«آستان» تنها اپراتور خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی دولت الکترونیک

«آستان» تنها اپراتور مستقل و خصوصی دارای مجوز از «سازمان فن‌آوری اطلاعات» است که برپایه‌ی تجربه‌ی ده ساله‌ی «توسن» به عنوان سرویس دهنده‌ی خدمات الکترونیک دولت، شروع به کار کرده است.

«سازمان فن‌آوری اطلاعات» به منظور توسعه زیرساخت دولت الکترونیک و کاهش فاصله آن با کسب وکارهای خصوصی گام مهم دیگری در قالب پروژه‌ی «سرویس های عمومی دولت الکترونیک» برداشته است. در این گام با انتخاب یک اپراتور از میان شرکت‌های خصوصی و بدون وابستگی به بدنه‌ی دولت این امکان را فراهم کرده تا خدمات عمومی و دولت الکترونیک که پیشتر صرفا میان دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی تبادل می‌شد به کسب وکارهای خصوصی ارایه شود.

«آستان» برند تجاری شرکت سامانه‌های تجاری نوآوران توسن، اولین و تنها اپراتور غیردولتی و کاملا خصوصی سازمان فن‌آوری اطلاعات است که براساس قراردادی هفت ساله‌ از سوی این سازمان مجوز یافته سرویس‌های عمومی شده‌ی دولت را دراختیار کسب وکارهای خصوصی کوچک و بزرگ قرار دهد.

آستان در نظر دارد به عنوان تنها اپراتور ِبدون وابستگی به دولت، با قرارگرفتن در لبه‌ی سرویس‌دهی به بخش خصوصی، دولت الکترونیک را در میان جامعه توسعه داده و مردم را از خدمات دولت الکترونیک در ساحت کسبوکارهای خصوصی بهره‌مند سازد.

«توسن» به عنوان یک شرکت فن‌آوری اطلاعات طی ده‌ سال گذشته وظیفه برقراری ارتباط میان دستگاه‌های دولتی در مرکز تبادل اطلاعات دولت موسوم به GSB را برعهده داشته و طی این مدت به رکورد بیش از سه میلیارد تراکنش در سال رسیده است که این میزان تراکنش حاصل ارتباطات میان دستگاه‌های اجرایی کشور بوده که در نهایت خدمات آن به مصرف کننده نهایی یعنی آحاد مردم کشور رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.