این ۳ کشور مقاصد برتر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین هستند

سه کشور بزرگ چین، آمریکا و قزاقستان که در نرخ هش بیت کوین مشارکت دارند، همچنان سهم سایر بازیگران مانند مالزی، آلمان و ایران را از بین می برند.

بیش از یک سال است که کشور نفت خیز آسیای مرکزی، قزاقستان جایگاه خود را به عنوان سومین کشور مقصد استخراج کنندگان بیت کوین حفظ کرده است.

مقاصد برتر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین

از ژانویه ۲۰۲۲، قزاقستان ۱۳.۲۲ درصد از کل نرخ هش بیت کوین را به خود اختصاص داده است که دقیقاً پس از رهبران تاریخی ایالات متحده (۳۷.۸۴٪) و چین (۲۱.۱۱٪) قرار گرفته است.

در کنار جدول‌های زمانی مشابه، داده‌های مرکز کمبریج برای تامین مالی جایگزین تخمین زد که سهم نرخ هش مطلق قزاقستان (میانگین ماهانه) ۲۴.۸ اگزاهش در ثانیه (Eh/s) است. در همین حال، ایالات متحده و چین به ترتیب ۷۱ Eh/s و ۳۹.۶ Eh/s سهم داشتند.

آژانس بین‌المللی انرژی بر وابستگی شدید قزاقستان به انرژی‌های تجدیدناپذیر مانند نفت (بیش از ۵۰ درصد)، زغال سنگ (۲۸ درصد) و گاز طبیعی (۱۷ درصد) تأکید کرد” بیشتر زغال سنگ برای تولید برق و گرما استفاده می شود، در حالی که بیشتر نفت توسط مصرف کنندگان نهایی، به ویژه در حمل و نقل جاده ای استفاده می شود.”

با این حال، سه کشور اصلی که در نرخ هش بیت کوین مشارکت دارند، همچنان سهم سایر بازیگران مانند مالزی، آلمان و ایران را از بین می برند. قزاقستان یکی از اولین کشورهایی بود که از ماینرهای چینی آواره استقبال کرد، زمانی که دولت چین ممنوعیت کلی استخراج و تجارت بیت کوین و کریپتو را اعمال کرد.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.