سامانه جامع تاکسیرانی کشور راه‌اندازی می‌شود

با انعقاد قرارداد همکاری مشترک بین شرکت بهسا و سازمان تاکسیرانی‌های شهری از سامانه جامع مدیریت اطلاعات تاکسیرانی رونمایی شد.

مراسم سی‌و‌نهمین مجمع اتحادیه تاکسیرانی‌های شهر تهران و دومین مجمع اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌های تهران با حضور جمعی از مدیران این حوزه از جمله مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و علی زینی وند معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دیروز در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد و همچنین در این مراسم با انعقاد قرارداد همکاری مشترک بین شرکت بهسا و سازمان تاکسیرانی‌های شهری از سامانه جامع مدیریت اطلاعات تاکسیرانی رونمایی گردید.

راه اندازی سامانه سپند برای نظارت بر رفت و آمد دانش آموزان

علی ضامنی در ابتدای این مراسم در خصوص مجموعه فعالیت‌هایی که این اتحادیه به منظور تسهیل امور رانندگان، شهروندان و به طور کلی فضای حمل  نقل شهری انجام داده گفت: «با توجه به شروع ترم تحصیلی و بازگشایی مدارس، سامانه‌ای به نام سپند راه‌اندازی شده که از رانندگان و خودرو به منظور بررسی مغایرت‌های فنی و استانداردها استعلام گرفته وحتی زمان رفت و آمد دانش‌آموزان را اطلاع‌رسانی می کند که قطعا این موضوع در جلوگیری از اتفاقات ناگوار این حوزه اثربخش خواهد بود. لازم به ذکر است، فرآیند ثبت نام رانندگان در این سامانه از هفته آینده شروع شده و گزارش آن به وزارت آموزش و پرورش نیز ارسال خواهد شد.»

نوسازی ناوگان تاکسیرانی نباید مبنای دهک‌بندی قرار گیرد

ضامنی با اشاره به اینکه موضوع بیمه رانندگان تاکسی در حال بررسی بوده و به زودی مقدمات اجرایی آن فراهم خواهد شد، گفت: «این امر در حال حاضر در مرحله حذف و اضافه بوده و به برخی تغییرات و بازنگری‌ها نیاز دارد، اما مسئله و گرفتاری کنونی رانندگان تاکسی موضوع پرداخت تسهیلات نوسازی بخش تاکسیرانی است که موجب شده در بررسی ها آنان را در شمار دهک‌های بالا قرار دهند، در حالی که این موضوع نباید مبنای دهک‌بندی‌ها قرار گیرد.»

 

سامانه جامع تاکسیرانی کشور راه‌اندازی می‌شود

بیش از 50 شهر به سامانه جامع تاکسیرانی پیوسته‌اند

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تاکسیرانی و مزایای آن برای تاکسیرانان، افزود: «با توجه به ضرورت همراهی با تکنولوژی‌های روز و سیر صعودی همراهی تاکسی‌ها با سامانه‌های اینترنتی، بیش از50 شهر به این سامانه پیوسته‌اند و در طول  چند ماه آینده گزارش برخط بخش تاکسیرانی روی موبایل ها قرار خواهد گرفت که گرفتاری‌ها و مغایریت‌های آماری را برطرف خواهد کرد.»

ارائه آموزش‌هایی برای افزایش آگاهی رانندگان

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با تاکید بر اینکه یکی دیگر مباحث مهم آموزش است که مغفول مانده، اظهار کرد: «در همین راستا برای اولین بار سامانه آموزش رانندگان نیز راه‌اندازی خواهد شد تا با آموزش های کوتاه آگهی رانندگان را به منظور ارتقا سطح کیفی خدمات آنان بالا برد.»

وی از دیگر اقدامات اتحادیه را تسهیل سفر به مشهد مقدس و تجلیل از رانندگان برتر عنوان کرد و گفت: «همچنین مشکل تاکسی های بی سیم نیز حل خواهد شد. اگر امروز یک تاکسی بی سیم با دکل در کشور راه اندازی کنیم 3 تا 4 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، ولی با اقدامات تازه اتحادیه یک دهم مبلغ می‌تواند شبکه بی سیم را فعال کند.»

