کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین سقوط کرد

داده‌ها نشان می‌دهند که کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین اکنون به سطوحی کاهش یافته که از آوریل ۲۰۲۰ یعنی دقیقا پس از شروع همه‌گیری، مشاهده نشده است.

کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود کاهش یافته که از بیش از دو سال پیش تاکنون مشاهده نشده و بر اساس آخرین گزارش هفتگی  بلاک چین آرکین ریسرچ (Arcane Research)، کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین در هفته گذشته ۲۸ درصد کاهش ثبت کرده است.

«کارمزد تراکنش» در اینجا به مقدار کمی اشاره دارد که هر کسی در بلاک‌چین بیت‌کوین نقل و انتقال انجام دهد باید به تراکنش اضافه کند تا ماینرها آن را دریافت کنند.

در دوره‌های شلوغی شبکه، برخی از تراکنش‌ها می‌توانند برای مدتی قبل از دریافت توسط ماینرها گیر کنند زیرا ماینرها فقط می‌توانند تعداد محدودی از تراکنش‌ها را در هر زمان معین هش کنند. کاربرانی که عجله دارند و می‌خواهند تراکنش‌های خود را در اسرع وقت انجام دهند، کارمزدی بالاتر از حد متوسط ‌برای نقل و انتقالات خود می‌پردازند تا ماینرها آنان را در اولویت قرار دهند.

دیگران نیز ممکن است سعی کنند با این کاربران رقابت کنند و هزینه‌های بالاتری را نیز به آن اضافه کنند به این ترتیب، میانگین شبکه می‌تواند به سرعت در زمان‌های شلوغ منفجر شود. با این حال، اگر فعالیت محدودی در شبکه وجود داشته باشد، کاربران انگیزه‌ای برای پرداخت هزینه‌های بالاتر ندارند. به همین دلیل، در دوره‌های کم ترافیک، متوسط ‌هزینه‌ها می‌تواند بسیار کم باشد.

در حال حاضر، کارمزد تراکنش روزانه بیت‌کوین از ۳۶۹ هزار دلار یک هفته قبل به ۲۶۵ هزار دلار کاهش یافته به این معنی که تنها در یک هفته ۲۸ درصد کاهش ثبت کرده است. سطح فعلی کارمزد تراکنش‌ها همانند پایین‌ترین میزان بیش از دو سال پیش در آوریل ۲۰۲۰ است.

این گزارش خاطرنشان کرد که این روند نشان می‌دهد فعالیت زنجیره‌ای ارز دیجیتال در حال حاضر بسیار خاموش است.

دو دلیل اصلی برای افت شدید اخیر در کارمزدها وجود دارد؛ اول، حجم معاملات روزانه ۱۰ درصد کاهش در طول هفته تجربه کرده است که آن را به سطح پایین تاریخی رساند. دوم، نرخ تولید بلوک، بالاتر از مقدار ثابتی شده که شبکه به‌طور معمول هدف آن است و موجب آن شده که ماینرها بتوانند تراکنش‌های بیشتری را نسبت به معمول هش کنند در حالی که تقاضا کم بوده است.

این گزارش توضیح می‌دهد که پویایی ساده عرضه-تقاضا در اینجا مطرح و منجر به کاهش هزینه‌ها شده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۰ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۷۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۷ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷.۶۲ میلیارد دلار است که ۳.۹۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۷۱ میلیارد دلار است که ۶.۹۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۶ میلیارد دلار است که ۸۸.۹۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۰ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۱ هزار و ۵۳۳.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۶ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۶۷۵.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:   ۳.۸۱ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۹۷.۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۸ درصد افزایش

۶-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۶۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۳۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۶۹ درصد افزایش

۸-  سولانا

قیمت: ۳۴.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۰ درصد افزایش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۸۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۵ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت:۷.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۹ درصد افزایش

منبع ایسنا
1 نظر
  1. saeid ghaderi می گوید

    مهمترین خدمت بانک به کاربران ارائه نیازهای اولیه است مانند درج مشخصات به صورت انگلیسی “فینگلیش
    ارائه خدمات ارزی برای عموم جهت انتقال ارز paypalرا حساب کاربران کم درامد به صورت هدیه بیت کوین جهت آشنائی با خدمات بیت کوین .
    احترام گذاشتن به مشتریان در تمام سطح درامد و ایجاد حساب بانکی جهت دریافت کردن درامد دیجیتالی کاربران و تصرف نشدن توسط اسنپ و بانکهای اروپا و امریکا و چین و شوروی .
    باج ندادن به هیچ کشور و هیچ دولتی و تنها وظیفه بانک ملی خدمت به ملت است اما امروز وظیفه ملت باج دادن به بانکداران است جهت ارائه وظیفه شخصی بانکداران و کارمندان شعبه های بانکها ! خاک بر سر ملتی که اجازه میدهند مالیات ها صرف کلفتی شدن گردن دزدان و ظالمان می شود .در بانکها جهت پاسخ دادن به مشتری باید با اسلحه وارد شوی تا مسئول ارائه خدمات مانند انسان برخورد کند و به دنبال نیازهای دولت جهت کشف دارائی و فعالیت مردم نباشد مانند امضاء دیجیتال جهت تعویض کارت بانکی ! پاسخ به درخواست وام و ارجاع دادن به هزاران بانک در ایران و هزاران نیاز که تنها وظیفه بانک است نه موئسسات مالی امروز و تنها حامیان کارگران .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.