رد پای پر رنگ دو نخبه ایرانی در ساخت استارلینک

سید حسن هاشمی رئیس نظام رایانه ای کشور در توئیتی نوشته است:« حتی در پروژه استارلینک هم نام نخبگان ایرانی به چشم می خورد. یکی فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیر و دیگری فارغ التحصیل دانشگاه امیرکبیر. به این نخبگان افتخار می کنیم اما خدا نبخشد کسانی را که انگیزه مهاجرت نخبه را تقویت و امید به بازگشتش به وطن را ناامید می کنند.»

کمتر اتفاق علمی بزرگی در دنیاست که رخ دهد اما یک نخبه ایرانی در مهاجرت بخشی از این پروژه های بزرگ علمی نباشد. از پروسه ساخت واکسن کرونا تا پروژه ساخت اینترنت ماهواره ای استارلینک.

سید حسن هاشمی رئیس نظام رایانه ای کشور در توئیتی نوشته است:« حتی در پروژه استارلینک هم نام نخبگان ایرانی به چشم می خورد. یکی فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیر و دیگری فارغ التحصیل دانشگاه امیرکبیر. به این نخبگان افتخار می کنیم اما خدا نبخشد کسانی را که انگیزه مهاجرت نخبه را تقویت و امید به بازگشتش به وطن را ناامید می کنند.» علیرضا ماهان فر و کریم کاشی آرانی دو نخبه ایرانی هستند که نام شان در این پروژه به چشم می خورد.

در سال‌های اخیر کمتر پروژه بزرگی در دنیای علم و فناوری وجود داشته است که نخبگان ایرانی بخشی از پروژه هایش نباشند. از پروژه اعزام به ماه تا مدیریت های ارشد در گوگل، اینستاگرام، توئیتر و البته نخبگانی که در فایزر و پروژه های بزرگ مبارزه با کرونا همکاری داشته‌اند.

سالانه تعداد زیادی از نفرات برتر المپیادها و دانش آموختگان بهترین دانشگاه های ایران کشور را برای فرصت های شغلی بهتر ترک می کنند و راهی بزرگترین شرکت های جهان می‌شوند.

رد پای پر رنگ دو نخبه ایرانی در ساخت استارلینک

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.