تلاش آمریکا برای حذف محدودیت اینترنت در ایران

معاون وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که با هدف بی‌اثر کردن محدودیت‌هایی که اخیرا بر دسترسی‌های اینترنتی کاربران ایرانی اعمال شده، با تعدادی از شرکت‌های فناوری آمریکایی دیدار کرده است تا در نهایت راهکاری مناسب انتخاب شود.

وندی شرمن، معاون وزیر امورخارجه آمریکا به‌طور مجازی با جمعی از نمایندگان شرکت‌های فناوری آمریکایی دیدار کرد تا درباره آنچه «حمایت از دسترسی آزاد مردم در کشورهای تحت تحریم به اطلاعات» خواند، به‌ویژه برای کاربران ایرانی، گفت‌وگو کند.

تلاش آمریکا برای حذف محدودیت اینترنت در ایران

در این جلسه که اغلب از شرکت‌های حوزه فناوری بودند مقاماتی دیگر از وزارت امورخارجه و دفتر کنترل امور دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) نیز حضور داشتند. بنابر اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، وندی شرمن در این جلسه با اشاره به مجوز عمومی D-۲ تاکید کرد که صدور این مجوز با هدف تسهیل دسترسی ایمن مردم ایران به پلتفرم‌ها و خدمات آنلاین انجام گرفته است و فرصتی را برای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری ایجاد می‌کند تا ابزارهای ارتباطی را در اختیار مردم ایران قرار دهند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به چنین اقداماتی، آن را مداخله در امور داخلی ایران خوانده بود. پیش از این جلسه، پارلمان اروپا نیز قطعنامه‌ای را در ارتباط با حوادث اخیر در ایران صادر کرد که واکنش تند مقامات جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت. سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره اظهار کرد: این قطعنامه متضمن پیش‌داوری‌های یک‌جانبه و بی‌پایه در قبال جمهوری اسلامی ایران است و بنابراین از اساس مردود و فاقد ارزش است. وی تاکید کرد: این قطعنامه با وجود ادعاهای مطرح شده در آن، در حالی مقابله ضروری با اقدامات خشونت‌بار سازمان‌دهی شده و تعرض به اموال عمومی و جان و مال مردم را تحت عناوین ساختگی ناعادلانه به باد انتقاد می‌گیرد که طراحان و تحریک‌کنندگان اغتشاشات، عمدتا از منشأ اروپا به اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست می‌زنند. وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود‌کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستادگی کرده و به آن پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.