هشدار نایب رئیس اتحادیه صنعت مخابرات: نباید با کسب‌وکار و زندگی مردم شوخی کرد

اسماعیل ثنایی، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با اشاره به فیلتر اینستاگرام خاطرنشان کرد: نباید زمینه ادامه‌ی محدودیت برای دسترسی مردم به این پلتفرم مهیا شود. در همین حال، گفته می شود که پلتفرم های داخلی جایگزین وجود دارد، اما واقعیت این است که زمان زیادی باید صرف شود که این پلتفرم های داخلی به کارایی قابل قبولی برسند؛ اگرچه طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی بر روی این پلتفرم‌ها انجام شده است، اما هنوز به جایگاه قابل قبولی نرسیده‌اند.

اسماعیل ثنایی، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در ارزیابی ظرفیت پلتفرم‌ها و پیام رسان‌های داخلی برای جایگزینی با نمونه‌های خارجی، گفت: این روزها بحث فیلتر کردن یا کاهش ظرفیت دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ مطرح است که ادامه‌ی این مسیر برای صنعت ارتباطات نگران کننده است؛ چراکه تعداد زیادی از کسب و کارها بر روی اینستاگرام هستند و آمار دقیقی هم پیرامون تعداد آنها ارائه نمی‌شود، برخی از ۵۰۰ هزار نفر یا ۵۰۰ هزار کسب‌وکار صحبت می‌کنند و برخی از ۹ میلیون، که نشان دهنده‌ی این است که این آمار دقیق نیست، اما هرچه که هست حتی اگر یک میلیون را مد نظر قرار دهیم، باز هم یک میلیون کسب و کاری که در اینستاگرام انجام می‌شود بسیار حیاتی و مهم هستند؛ چراکه بسیاری از این کسب و کارها خانم‌های خانه دار و بی سرپرستی هستند که در منزل وسایلی را آماده کرده یا کالای هنری ارائه می‌دهند و از همان طریق هم به فروش می‌رسانند و امرار معاش می‌کنند.

هشدار نایب رئیس اتحادیه صنعت مخابرات

ثنایی، خاطرنشان کرد: بنابراین نباید زمینه ادامه‌ی محدودیت برای دسترسی مردم به این پلت فرم مهیا شود. در همین حال، گفته می شود که پلت‌فرم های داخلی جایگزین وجود دارد، اما واقعیت این است که زمان زیادی باید صرف شود که این پلت‌فرم های داخلی به کارایی قابل قبولی برسند؛ اگرچه طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی بر روی این پلت‌فرم‌ها انجام شده است، اما هنوز به جایگاه قابل قبولی نرسیده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: اول باید ظرفیت های داخلی در این حوزه را به جای قابل قبولی برسانیم و بعد دسترسی مردم به ظرفیت های خارجی را قطع کنیم؛ این گونه نمی‌توانیم با کسب و کار مردم و با زندگی مردم شوخی کنیم.

وی، ادامه داد: از طرف دیگر مسائل امنیت و دغدغه‌هایی که مسوولین مد نظر دارند قابل درک است، مخصوصا در این روزها، اما باید جماعت صاحب فکر و بدون انگیزه‌های سیاسی و صرفا علمی و ملی برای تصمیم گیری در این حوزه مشورت دهند و راه حل میانه را طرح کنند تا هم کسب و کارها کمتر دچار مخاطره شوند و هم بحث امنیت کشور، امینت اطلاعات، مباحث اخلاق شبکه و صیانت از فرزندانمان گنجانده شود.

ثنایی  اظهار کرد: پیش‌تر ایراداتی به طرح صیانت وارد شده بود و تذکرات مختلفی هم در موارد مختلف داده شده که برخی پیاده شده و برخی خیر، اما امیدواریم که این خرد جمعی بتواند اینجا وارد عمل شود و از یک طرفه نگری و از بالا به پایین نگاه کردن دست برداریم و برای تصمیم گیری نهایی صاحبان صنایع مختلف از جمله اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و سندیکاها نمایندگان خبره دعوت شوند و نمایندگان کسب و کارها نیز حضور داشته باشند تا به راه حل جامع ملی و خداپسند نایل شویم.

منبع خبرآنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.