لزوم رعایت نکات امنیتی در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک

معاون فن آوری اطلاعات بانک شهر، گفت: هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، اگر نکات پیشگیرانه به درستی به کار گرفته نشود؛ زمینه به سرقت رفتن اطلاعات بانکی و مالی مشتریان با دستان خودشان فراهم خواهد شد.

حسام حبیب اله با تاکید بر ضرورت توجه همه جانبه مشتریان شبکه بانکی به هشدار ها و نکته های امنیتی در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی، افزود: متاسفانه با وجود تاکید های بسیار مبنی بر توجه شهروندان در استفاده درست از نرم افزارهای بانکی اما کماکان شاهد سوء استفاده کلاهبرداران از کمبود آگاهی آنان در این خصوص هستیم.

لزوم رعایت نکات امنیتی در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک

وی تصریح کرد: متاسفانه کلاهبرداران همواره درصدد هستند با ایجاد وب‌سایت های جعلی مشابه وب ‌سایت‌های اصلی، ارسال پیامک و ایمیل اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه و سوء‌استفاده از مشتریان کنند.

حبیب اله ادامه داد: مشتریان می بایست “هنگام انجام خرید اینترنتی، پیش از وارد کردن اطلاعات کارت، از اینکه به «درگاه پرداخت اینترنتی» معتبر هدایت می شوند، اطمینان حاصل کنند”،”خرید های اینترنتی خود را از فروشگاه های مطمئن انجام دهند”، “نرم افزارهای بانکی را تنها از مراجع معتبر نصب و استفاده کنند”،”کارت و رمز کارت خود را تا آنجا که می شود، در اختیار دیگران قرار ندهند”، ” از ارائه اطلاعات کارت خود در بستر های ارتباطی پرخطر خودداری کنند” تا مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار نگیرند.

معاون فن آوری اطلاعات بانک شهر در پایان با تاکید بر توجه شهروندان به هشدارها و پیامک های ارسالی از سوی پلیس فتا که با هدف استفاده درست از خدمات بانکداری الکترونیک به آنها ارسال می شود، تصریح کرد: آموزش مشتریان نسبت به استفاده صحیح ازخدمات بانکداری الکترونیکی اصلی ترین راه مقابله با این اتفاق ناخوشایند، می باشد که خوشبختانه بانک شهر از تمامی ابزارهای خود برای این مهم استفاده کرده و خواهد کرد.

منبع بانک شهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.