آینده است و در حوزه‌های پرداخت بانک آینده را حمایت می‌کند و  پایانه‌های فروش و ابزار پرداخت  را تأمین می‌کند. همچنین در حوزه‌های نوآورانه‌، راهکارهایی مانند اپلیکیشن آبانک را ارائه کرده است.»

در ادامه این رویداد، در پنل مدیران، مریم نجفی در پاسخ به این سوال که هدف اصلی شما از برگزاری رویداد فینوهک چیست و  قرار است چه اتفاقی بیفتد، گفت:« ما چند هدف را در فینوهک دنبال می‌کنیم و یکی از آن‌ها حمایت از کارآفرینان است چراکه در گزارش‌های جهانی آمده‌ است که اولین و دومین دلیل  از رده‌ خارج شدن استارتاپ‌ها عدم دسترسی به سرمایه و عدم توجه و تمرکز بر روی یک نیاز واقعی است. در گزارش دیگری هم که اکوسیستم‌های کارآفرینی کشورهای مختلف را بررسی می‌کند آمده‌ است که در کشورهای درحال توسعه آمار راه‌اندازی کسب‌وکار بیشتر است اما آمار شکست نیز بالا است و تحلیل این است که در کشورهای توسعه‌یافته وقتی افراد تصمیم می‌گیرند وارد فضای کارآفرینی شوند با بررسی همه‌جانبه عمل می‌کنند ولی در کشورهای درحال توسعه گذاشتن انرژی بر روی مسئله‌ای که مهم نیست باعث از رده‌خارج شدن استارتاپ می‌شود.

موضوع دیگر این است که مأموریت ما  حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاری بر روی آنان است و راغب هستیم که بر روی تیم‌هایی که کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند سرمایه‌گذاری انجام دهیم.»

علی محمدی نیز در این پنل در پاسخ به این سوال که هدف اصلی تکنوتجارت از مشارکت در این رویداد چیست و اولویت‌های اصلی شما برای سرمایه‌گذاری در فینوهک چیست گفت: «چالش‌هایی که ارائه شده، چالش‌هایی هستند که درحال‌حاضر نیاز بانک هستند و امیدوار هستیم که تیم‌هایی که در این رویداد حضور دارند راه‌حل‌های خوبی را برای چالش های بانک تجارت ارائه دهند تا بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.