چرا بانک سامان محبوب‌ترین بانک ایران است؟

بر اساس اعلام رسمی دبیرخانه جشنواره «بانک محبوب من»، طی نظرسنجی سراسری که از خرداد تا مردادماه امسال با حضور مشتریان شبکه بانکی کشور برگزار شد، بانک سامان از میان 26 بانک کشور با رأی مردمی به‌عنوان محبوب‌ترین بانک ایران انتخاب شد.

پیشتر در سال های 98، 99 و 1400 نیز بانک سامان به عنوان بانک محبوب انتخاب شده بود. دلیل این انتخاب متوالی چندین مولفه است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

ارائه 95 درصد خدمات بصورت غیرحضوری

بانک سامان یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان است. یکی از استراتژی‌های اصلی بانک سامان که در سال 1400 طراحی شده و یک اقدام 4 ساله است دیجیتالی شدن بانک و ارائه خدمات غیر حضوری و آموزش نحوه رفتار با مشتریان است. بطوریکه در حال حاضر  95 درصد خدمات بانک سامان به صورت غیرحضوری و برخط ارائه می شود و این شاید یکی از مهمترین دلایل محبوبیت بانک باشد.

آموزش ارتباط با مشتریان در شعب

همچنین پرسنل شعب، آموزش‌های متنوعی در حوزه ارتباط با مشتریان دیده اند که باعث رضایت مشتریان در حوزه خدمات حضوری در شعب شده است.

باجه‌های تخصصی داخل شعب

علاوه بر این بانک سامان جهت تسهیل گری در امور مشتریان، در شعب خود باجه های تخصصی فروش و فروش تخصصی  را راه اندازی کرده است. به عنوان مثال باجه های عملیاتی برای افتتاح حساب، دریافت رمز دوم، نصب همراه بانک  استفاده میشود.

باجههای بخش فروش تخصصی به صورت تخحصی کار تسهیلات و ارز را بر عهده دارند و باجه های فروش نیز خدمات بیمه و غیره را ارائه می‌دهند.

در واقع با این اقدام بانک سامان به یک بانک تخصصی تبدیل شده است و با دسته بندی خدمات داخل شعب، مشتریان می‌توانند برای امور متنوع خود به باجه مربوطه مراجعه کنند.

استراتژی انتخاب اول مشتریان هدف

همچنین، در این بانک استراتژی انتخاب اول مشتریان هدف نیز راه اندازی شده است. در این استراتژی، بانک تمام خدمات مورد نیاز شرکت‌ها و کارخانجات مورد نیاز کشور را ارائه می دهد و به این وسیله بانک سامان به انتخاب اول این مشتریان بزرگ تبدیل شده است.

پشتیبانی و رسیدگی به شکایات مشتریان

رسیدگی به امور مشتریان در صدای مشتریان بانک سامان در کمترین زمان ممکن نیز از مزیت‌های رقابتی دیگر بانک سامان است که طی آن ظرف مدت 72 ساعت به شکایت متنوع مشتریان رسیدگی می شود.

دسته بندی مشتریان

اقدام دیگر این بانک طبقه بندی مشتریان است. به این صورت که مشتریان بانک سامان به مشتریان عادی، خاص و ویژه تقسیم می شوند. در این دسته بندی مشتریان،  یک بخش ویژه برای مشتریان ویژه وجود دارد  که به آنها خدمات VIP مثل رزرو هتل ارائه می شود و در واقع نوعی بانک داری اختصاصی به وجود می آید.

در بانک سامان، به مشتریان عادی در قالب بانک داری خرد خدمت ارائه می‌شود، مشتریان شرکتی شامل اصناف و شرکت‌های کلان می‌شوند و مشتریان برتر، مشتریان خاص و ویژه بانک هستند که بانک به مشتریان ویژه در سایر کشورها نیز خدمات می دهد.

همه این مزایا و قابلیت‌ها باعث شده که بانک سامان به نحوی به مشتریان خود خدمات رسانی می کند که به بانک دیگری مراجعه نخواهند کرد و شاید این دلیل اصلی محبوبیت بانک سامان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.