کشورهای دنیا به چه میزانی به پول نقد متکی هستند؟

در این مطلب، جدولی از  20 کشور برتر جهان که به پول نقد متکی هستند، متکی‌ترین کشورهای اروپا به پول نقد، جوامع بدون نیاز به پول نقد و محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال جهان در سال 2022 بررسی شده است.

از زمانی که Merchant Machine در سال 2021 کشورهایی را که بیشتر به پول نقد متکی هستند، تجزیه و تحلیل کرد، کشورهای سراسر جهان تغییرات زیادی را در روش‌های پرداخت خود تجربه کردند.

با توجه به این موضوع، این تحقیق برای سال جاری به روز شده است تا مشخص شود کدام کشورها در سال 2022 بیشترین متکی به پول نقد هستند.

معیارهای تحلیل شده برای هر کشور درصد کاربران اینترنت، درصد افراد دارای کارت اعتباری، تعداد دستگاه‌های خودپرداز به ازای هر 100000 نفر، درصد پرداخت‌های نقدی انجام شده و درصد جمعیت بدون حساب بانکی است.

20 کشور برتر جهان که به پول نقد در سال 2022 متکی هستند

کشورهای دنیا به چه میزانی به پول نقد متکی هستند؟

 

بر اساس این تحقیق، مراکش در زمینه پرداخت‌های نقدی در سال 2022 پیشتاز است. 74 درصد از تمام پرداخت‌ها در مراکش مبتنی بر پول نقد است، به طوری که 71 درصد از مردم حساب بانکی ندارند و تنها 0.2 درصد دارای کارت اعتباری هستند. کارت، نشان می‌دهد که اکثریت شهروندان مراکشی هنوز به پول نقد فیزیکی برای تراکنش‌های خود متکی هستند.

جالب اینجاست که 84 درصد از جمعیت مراکش به اینترنت دسترسی دارند، بنابراین این ترجیح به پول نقد احتمالاً به دلیل مشکلات اینترنتی نیست.

کشورهای آفریقایی مصر و کنیا پس از مراکش در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. 60 درصد از تمام پرداخت‌ها در مصر مبتنی بر پول نقد است و 67 درصد از مردم دارای حساب بانکی نیستند، در حالی که در کنیا تنها 40 درصد از پرداخت‌ها بر اساس پول نقد است و کمتر از نیمی از جمعیت فاقد حساب بانکی هستند.

شماره چهار نیز به کشور آفریقایی نیجریه می رسد، که جمعیت آن دسترسی کمی به اینترنت (36٪) و استفاده کمی از کارت اعتباری (3٪) دارند. فیلیپین با بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز یعنی  30 دستگاه در هر 100000 بزرگسال در بین این پنج کشور برتر در رتبه پنجم قرار دارد. تعداد بیشتر دستگاه‌های خودپرداز موجود نشان دهنده برداشت بیشتر وجه نقد و به نوبه خود نشان دهنده استفاده بیشتر از پول نقد است.

متکی‌ترین کشورهای اروپا به پول نقد در سال 2022

کشورهای دنیا به چه میزانی به پول نقد متکی هستند؟

این تحقیق همچنین بر روی کشورهای اروپایی متمرکز شد تا مشخص شود کدام کشورهای اروپایی بیشترین استفاده را از پول نقد در سال 2022 دارند.

این تحقیق نشان می‌دهد که بلغارستان با امتیاز 8.35 از 10 در شاخص اتکا به پول نقد، متکی‌ترین کشور در اروپا به پول نقد است. بلغارستان کمترین درصد افراد با دسترسی به اینترنت را در بین کشورهای مورد مطالعه دارد (70%)، به این معنی که پرداخت‌های دیجیتال برای بسیاری از افراد خارج از دسترس است.

در نتیجه، 74 درصد از کل پرداخت‌ها در کشور به صورت نقدی است و به ازای هر 100000 بزرگسال، 91 دستگاه خودپرداز وجود دارد. 28 درصد از جمعیت بلغارستان نیز فاقد حساب بانکی هستند، که سومین کشور در بین کشورهای مورد مطالعه است و وابستگی بالا به پول نقد در میان این جمعیت را نشان می‌دهد.

رومانی بعد از بلغارستان در رتبه دوم قرار دارد. اگرچه تنها 9 درصد از پرداخت‌ها در این کشور اروپای شرقی مبتنی بر پول نقد است، اما این کشور بالاترین درصد جمعیت بدون بانک را در بین سایر کشورهای اروپایی با 42 درصد دارد و همچنین تنها 12 درصد از شهروندان دارای کارت اعتباری هستند.

همچنین یونان با بیش از نیمی (54٪) از تمام پرداخت ها به صورت نقد در رتبه سوم قرار دارد.

کشورهای نزدیک به جامعه بدون پول نقد

کشورهای دنیا به چه میزانی به پول نقد متکی هستند؟

این تحقیق به بررسی این موضوع پرداخته است که کدام کشورها در سال 2022 کمتر به پول نقد متکی هستند؟

در اینجا فهرستی از 10 کشوری آمده است که به یک جامعه کاملاً بدون نقد نزدیک هستند. نروژ در رتبه اول قرار دارد. پول نقد تنها 2 درصد از کل پرداخت‌ها در نروژ را تشکیل می‌دهد و 100 درصد جمعیت آن دارای حساب بانکی و 71 درصد نیز دارای کارت اعتباری هستند.

کشور فنلاند پس از نروژ، با همان درصد از پرداخت‌های نقدی (2٪) می باشد و هیچ یک از شهروندانش بدون حساب بانکی نیستند.

در آن سوی جهان، نیوزلند نیز با پول نقد خداحافظی می‌کند و با همان درصد پرداخت‌های مبتنی بر پول نقد (2٪) در رتبه سوم قرار دارد، اما جمعیت غیربانکی بسیار کمی بالاتر از 1٪ دارد.

بریتانیا به دلیل درصد کمی کمتر از کاربران کارت اعتباری (65٪) و درصد بالاتر جمعیت بدون حساب بانکی (3٪) در رتبه 8 قرار دارد. با این حال، به طور کلی پرداخت‌های مبتنی بر پول نقد کمتری دارد به طوری که تنها 1٪ از تمام پرداخت ها با اسکناس و سکه انجام می‌شود.

محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال جهان در سال 2022

کشورهای دنیا به چه میزانی به پول نقد متکی هستند؟

 

کیف پول‌های دیجیتال به کاهش استفاده از پول نقد کمک می‌کنند و به کاربران امکان می‌دهند از طریق تلفن همراه یا ساعت هوشمند، پرداخت‌های بدون پول نقد انجام دهند.

در سال 2013، Alipay با پشت سر گذاشتن Paypal به عنوان محبوب ترین پلتفرم پرداخت موبایلی در جهان شناخته شد. این پلتفرم هنوز هم پس از گذشت تقریباً ده سال، با 1.3 میلیارد کاربر، رتبه اول را حفظ کرده است.

WeChat Pay و Apple Pay نیز به ترتیب با 900 میلیون و 507 میلیون کاربر فاصله زیادی ندارند.

با این حال، پی پال قبلاً به عنوان چهارمین پلتفرم محبوب پرداخت تلفن همراه در سال 2021 رتبه بندی شده بود، اما از آن زمان به رتبه پنجم سقوط کرده و Google Pay جایگزین آن شده است.

Google Pay اکنون 421 میلیون کاربر فعال دارد که بیش از 40 میلیون بیشتر از 377 میلیون کاربر Paypal است.

 

 

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.