میزان اعطای تسهیلات حمایتی بانک کارآفرین

بانک کارآفرین در راستای وظایف تکلیفی خود در ۵ ماه نخست سال جاری ۷هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی اعطا کرد.

احمد بهاروندی مدیرعامل بانک ضمن تبریک هفته دولت با اشاره به همراهی بانک کارآفرین با بخشنامه‌های بانک مرکزی گفت: در راستای همراهی با دولت و مردم، تکالیف تسهیلاتی خود را به نحو احسن انجام داده ایم؛ به گونه‌ای که از ابتدای سال جاری بر مبنای وظایف تکلیفی بانک مرکزی، ارائه تسهیلات «ازدواج»، «فرزندآوری» و «ودیعه مسکن» را ضمن اجرای سایر برنامه‌های حمایتی و تسهیلاتی خود، در دستور کار داشته ایم.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری جمعا ۶۷۲ پرونده ارائه تسهیلات به بانک کارآفرین ارجاع شده است، افزود: تاکنون ۷هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برای این پرونده‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته بهاروندی از ابتدای سال تاکنون ۳۴۹ فقره وام ازدواج با حجم ۴۶۳ میلیارد ریال، ۱۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن با حجم ۷۵ میلیارد ریال و ۱۴۷ فقره وام فرزندآوری با حجم ۴۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین با اشاره به برنامه حمایتی این بانک از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: بانک کارآفرین ضمن پرداخت تسهیلات تکلیفی، از برنامه اصلی خود که «حمایت از کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان» بوده است غافل نشده و در پنج ماه ابتدای سال جاری (۱۴۰۱) تاکنون ۷۱ فقره تسهیلات حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان با حجم ۶هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بهاروندی با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ادامه داد: پس از تصویب این قانون «بانک کارآفرین» نخستین بانکی بود که تفاهم‌نامه‌ای را با صندوق نوآوری و شکوفایی بمنظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به امضاء رساند.

وی تاکیدکرد: یکی از استراتژی‌های بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۱ معطوف به بخش غذا، دارو و سلامت بوده است و بر همین اساس کوشیدیم طی تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه تهران و بخش‌های مرتبط با غذا و سلامت در جهت استراتژی بانک حرکت کنیم.

مدیرعامل «بانک کارآفرین» همچنین با اشاره به گزارش مالی مقبول این بانک در سال گذشته تصریح کرد:حرکت بانک کارآفرین همواره بر مسیر رشد و شفافیت بوده است و تایید صورت‌های مالی بانک از سوی حسابرسان رسمی نیز دال بر این ادعاست.

وی از «سال ۱۴۰۱» به عنوان فرصتی «سرنوشت‌ساز» یاد کرد و افزود: باید ترازهای مالی ثبت شده در سال۱۴۰۰را همچنان حفظ و تکرار کنیم که این امر به واسطه همراهی همه همکارانم ممکن خواهد شد.

منبع بانک کارآفرین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.