بیت‌کوین به استقلال رسیده است؟

در ماه‌های اخیر، بیت‌کوین در ارتباط همسو با سهام معامله شده است و هر دو تحت تاثیر نیروهای رایج اقتصاد کلان، از جمله افزایش تورم و افزایش نرخ بهره بوده‌اند.

به نظر می‌رسد که نوسانات بیت‌کوین نسبت به سهام سنتی در حال کاهش است زیرا بزرگترین دارایی رمزنگاری جهان نشانه‌هایی از استقلال از سهام را نشان می‌دهد.

بیت‌کوین نوسانات خود را نسبت به داوجونز از دست داده است زیرا بر اساس اطلاعات ارائه شده تا هفتم اکتبر، شاخص داو جونز نسبت به بیت‌کوین نوسانات بیشتری داشته است.

میانگین صنعتی داوجونز ۶۳۰.۱۵ واحد یا ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۹۲۹۶.۷۸ رسید. شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ۲.۸ درصد کاهش به ۳۶۳۹.۶۵ واحد رسید. نزدک کامپوزیت با ۳.۷ درصد کاهش به ۱۰۶۵۲.۴۰ واحد رسید که کمتر از یک درصد، بالاتر از پایین‌ترین سطح سالانه خود است.

با افزایش محبوبیت بیت‌کوین، نوسانات آن کاهش یافته است. جریان‌های سرمایه نهادی همچنین به ثبات نسبی ارز دیجیتال برتر در مقایسه با سال‌های اولیه محبوبیت آن کمک کرده است.

قیمت کالاها در نتیجه دلار قوی آمریکا سقوط می‌کند و پرتفوی سهام از بین می‌رود با این حال، بیت‌کوین یکی از دارایی‌هایی محسوب می‌شود که در طول هفته‌های گذشته کاملا ثابت مانده است. سود ۶.۵ درصدی برای ارز دیجیتال، توجه فعالان بازار، اعم از گاو نر و خرس را به خود جلب کرده است.

جدیدترین دستاورد بیت‌کوین با توجه به نامگذاری آن به عنوان یکی از دارایی های بی‌ثبات، ویژگی ترقی دارایی کریپتو را نشان می‌دهد. جالب توجه است، طرفداران ادعا کرده‌اند که با رسیدن بیت‌کوین به بلوغ که با پذیرش بالاتر تعریف می‌شود، دارایی کمتر ناپایدار خواهد بود و مشابه با سایر دارایی‌ها معامله می‌شود.

در همین حال، نوسانات بیت‌کوین به دلیل دلار قوی آمریکا کاهش یافته که باعث شده است ارزهای فیات جهانی نسبت به دلار آمریکا ارزش خود را از دست بدهند. افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت کالاها ممکن است روی پرتفوی سهام تاثیر منفی بگذارد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۹۴۲.۱۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۵۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۷ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴.۶۵ میلیارد دلار است که ۹.۴۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۲۷ میلیارد دلار است که ۶.۵۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۱.۷۱ میلیارد دلار است که ۹۱.۵۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۱:۱۹ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۱۹ هزار و ۴۲۸.۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۳۱۸.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۰ درصد افزایش

 ۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۷.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۵۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۶۷ درصد افزایش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۲۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۱ درصد افزایش

۸-  سولانا

قیمت: ۳۲.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۵ درصد افزایش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۱۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۵ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۷ درصد افزایش

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.