تخفیف بیمه شخص ثالث برای رانندگان کم خطر

ضامنی با بیان اینکه امید است اعتبارسنجی رایگان شدن بیمه سلامت رانندگان نیز انجام شود، خاطرنشان کرد: «موضوع دیگر تخفیف بیمه شخص ثالث برای رانندگان کم خطر است، از آنجایی که رانندگان بخش تاکسی رانی کشورمان حرفه‌ای هستند، در شمار رانندگان کم خطر بوده و می‌توانند با توجه به آموزش ها از این تخفیف بهره مند شوند.»

اتحادیه ها باید روند خدمات رسانی به مردم را تسهیل کنند

علی زینی وند معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تشکر از اتحادیه های تاکسی رانی سراسر کشور، اتحادیه سازمان های حمل و نقل و  کسانی که این جلسه را مراسم را برگزار کردند،گفت: «مسئولان حوزه حمل و نقل درصف اول مواجهه با مردم هم در حوزه مسافر و هم بار هستند و شهرداری ها و شهرداران هم باید در این زمینه از همه اختیارات خود برای هموارسازی خدمات رسانی به مردم با یک تعامل سازنده، استفاده کنند. به اعتقاد بنده در این مسیر اتحادیه ها نیز باید محور امور قرار گیرند، بدین مفهوم که روند را برای تاثیرگذاری فراهم سازند.»

ضرورت پرداختن به دغدغه های معیشتی رانندگان

وی عدم دخالت دولت در امور شهری و مسائل مرتبط را به صلاح جامعه اعلام کرد و گفت: «دولت باید همان کار نظارتی خود را انجام داده و از تصدی‌گری در اموری که بخش خصوصی در آن تبحر دارد، بپرهیزد که خوشبختانه دیدگاه وزیر محترم کشور نیز با این عقیده هماهنگ است. موضوع مهم دیگر رفع دغدغه عنصر اصلی اتحادیه های تاکسیرانی یعنی رانندگان است. اگر دغدغه های معیشتی، بیمه و سایر مسائل مثل ثبات شغلی و…رانندگان حل نشود، قطعا این موضوع باعث نارضایتی  و تنش هر چه بیشتر آنان با مردم خواهد شد، از اینرو این موضوع نیز باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.»

جدیت وزیر کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل

زینی وند با اشاره به جدیت وزیر کشور برای پیگیری این موضوع ونوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، اظهار کرد: «با توجه با تعاملات برجام و امید به پیشبرد موفقیت آمیز توافقات و موضوع آزاد شدن واردات خودرو، تلاش بنده و اتحادیه بر این محور قرار خواهد گرفت که خودروهای ارزان، باکیفیت و در شان مردم وارد شود.»

به روز نبودن مدیریت شهری

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مسئله دیگر را به روز نبودن و کارا نبودن قوانین در مدیریت شهری دانست و افزود: «راه‌اندازی سامانه و عبور از شیوه‌های سنتی برای شهرداری‌ها یک ضرورت به شمار می‌رود. دولت الکترونیک و راه‌اندازی سامانه یک اجبار است. البته سامانه مدارس به دلیل کرونا با اختلال مواجه شد که باید از 15 شهریور مورد رصد و بررسی قرار گیرد.»

راه‌اندازی دولت الترونیک یک اجبار است

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های مردمی، بیان کرد: «امروزه هزاران نفر از مردم در عرضه مدیریت شهری شهردار و اعضای شورا انتخاب می کنند، اما متاسفانه بعضا شهرداران از سوی اعضای شورا به یک شبه استیضاح می‌شوند. در این رابطه باید تاکید کرد اگر مدیر اتحادیه تاکسیرانی به ضرورت تاسیس  دولت الکترونیک آگاه نباشد، خود مانع جدی توسعه این فعالیت‌ها خواهد بود، در حالی که دایر شدن این دولت یک اجبار است»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.